Olanru Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei. lurer på noen småting rundt overklokking. 1. Må jeg disable det innebygde lydkortet i BIOS før jeg klokker? 2. Hvor mange mhz om gangen børr jeg gå?. Drev og overklokket min P4 530 Prescott fra 3000mhz til 3100..fikk da stop melding som sa at det var en driver som hadde tryna..regna da med at det var lyd kortet? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Nei, det er ikke nødvendig å slå av det innebygde lydkortet i alle tilfeller, det skal gå fint uten. Men dette varierer, noen ganger funker det ikke. Når du klokker bør du kansje begynne med 50mhz økning for hver gang ca. Det er ikke noe fasitsvar, bare føl deg litt frem mens du klokker, men når du nærmer deg maks av hva cpu klarer kan det lønne seg å ta mindre steg. Hadde du PCI låst på 33mhz og PCI-E på 100mhz? Hvis disse også ble klokket med kan dette muligens ha forårsaket problemet, og i noen tilfeller kan windowsen klikke slik at du må formatere. Er du sikker på at du klokket riktig når du gjorde det? Hvordan gikk du frem da du klokket? Brukte du bios eller program til å klokke? Endret 13. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 BIOS. Skjønte egentlitg at det var gått nedeunder med lydkortet da:P etter den første klokken min hørte jeg skrapelyder ut fra lydkortet , altså alt som var unaturlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå