Gå til innhold

Sertifikat i Polen for nordmenn

Caos King

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen. Jeg har mistet lappen i Norge og vil gjerne til Polen å få tatt den. Noen her som har gjort det samme? Eller kjenner du noen som har gjort det samme? Noen som kan hjelpe med tlf-nr til en kjøreskole i Polen, e-postadresse kanskje? Venter i spenning nå jeg :D

Har jo hørt at dette skal være mulig men kjenner ikke noen selv som har gjort dette..................... :cool:

Endret av lindvik18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei alle sammen. Jeg har mistet lappen i Norge og vil gjerne til Polen å få tatt den. Noen her som har gjort det samme? Eller kjenner du noen som har gjort det samme? Noen som kan hjelpe med tlf-nr til en kjøreskole i Polen, e-postadresse kanskje? Venter i spenning nå jeg

Har jo hørt at dette skal være mulig men kjenner ikke noen selv som har gjort dette.....................

Lenke til kommentar
Hei hei alle sammen. Jeg har mistet lappen i Norge og vil gjerne til Polen å få tatt den. Noen her som har gjort det samme? Eller kjenner du noen som har gjort det samme? Noen som kan hjelpe med tlf-nr til en kjøreskole i Polen, e-postadresse kanskje? Venter i spenning nå jeg 

Har jo hørt at dette skal være mulig men kjenner ikke noen selv som har gjort dette.....................

8380394[/snapback]

Har du mistet lappen er det sikkert en god grunn til det! Du er ikke skikket til å ferdes i trafikken.

Lenke til kommentar
Når man mister "retten til å kjøre bil" i Norge, så hjelper det ikke om du kommer med ti forskjellige utenlandske førerkort.

Har du ikke førerrett, så har du ikke førerrett.

8382545[/snapback]

Sant så sant! Du misbrukte den sjansen du hadde, og nå ha du muligens fortjent å miste førerretten (Jeg kjenner ikke til saken, men du har ikke mistet det uten grunn).

Er nok ikke så lett å bare reise til et annet land å ta lappen på nytt. Hadde du vært polsk statsborger og bodd i Polen hadde nok saken vært annerledes..

Lenke til kommentar

Hei alle dere som er så negative til dette da, jeg foreslår at dere søker på Kvasir etter: lappen polen. Så leser dere litt. Da vil dere fort finne ut at dette er fullt mulig. Greit nok, jeg har fortjent å miste lappen i Norge, ja! Men, dette er mulig og da har jeg nok desverre tenkt å bruke noen uker i Polen på å ta lappen på nytt.

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt, kanskje noen som har gjort dette før, kjenner noen som har gjort det eller som kjenner noen som snakker Polsk. Da blir jeg veldig takknemlig og glad :D

Lenke til kommentar

Hva med å lese hva folk skriver? Såklart, du kan få en nytt dokument som sier at du har førerrett i polen, eu og alle eøs-land, men å benytte det i Norge er straffbart ettersom førerretten din har blitt inndratt. Derfor vil du bli straffet på samme måte som en som kjører uten "lappen" (førerrett) selv om du har polsk førerkort. Ring biltilsynet og spør selv.

I tillegg sier du selv at du har fortjent å miste lappen i Norge, hva med å ta konsekvensene for handlingene dine?

EDIT: Kanskje politiet slenger med dokumentfalsk samtidig?

Endret av birdie88
Lenke til kommentar
Hei alle dere som er så negative til dette da, jeg foreslår at dere søker på Kvasir etter: lappen polen. Så leser dere litt. Da vil dere fort finne ut at dette er fullt mulig. Greit nok, jeg har fortjent å miste lappen i Norge, ja! Men, dette er mulig og da har jeg nok desverre tenkt å bruke noen uker i Polen på å ta lappen på nytt.

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt, kanskje noen som har gjort dette før, kjenner noen som har gjort det eller som kjenner noen som snakker Polsk. Da blir jeg veldig takknemlig og glad  :D

8383412[/snapback]

Du forsto tydligvis ikke hva jeg skrev i innlegget mitt over. Det jeg skrev er ikke min mening, og heller ikke for å være negativ.

Men om man mister FØRERRETTEN, så hjelper det ikke med et utenlandsk førerkort (i Norge)

Det fysiske kortet gir deg ingen førerrett.

Blir du stoppet i kontroll, etter å ha mistet førerretten, så blir du anmeldt for å kjøre uten lov, om politiet sjekker deg på dataen, SELV om du har utenlandsk førerkort.

Forsto du det nå?

Edit: For sen igjen.

Jeg brukte vist for lang tid på å skrive innlegget mitt.

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Jeg leste i Sunnmørsposten i går at en mann på sunnmøre var fradømt førerretten i fem år. Aktoratet hadde lagt ned påstand om at vedkommende ble fradømt førerretten for alltid, men dette syntes retten var for strengt, og dømte han istedet til å miste førerretten for fem år. Da kan vel ikke livstid være det samme?

Lenke til kommentar

Det var faktisk en sånn vegvesen fyr som sa på tv at det var mulig å få tatt førerkort i utlandet og bruke det i Norge om du hadde blitt fratatt det norske.

Jeg vet faktisk om folk som har gjort det selv..

Ingen jeg kjenner personligt, men en som pappa kjenner elns.

Men Polen har fått nye regler.

For å ta førerkort der, så må du ha bodd der i minst 100 dager.

Lenke til kommentar
Det var faktisk en sånn vegvesen fyr som sa på tv at det var mulig å få tatt førerkort i utlandet og bruke det i Norge om du hadde blitt fratatt det norske.

Jeg vet faktisk om folk som har gjort det selv..

8384890[/snapback]

Dette er fortsatt ulovlig. Når du mister norsk sertifikat mister du samtidig retten til å kjøre i Norge. Det er med andre ord selve retten til å kjøre du mister. Bruk av utenlandsk sertifikat hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...