d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Nintendo er på god vei til å bruke Wii-moten bedre enn det de gjør idag, bare så det er sagt Forresten ser jeg ikke helt hva det patentet har noe særlig emd saken å gjøre, siden det er veldig forskjellige fra det vi snakker om her.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Nintendo er på god vei til å bruke Wii-moten bedre enn det de gjør idag, bare så det er sagt Forresten ser jeg ikke helt hva det patentet har noe særlig emd saken å gjøre, siden det er veldig forskjellige fra det vi snakker om her.. 8381981[/snapback] Fordi mange her tror at Sony begynte å tenke motionsensing med en gang Nintendo fortalte om Wiimote osv osv. Denne patenten viser er kontroller som ikke er ulike Nintendo's, og den ble patentert for 8 år siden. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 1. Patentet er veldig forskjellig fra det de patenterer idag. 2. Man trenger nødvendigvis ikke å gjøre noe med et patent, og Sony brukte ikke engang det patentet de allerede har. 3. Det gamle patetentet virket veldig rart, og hvorfor skal de absolutt ta frem det samme generasjon som Nintendo gjør det? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Sony tenkte garantert motionsensing fra begynnelsen av, akkurat som alle andre hardwareprodusenter innen spill har gjort. Men det hersker vel liten tvil om hva som var grunnen til at Sony forandret designet på PS3-kontrollen etter at Nintendo viste frem Wii sin kontroll. Jeg bryr meg ikke nevneverdig, for det er kjempebra med konkurranse. Det fører til mer innovasjon fremover, og det trengs i spillindustrien. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 1. Patentet er veldig forskjellig fra det de patenterer idag.2. Man trenger nødvendigvis ikke å gjøre noe med et patent, og Sony brukte ikke engang det patentet de allerede har. 3. Det gamle patetentet virket veldig rart, og hvorfor skal de absolutt ta frem det samme generasjon som Nintendo gjør det? 8382030[/snapback] Poenget var at motionsensing tenking er ikke noe nytt. Sony og Nintendo og MS har sikkert vurdert dette lenge og testet mange forskjellige løsninger. Grunnen til at Sony valgte å ha motion sensing i kontrolleren deres tror jeg er: Nintendo hadde det, så for å ikke være dårligere valgte de å også implentere dette, de måtte gjøre noe nytt med kontrolleren, uten å endre designet som er kjent over hele verden. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Poenget var at motionsensing tenking er ikke noe nytt. Sony og Nintendo og MS har sikkert vurdert dette lenge og testet mange forskjellige løsninger. Grunnen til at Sony valgte å ha motion sensing i kontrolleren deres tror jeg er: Nintendo hadde det, så for å ikke være dårligere valgte de å også implentere dette, de måtte gjøre noe nytt med kontrolleren, uten å endre designet som er kjent over hele verden. 8382054[/snapback] Men om de "måtte gjøre noe nytt" med kontrolleren, hvorfor velge en løsning som har vært på markedet lenge før Wiimoten kom ut? Sixaxis er jo ikke akkurat noe nytt kan man vel si. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvis Wiimote blir kalt en gimmick hva vil vel en ny PS3 kontroller da bli kalt? Hvis den hadde vært der fra starten hadde det kanskje fungert, men hvis den kommer et stykke ut i PS3 sitt liv kan det ikke bli noe annet en gimmick som EyeToy. Om de "stjeler" fra andre er vel irrelevant. Vi er bare tjent med at konkurrentene stjeler mest mulig fra hverandre for å få det best mulige produktet. Hvis ingen skulle ta noen ideer fra andre ville ikke industrien gå fremover. Lenke til kommentar
thans Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Helt uavhengig om kontrolleren heter wii eller ps3 synes jeg den bevegelsesregistreringen som har blitt brukt i spill til nå ikke kan kalles for særlig mye annet enn en gimmick. Folk synes det er spennende med det nye systemet, men blir sjeldent fenget av det over lengre tid. Når det er sagt har jeg full tro på at begge produsentene, når de har fått litt tid på seg, vil være istand til å levere noe som kan leve opp til de forventningene vi som forbrukere har til de. Haakon, du sier at wii'en er på vei til å utbedre dette. Hadde vært interessant å fått høre noen eksempler på spill som er på vei i den forbindelsen.. Lenke til kommentar
McKack Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) http://www.deviantart.com/deviation/52671054/ Endret 14. april 2007 av MaKakk Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Haakon, du sier at wii'en er på vei til å utbedre dette. Hadde vært interessant å fått høre noen eksempler på spill som er på vei i den forbindelsen.. 8383116[/snapback] Finnes vel en god del andre eksempler, men her er et: Super Mario Galaxy. Det ser ut som man må bruke kontrollen på en ny måte, og kontrollen er mer integrert i styresystemet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 http://www.deviantart.com/deviation/52671054/ 8383171[/snapback] Den var jo, erm, interesang. Hun har X360 mønsteret i skjorta og Wiimote hansker (ikke at jeg vil vite hvor de er "plugga" inn eller hva de gjør når hun beveger henda). Men valget av Playstation relatert materiell var vel mildt sagt interesangt, for ikke å snakke om plasseringen. Ikke bare var den beste tingen som kunne oppdrives eject symbolet til PS3, men plasseringen var jo ikke akkurat på en plass man vil ut av med det første, når man først har fått innstallert "driveren" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå