boundishh Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Hva er galt med å ta idéen fra nintendo da? Skal man si sony og nintendo hermer etter MS når det gjelder online? 8378992[/snapback] På hvilken måte gjør de det om jeg tør spørre? Endret 13. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 det bildet irriterer meg Grønn. 1. rumble pack var ikke på noen måte bygd opp på samme måte som DualShock 2. ikke den dårlige n64 stikka heller. 3 og alle kjøper 3. party developers nå om dagen se på ms 8378988[/snapback] Skjønner ikke hvorfor du irriterer deg over et slikt bilde. Det er kun laget for gøy, og kanskje provosere. Selv om ikke alt stemmer 100% så vil gamere humre litt av den fordi vi skjønner humoren. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 blabla... ripoff fra nintendo er jo det eneste man hører om i disse dager. Tror noen virkelig at nintendo er enerådende når det gjelder å komme med ideer? Tenk på han som oppfant hjulet, han må være sur på alle som har kopiert og forbedret ideen hans. 8378881[/snapback] Vis Nintendo ikke er så "enerådene", hvorfor har Sony kopiert kontrollen til Nintendo hele tiden? PS1 kontrollen, D-Pad og 4 knapper. SNES, D-Pad OG 4 knapper. Bare med den forskjellen at PS1 kontrollen har 4 skulderknapper. N64 kommer kontrollen har joystick og i 97, rumblepack. Hva får vi av sony? Samme PS1 kontroller men med nettopp joystick og rumble funksjon. Så kommer vi til Wii. Den har bevegelses sensorer i kontrollen. Hva har Sony? Ding Ding DING! Sixaxis. Må ikke finne det rart at Sony blir kalt for ripoff, de har jo ikke akkurat vært innovativ siden de kom med PS1 og selv ikke den var helt innovativ sinden PC-I til Philips hadde gjort det meste der før. koser dere nå tenker jeg dere nintendo-fans. nå som dere kan klage mer på sony ripper(ehh nei) ideene. og bear den hansken er jo fra 1988 eller noe. Så den er garantert ikke bygd opp på lignede måte og er sikkert ikke på langt nær så nøyaktig som . den sony har patentert 8378891[/snapback] Powerglove var bygget på lyd. Hansken sendte ut lyd som høytalerne rundt skjermen "hørte" og leste hvor hansken befant seg i rommet. Du gjorde forskjellige ting ved å f.eks bøye fingeren for å hoppe eller knyte hele handen for å skyte. Den sugde ja, men det var likevell noe nytt. Synes patenten til Sony hørest ut som en videreføring av denne hansken, bare med ny teknologi. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 det bildet irriterer meg Grønn. 1. rumble pack var ikke på noen måte bygd opp på samme måte som DualShock 2. ikke den dårlige n64 stikka heller. 3 og alle kjøper 3. party developers nå om dagen se på ms 8378988[/snapback] 1. Rumble er rumble, uansett hvordan det er bygd opp. Sony fikk ideen fra Nintendo, og Nintendo hjalp dem også veldig på vei med rumble-paken. 2. Nintendo 64-sticka var på ingen måte dårlig, og da spillere en helt ny mulighet for presisjon som ingen D-pad kan erstatte.. 3. Sant det, men Sony gikk spesielt etter Nintendos 3. part-utviklere en stund om jeg husker rett. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) sony ville hjelpe nintendo med cd-rom teknologien. Men så backet nintendo seg ut og gikk til phillips og det gikk jo bra (sver til bear her) ; men hva så da egentlig når det kommer til stykket så har sony hatt stor suksess med ps1 og ps2 i motsetning til nintendo med n64 og gc. og bear d-paden til ps kontrollene ganske forskjellig fra nintendo sin. Nintendo har faktisk tatt patent på den d-paden de bruker Endret 13. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 sony ville hjelpe nintendo med cd-rom teknologien. Men så backet nintendo seg ut og gikk til phillips og det gikk jo bra 8379051[/snapback] Og det har.. hva med saken å gjøre? Og det gjorde da ikke noe for Nintendo at Phillips ga ut en egen konsoll og floppet? Det eneste som skjedde med det var at Zelda-navnet ble svertet tre ganger. Nintendo tapte ikke noe på det, siden både avtalen med Sony og Phillips gikk i vasken. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 sony ville hjelpe nintendo med cd-rom teknologien. Men så backet nintendo seg ut og gikk til phillips og det gikk jo bra (sver til bear her) ; men hva så da egentlig når det kommer til stykket så har sony hatt stor suksess med ps1 og ps2 i motsetning til nintendo med n64 og gc. og bear d-paden til ps kontrollene ganske forskjellig fra nintendo sin. Nintendo har faktisk tatt patent på den d-paden de bruker 8379051[/snapback] Hva så? Oppsettet var likt, det var det Bear^ ville frem til. Og hvor fikk Sony oppsettet til den første Ps1-kontrollen fra?.. Vel.. Det var Nintendos Super Nintendo (SNES). Hva har suksessen med Sonys PS1/2 med saken å gjøre? Så det er greit at det kopierer Nintendo hele veien bare fordi de solgte mer konsoller? Logisk hele veien, her Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tja, dette kan jo bli interessant. Lurer på korleis det vil bli brukt i spel...ser for meg eit rollespel der eg utfører magi med handgestar. Eller kanskje eit Star Wars-spel der eg kan bruke Jedi-krefter. Ellers synest eg det er hyggjeleg å sjå at so mange medlem av "alle nye kontrollarar er Nintendo-ripoffs"-foreininga møtte opp. Kay Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) kom på et sitat fra kutaragi fra rett etter ps1 launcen i japan(tror det var da) og han kommenterte snes kontrolleren og hvor likden var snes konrollen han sa noe i denne duren: "we took the snes controller and we made it better". , men nå er vi helt ot her . Til poenget. Jeg synes konsptet virker ganske lovende egentlig . blir spennede se hva det blir til Endret 13. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 sony ville hjelpe nintendo med cd-rom teknologien. Men så backet nintendo seg ut og gikk til phillips og det gikk jo bra (sver til bear her) ; men hva så da egentlig når det kommer til stykket så har sony hatt stor suksess med ps1 og ps2 i motsetning til nintendo med n64 og gc. og bear d-paden til ps kontrollene ganske forskjellig fra nintendo sin. Nintendo har faktisk tatt patent på den d-paden de bruker 8379051[/snapback] Vet du hvorfor Nintendo trakk seg? De fikk kalde føtter. Sony ville få total eierskap over Playstation X addonen til SNES, dvs at Nintendo kunne ende i en situasjon der Sony bestemte hva de skulle gjøre, for det var deres addon som gjorde at de solgte spill. Derfor trakk Nintendo seg ut, egentlig et smart valg for hadde det ikke vært for den "knivstikkinga" til Nintendo, hadde aldri Playstation sett lys, for PS1 er en viderebygget utgave av PSX addonen til SNES. N64 hadde god suksess og har titler som er annerkjent som store selv den dag i dag. D-Padden til PS1 ligner merkverdig mye på D-Padden til Nintendo synes jeg, 4 rettninger og hele pakken. Er sikkert bare min innbilning Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 kom på et sitat fra kutaragi fra rett etter ps1 launcen i japan(tror det var da) og han kommenterte snes kontrolleren og hvor likden var snes konrollen han sa noe i denne duren: "we took the snes controller and we made it better". , men nå er vi helt ot her 8379157[/snapback] xD Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) yepp bear det visste jeg. Akkurat den historien kan jeg godt. Og ja det var nok litt sleipt, men buisness er buisness(skrives det på den måten ) og ja ps1 kontrollen var nok litt ripoff av snes kotrollen Endret 13. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tja, dette kan jo bli interessant. Lurer på korleis det vil bli brukt i spel...ser for meg eit rollespel der eg utfører magi med handgestar. Eller kanskje eit Star Wars-spel der eg kan bruke Jedi-krefter. Ellers synest eg det er hyggjeleg å sjå at so mange medlem av "alle nye kontrollarar er Nintendo-ripoffs"-foreininga møtte opp. Kay 8379127[/snapback] Fikk meg til å tenke på det spillet der man kunne spille kort noe ala magic the gathering/pokemon via eyetoy. Noen som har hørt noe om dette? Ellers syns jeg ikke dette så spesielt spennende ut. Holder meg heller til Wii om jeg vil ha noe sånt. Men kanskje det er til PS4 dette her Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ps4 ja uff detta blir dyrt. , men om jeg dropper den . ikke faen Endret 13. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 kom på et sitat fra kutaragi fra rett etter ps1 launcen i japan(tror det var da) og han kommenterte snes kontrolleren og hvor likden var snes konrollen han sa noe i denne duren: "we took the snes controller and we made it better". , men nå er vi helt ot her . 8379157[/snapback] Bare jeg som synes at SNES-kontrolleren er mye bedre enn Ps1 sin? Men som sagt, ot Ellers synest eg det er hyggjeleg å sjå at so mange medlem av "alle nye kontrollarar er Nintendo-ripoffs"-foreininga møtte opp. 8379127[/snapback] Er ikke det som er poenget her i det hele tatt, men takk. Forresten også hyggelig å se så mange som jobber i Sonys PR-avdeling her Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Holder meg til det denne tråden egentlig handler om jeg, og sier at jeg tror egentlig ikke at denne vil bli brukt noen gang, ihvertfall hvis sony er smarte. Den har nemlig alt for få bruksområder etter min mening (men hva vet vel jeg om 5 år). Sånn er six-axis og etter min mening, den er ganske unødvendig og blir brukt lite i spill, bortsett fra i flyspill og bilspill, og føles mer som en gimmick og mer unødvendig enn wii oppsettet. Nå kommer sikkert flere til å syntes at jeg tar helt feil, men sånn er det bare... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ps4 ja uff detta blir dyrt. , men om jeg dropper den . ikke faen 8379193[/snapback] Du vet jo ikke en gang hvordan den blir.. hehe. Tenk om den mangler HD-støtte og onlinetjeneste, og samtidig ser ut som Virtual Boy? Ville du kjøpt den fordi det er Sony? Men tilbake til dette om denne kontrollen, så tror jeg hvertfall ikke den blir standard på Sonys neste konsoll... Endret 13. april 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 ville det ja(sånn for samlingens skyld) men jeg kan aldri se for meg at ps4 ikke har Hd-støtte. Personlig håper jeg nintendo og sony gjør det bra med sine neste konsoller, så kan vi kanskje kvitte oss med konkurenten. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 ville det ja(sånn for samlingens skyld) men jeg kan aldri se for meg at ps4 ikke har Hd-støtte. Personlig håper jeg nintendo og sony gjør det bra med sine neste konsoller, så kan vi kanskje kvitte oss med konkurenten. 8379269[/snapback] Er MS den "store stygge kunkurrenten" som du vil kvitte deg med? Tror ikke det skjer med det første.. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ps4 ja uff detta blir dyrt. , men om jeg dropper den . ikke faen 8379193[/snapback] Du vet jo ikke en gang hvordan den blir.. hehe. Tenk om den mangler HD-støtte og onlinetjeneste, og samtidig ser ut som Virtual Boy? Ville du kjøpt den fordi det er Sony? Men tilbake til dette om denne kontrollen, så tror jeg hvertfall ikke den blir standard på Sonys neste konsoll... 8379247[/snapback] Det har jeg følelsen av og, jeg så samlingen din av det du hadde Kommer det aldri et spill du virkelig har lyst på da, som er på en annen konsoll? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå