KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Er ikke det som er poenget her i det hele tatt, men takk. Forresten også hyggelig å se så mange som jobber i Sonys PR-avdeling her 8379208[/snapback] Vel, det er det inntrykket eg har fått. Men sidan eg ikkje har forstått poenget i det heile, kva med å forklare det? Korleis er dette ein Nintendo-ripoff? Kay Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Synes det blir litt ille hver gang noen kommer med noe nytt så er det remotly ripoff av noe som er produsert eller tenkt ut tidligere. Det er som når AMD kom med dual core. Og intel kom etterpå. var det mange som ropte AMD ripoff! da? Tror ikke det. Var kanskje noen. men det er bare slik markede virker. Et marked evolusjonerer. Det revolusjonerer ikke hele tiden i en helt ny retning. Å den nintendohansken fra 80 tallet kan vel nødigst trekke inn her. En debugget versjon uten noe bruk er da ikke noe å ta frem som grunn til ripoff. Så ingen kan gjøre noe bedre mens den gamle hansken ligger på bordet. Det morsomme med alt dette ripoff tullet her er. At når man snakker om PS3 så er ingenting godt nok. Viss den har en feature så er det ripoff. Å viss det mangler noe som andre konsoller har så er det mangelvare. I mange sine sinn her inne så kan ikke sony ha rett ever. Å det virker til å hovedsakelig være en mediatrend. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Er ikke det som er poenget her i det hele tatt, men takk. Forresten også hyggelig å se så mange som jobber i Sonys PR-avdeling her 8379208[/snapback] Vel, det er det inntrykket eg har fått. Men sidan eg ikkje har forstått poenget i det heile, kva med å forklare det? Korleis er dette ein Nintendo-ripoff? Kay 8380062[/snapback] Jeg mener det er Ninty ripoff fordi hvis det ikke hadde vært det hadde Sony patentert dette lenge før denne generasjonen, om du forstår.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Med tanke på at Sony har kalt Wiimoten en gimmick vil jeg si det er dobbeltsnakk fra deres side å ta patent på noe som høres veldig likt ut en Wiimote. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er business. Sony sier ikke "wow, det var bra gjort av nintendo" med mindre de vil tape penger. Men det viser seg jo at de er "redde" for nintendo og den "nye" teknologien deres. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 det viktigste er at brukerene får mer glede av rip offs, så kan vi la produsentene saksøke hverandre i fred. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Dette blir helt latterlig, vi hadde aldri kommet noen vei om det ikke var lov å videreutvikle ideer. Eller er ferrari en ford rip-off siden de laget biler først. Plasma TV er en CRT rip-off.. siden CRT Tv'er kom først. sånn kan man holde på med alle produkter i verden nesten. Ja.. det har vært hanskekontroller før.. de sugde lut.. Sony prøver seg på en videreutvikling som alle andre gjør. De legger til nye ting de mener er bra, og fjerner det de mener er dårlig. Til slutt vil jeg råde alle som ikke har sett den til å se denne Den viser hvor bra nintendo sin glove var. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Videreutvikling er greit, men er ikke like greit når et helt anne selskap tar patent på noe som er så likt et annet selskaps patentert ting at det er vondt. Videreutvikling er greit, men da må man gå videre og. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg synes ikke denne nye kontrollen er lik wiimoten i det hele tatt. Begge registrerer bevegelser, men der stopper ogsaa likheten. Denne kontrollen kan registrere mange flere haandbevegelser. Jeg tror Nintendos feil med hansken var nettopp at det var en hanske. Om denne her vil lykkes vil bare tiden vise, men den kan bidra med mye godt mtp grensesnitt. Wiimoten har tatt det ett skritt videre, men har sine begrensninger, f.eks. ingen trykkfølsomhet. Wii-Opera... Lenke til kommentar
thans Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ahh, enda mer konsollkrig og fanboyisme. Deilig.. Synes mange velger å se bort i fra de punktene der sony faktisk har skilt seg kraftig ut fra nintendo fra og med ps1. Dette med å bruke cd-rom i maskinen sin fremfor kasetter vil jeg si var et nokså genialt foretak, og det med å satse på høy ytelse i maskinene sine har også gjort sitt for at de har hatt et potensiale til å leve lenge. Om man bare velger å fokusere på det man ser på og har i hånda når man spiller og utifra det kaller en produsent for kopiister tror jeg man har gjort noe feil. Videre så skjønner jeg godt at sony valgte å satse på noe som var til dels kjent for brukerne da de kom med ps1. Markedet var på langt nært så stort som nå, og stort sett var det barn som ble sett på som "spillere". Og hva med xbox som bare snudde litt på oppstillingen av de analoge kontrollerne og ga stikka en litt annen form? Den er jo og helt lik sony sin stikke. Eller? Tøys! Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Til slutt vil jeg råde alle som ikke har sett den til å se denne Den viser hvor bra nintendo sin glove var. 8380661[/snapback] Oh no, you didn't! Er vel ikke tvil om at Powerglove ikke fungerte. Jeg er spent på prisantydning på en sånn eventuell kontroll. Jeg er også spent på hva slags teknologi som skal taes i bruk for at kontrollenheten(e) skal vite hvor de er i forhold til skjermen. Det er hvert fall et kult konsept, uansett hvor mye dem har "stjålet" ideer fra tidligere produkter. Lets face it, det gjør alle, og egentlig så tar jeg SONYs interesse for kontrollere med bevegelsessensorer o.l. som en hyllest til Nintendo, uansett om SONY aldri i verden kom til å innrømme noe sånt Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ok Alle har sine meninger 8379886[/snapback] Vel om det er meninger eller fakta kan vel diskuteres, fakta er at de har putta den nyeste teknologien sin i konsollene sine ifra dag 1. PS1 hadde cd rom, ps2 hadde dvd, ps3 har BR. PS1 hadde den første konsollen som kunne lage reelle 3d polygoner, PS2 hadde EE prossesoren som var utviklet av sony for ps2, en av datidens kraftigste prossesorer. hadde også et av de kraftigste grafikkkortene for tiden Graphics Syntesizer. PS3 har cell, som sier sitt alene. @Bear^ Å si at et selskap ikke skal ta patent på sin nyeteknologi er jo helt bak mål. Det er jo noe alle gjør og av en god grunn. De ønsker jo å tjene på teknologien de har utviklet, skal alle ta en titt på produktet og så kunne fritt stjele det? Det er ikke slik at de har tatt patent på konseptet sitt. Hvis fks Nintendo skal finne ut at de vil lage en SUper Power Glow2 har de fult lov til å gjøre de. Men teknologien bak må de lage selv eller kjøpe opp, ikke stjele ifra da fks Sony. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ok Alle har sine meninger 8379886[/snapback] Vel om det er meninger eller fakta kan vel diskuteres, fakta er at de har putta den nyeste teknologien sin i konsollene sine ifra dag 1. PS1 hadde cd rom, ps2 hadde dvd, ps3 har BR. PS1 hadde den første konsollen som kunne lage reelle 3d polygoner, PS2 hadde EE prossesoren som var utviklet av sony for ps2, en av datidens kraftigste prossesorer. hadde også et av de kraftigste grafikkkortene for tiden Graphics Syntesizer. PS3 har cell, som sier sitt alene. @Bear^ Å si at et selskap ikke skal ta patent på sin nyeteknologi er jo helt bak mål. Det er jo noe alle gjør og av en god grunn. De ønsker jo å tjene på teknologien de har utviklet, skal alle ta en titt på produktet og så kunne fritt stjele det? Det er ikke slik at de har tatt patent på konseptet sitt. Hvis fks Nintendo skal finne ut at de vil lage en SUper Power Glow2 har de fult lov til å gjøre de. Men teknologien bak må de lage selv eller kjøpe opp, ikke stjele ifra da fks Sony. 8380813[/snapback] Alltid puttet det nyeste inn? CD'en var en god del år gammel da PS1 kom, DVD'en til PS2 er greit, og ingen vet jo om BR kommer til å floppe eller ikke? Slik det ser ut idag gjør den det ikke helt bra i forhold til HD DVD.. Ja, PS3 har Cell, og 360 har det kraftige grafikkkortet sitt.. Begge konsollene er kraftige/svake på forskjellige områder.. Og det med "@Bear^", poenget er jo at det ikke er en ny teknologi? Ahh, enda mer konsollkrig og fanboyisme. Deilig..Synes mange velger å se bort i fra de punktene der sony faktisk har skilt seg kraftig ut fra nintendo fra og med ps1. Dette med å bruke cd-rom i maskinen sin fremfor kasetter vil jeg si var et nokså genialt foretak, og det med å satse på høy ytelse i maskinene sine har også gjort sitt for at de har hatt et potensiale til å leve lenge. Om man bare velger å fokusere på det man ser på og har i hånda når man spiller og utifra det kaller en produsent for kopiister tror jeg man har gjort noe feil. Videre så skjønner jeg godt at sony valgte å satse på noe som var til dels kjent for brukerne da de kom med ps1. Markedet var på langt nært så stort som nå, og stort sett var det barn som ble sett på som "spillere". Og hva med xbox som bare snudde litt på oppstillingen av de analoge kontrollerne og ga stikka en litt annen form? Den er jo og helt lik sony sin stikke. Eller? Tøys! 8380764[/snapback] Selvsagt brukte de CD-rom i sin maskin, fordi de hadde jo allerede komemt en lang vei på PlayStation X til SNES.. Satse på høy ytelse? Både Xbox og GameCube var en god del kraftigere enn PS2.. Dette blir helt latterlig, vi hadde aldri kommet noen vei om det ikke var lov å videreutvikle ideer. Eller er ferrari en ford rip-off siden de laget biler først. Plasma TV er en CRT rip-off.. siden CRT Tv'er kom først. sånn kan man holde på med alle produkter i verden nesten. Ja.. det har vært hanskekontroller før.. de sugde lut.. Sony prøver seg på en videreutvikling som alle andre gjør. De legger til nye ting de mener er bra, og fjerner det de mener er dårlig. 8380661[/snapback] Poenget her er at Sony har tatt patent på en "ny" type kontroll.. De må åpenbart ha fått ideen fra wii-moten, siden de tar patent på den nå. Plasma-tv saken osv er forresten ikke likt i det hele tatt, og er helt bak mål. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Jeg tviler på at dette kommer på PS3. Mulig det er tenkt på for PS4. Hvis det blir lansert 1-2år etter PS3 lanseringen vil det bare bli sett på som en gimmick ala EyeToy. Få spill vil utnytte en spesialkontroller som blir solgt seperat. Endret 14. april 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Alltid puttet det nyeste inn? CD'en var en god del år gammel da PS1 kom, DVD'en til PS2 er greit, og ingen vet jo om BR kommer til å floppe eller ikke? Slik det ser ut idag gjør den det ikke helt bra i forhold til HD DVD.. Ja, PS3 har Cell, og 360 har det kraftige grafikkkortet sitt.. Begge konsollene er kraftige/svake på forskjellige områder.. Og det med "@Bear^", poenget er jo at det ikke er en ny teknologi? Det var den første med cd-rom istedet for alternative lagringsmedier. At hd dvd gjør det bedre en BR for tiden er Bull shit. Etter nyåret har BR salget tatt ledelsen ganske kraftig. var 1:2 for en måned siden hva det er nå aner jeg ikke. Jeg sier ikke at 360 ikke er kraftig. Jeg har bare kommentert ditt utsagn på at Sony ikke er innovative innenfor konsoll og teknologi. Å jo det er en ny teknologi. Har du ikke sett hvordan den Nintendo hanska fungerte? Inne i sonys patent er det helt garantert noe helt annet enn det som var i den Power glove greia. Det de reagerer på er at det ikke er så Nytt som de skulle ønske, fordi i 1989 kom nintendo ut med noen av de samme hanskene. I noe som virkelig ikke fungerte. Derfor kan de med god samvittighet patentere dette, fordi igjen det er ny teknologi. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg mener det er Ninty ripoff fordi hvis det ikke hadde vært det hadde Sony patentert dette lenge før denne generasjonen, om du forstår.. 8380183[/snapback] Nei, eg forstår ikkje. Det må då vel først og fremst vere likheit med eit anna produkt som avgjer om noko er ein ripoff? Kay Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Og så starter vi å diskutere kontrolleren igjen - ikke om hvorvidt sony er innovativ eller ei? Ok? Og hold dere seriøse, dere er på vei til å ramle utafor nå. 1 innlegg er slettet. Lenke til kommentar
thans Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Til Håkon: Ingen vet om wiimoten kommer til å floppe heller, så det argumentet holder ikke mål. Slik jeg husker det kom ps2'en nokså lenge før gamecube og i alle fall xbox kom ut. Men om du er ute etter å spikke på hver minste detalj i det alle og enhver kommer med så værsågod, men synes selv det blir meningsløst. Det jeg prøver å få frem er at den holdningen hvor man har valgt seg ut et produkt som man bare favoriserer helt uhemmet ikke har noe for seg, uansett om den er aldri så velbegrunnet. Kan vi ikke heller være åpne og glede oss over det som kommer ut? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Til Håkon:Ingen vet om wiimoten kommer til å floppe heller, så det argumentet holder ikke mål. Slik jeg husker det kom ps2'en nokså lenge før gamecube og i alle fall xbox kom ut. Men om du er ute etter å spikke på hver minste detalj i det alle og enhver kommer med så værsågod, men synes selv det blir meningsløst. 8380941[/snapback] Det er vel ganske klart at Wii-moten ikke har utsikter for å floppe, i og med at den har klart seg veldig godt i 4-5 måneder nå.. Om du mener det er meningsløst, so be it, det gjør ikke jeg Alltid puttet det nyeste inn? CD'en var en god del år gammel da PS1 kom, DVD'en til PS2 er greit, og ingen vet jo om BR kommer til å floppe eller ikke? Slik det ser ut idag gjør den det ikke helt bra i forhold til HD DVD.. Ja, PS3 har Cell, og 360 har det kraftige grafikkkortet sitt.. Begge konsollene er kraftige/svake på forskjellige områder.. Og det med "@Bear^", poenget er jo at det ikke er en ny teknologi? Det var den første med cd-rom istedet for alternative lagringsmedier. At hd dvd gjør det bedre en BR for tiden er Bull shit. Etter nyåret har BR salget tatt ledelsen ganske kraftig. var 1:2 for en måned siden hva det er nå aner jeg ikke. Jeg sier ikke at 360 ikke er kraftig. Jeg har bare kommentert ditt utsagn på at Sony ikke er innovative innenfor konsoll og teknologi. Å jo det er en ny teknologi. Har du ikke sett hvordan den Nintendo hanska fungerte? Inne i sonys patent er det helt garantert noe helt annet enn det som var i den Power glove greia. Det de reagerer på er at det ikke er så Nytt som de skulle ønske, fordi i 1989 kom nintendo ut med noen av de samme hanskene. I noe som virkelig ikke fungerte. Derfor kan de med god samvittighet patentere dette, fordi igjen det er ny teknologi. 8380926[/snapback] Er ikke bare dette med Power-Glowen, men alt dette med motion sensing. Hvis dette var en ny teknologi, hvorfor kom Nintendo ut med det samme før Sony patenterte? Hvis Sony ikke fikk ideen fra Nintendo, hvorfor patenterte de ikke da de faktisk fikk ideen? Jo, fordi de fikk ideen fra Nintendo. Endret 14. april 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Kun diskusjon rundt håndkontroller nå. Ikke hd-dvd blu-ray osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå