Laffe Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 halla, trenger litt hjelp her. I de siste dagene så har pcn begynt å restarte seg under spilling OG når jeg jobber med noe.. f.eks photoshop og premiere.. og når jeg hører på musikk + surfe på internett. Kan det være noe med at jeg har 50-100 varme når jeg spiller? hehe, er det noe jeg kan gjøre for å fikse det?.. ork kjøpe en ny cpu:/ takktakk Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvis vifter/komponenter er dekket av støv, er dette trolig en grunn til at maskinen blir varm. (Sett at du ikke har tatt en støvtørk inni der på trettenhundre år da... Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) etter å ha fjernet litt støv her og der.. så prøvde jeg å spille/jobbe litt.. etter noen par sekunder så poff, restarta seg.. CPU'n? eller kan det være strømforsyninga hva med en liten formaterings? vill det funke - formatering funka ikke loael.. som noen nevnte i noen andre tråd.. så hva er det som kan være da? jeg har fått tatt vekk det støvet som var på vifta etc.. Endret 14. april 2007 av gatebarn Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Høres ut som det er CPU som blir for varm, så restarter maskina seg. Har hatt samme problem selv. Hvordan er luftflyten i maskina di? kanskje du bør skaffe et pat ekstra kabinettvifter evt ny CPU kjøler... Hvis det er at CPU blir for varm som er problemet da. Lenke til kommentar
-_Brukernavn_- Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 halla, trenger litt hjelp her. I de siste dagene så har pcn begynt å restarte seg under spilling OG når jeg jobber med noe.. f.eks photoshop og premiere.. og når jeg hører på musikk + surfe på internett. Kan det være noe med at jeg har 50-100 varme når jeg spiller? hehe, er det noe jeg kan gjøre for å fikse det?.. ork kjøpe en ny cpu:/ takktakk 8378436[/snapback] Om det ikke er CPUen tror jeg det er PSUen. Hadde samme problem før, så jeg stappa inn en større PSU så var det løst. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvis dette er et problem som har dukket opp etter tid, så er det nok et varmeproblem. Prøv å få det kjølig inne i pcn. Rens vifter for alt støv, rens selve kjøleblokka di på cpu for støv og dritt. Rens også PSU, og skjermkort, og eventuelt ramen.. Prøv å la sidedekselet på pcn din være av en periode, for å finne ut om den ikke skrur seg av ved bedre kjøling. Lukk opp en vindu, få gjennomtrekk i rommet, få det kjølig i rommet! Også prøver du å kjøre de programmene som får pcn til å restarte seg! Prøv dette, og kom tilbake med eventuelle resultater her.. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Hvis dette er et problem som har dukket opp etter tid, så er det nok et varmeproblem. Prøv å få det kjølig inne i pcn. Rens vifter for alt støv, rens selve kjøleblokka di på cpu for støv og dritt. Rens også PSU, og skjermkort, og eventuelt ramen.. Prøv å la sidedekselet på pcn din være av en periode, for å finne ut om den ikke skrur seg av ved bedre kjøling. Lukk opp en vindu, få gjennomtrekk i rommet, få det kjølig i rommet! Også prøver du å kjøre de programmene som får pcn til å restarte seg! Prøv dette, og kom tilbake med eventuelle resultater her.. 8380936[/snapback] takk;) trur det var PSU som var feilen.. var vell litt mye støv inni der:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå