perpyro Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) I vinter har lysbryteren på bilen min begynt å fuske med lysene. Dvs. at spesielt fjernlysene ikke tenner i det hele tatt eller det ene lyset tenner og det andre kommer etterhvert og lignende. Samtidig kan det ene nærlyset være tregt til å tenne etter å blende ned. Planen er å la slitt lysbryter være slitt lysbryter og kjøre lasta direkte fra batteriet over rele slik at lysbryteren i bilen kun styrer releene. Har plukket fra hverandre lysbryteren og målt ut ledningene fra bryter til pæren, så er fult klar over hvor kontaktsvikten ligger. Kontaktflatene i bryteren slutter men grunnet dårlig kontakt så legger spenningen seg over bryterpunktene istedenfor pæra med det samme man slår over, men ikke bestandig. Har også målt på pæreholderen og har 12V der så lenge pæra ikke er plugget i. Håpet og teorien er jo at releet trekker veldig lite strøm slik at den reduserte bryteren takler den lasta i allefal. Alternativet er ny lysbryter til 700.- og må bestilles fra japan. Regner med at brukt fra bilskroten vil ha samme problemene. Problemet har kommet og gått slik at det ikke opptrer hele tiden. Spørsmålet var om dette vil holde i lengden eller at problemene vil komme tilbake på et senere tidspunkt. Bilen er en Nissan Laurel 2,4SLX 1988 modell. Endret 13. april 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå