bigx Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei. jeg har akkurat laget en video i Sony Vegas 7.0 den er på litt over 500 MB, så lurer jeg på om noen vet om jeg kan hoste denne opp til nette?? slik jeg kan sende linken til andre folk så dei kan se den eller laste den ned? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvor lang er filmen i forhold til størrelsen? Er den i et ukomprimert format tar den sinsykt stor plass, men hvis den er komprimert kanskje en brøkdel av størrelsen. Så forteller du meg hvilket format du har eksportert til kan jeg kanskje hjelpe deg å få den mindre. Hvis dette er tilfellet, og at den ikke er så mye lengre enn 10 minutter vil jeg ambefale deg å bruke YouTube. Da er filmen enkel og rask å se. Legger du ut filmen selv på en server må folk laste den helt ned først, eventuelt buffre den, noe som ofte tar lengre tid en YouTube. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Hvor lang er filmen i forhold til størrelsen? Er den i et ukomprimert format tar den sinsykt stor plass, men hvis den er komprimert kanskje en brøkdel av størrelsen. Så forteller du meg hvilket format du har eksportert til kan jeg kanskje hjelpe deg å få den mindre. Hvis dette er tilfellet, og at den ikke er så mye lengre enn 10 minutter vil jeg ambefale deg å bruke YouTube. Da er filmen enkel og rask å se. Legger du ut filmen selv på en server må folk laste den helt ned først, eventuelt buffre den, noe som ofte tar lengre tid en YouTube. 8377672[/snapback] jeg har den som AVI. men tenkte ikke på youtube:P mer på en link som er personlig på en måte.. vist du fatter? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Jeg fryktet nesten det var AVI. Eksporter den ut en gang til, men denne ganger til WMV. Men en bitrate på, la oss si 3 mbs. Da blir kvaliteten grei nok til nettbruk. Håper du vet at du kan sette videoene inn på siden din med YouTube? Jeg fortstår nemlig godt at du vil ha din egen avspiller, men det byr nesten alltid på problemer. QuickTime er riktignok en grei måte å legge videoene ut på nettet med, men da må alle ha QuickTime plugin for å se det, samt det er fryktelig bakvendt å lage det med Vegas. Samme med videoklipp helt vanlig også. Da har folk ofte problemer med Windows Media Player, eller at de ikke gidder å vente så lenge. Flash derimot, har stortsett alle. Det er inkludert i XP og burde gjøre jobben langt bedre og raskere. Du har forøvrig også Google Video som gjør samme jobb som YouTube. Edit: Feil i lenke. Endret 13. april 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Du kan bruke ei side som http://www.megaupload.com/. Men kor lang er filmen? Det er kjedeleg å laste ned 500MB om ein kunne klart seg med mykje mindre. At den er AVI seier oss ikkje stort, då det berre er kontainerformatet. Kva codec som har vorte brukt er viktigare. Det ser du i innstillingane. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Jeg fryktet nesten det var AVI.Eksporter den ut en gang til, men denne ganger til WMV. Men en bitrate på, la oss si 3 mbs. Da blir kvaliteten grei nok til nettbruk. Håper du vet at du kan sette videoene inn på siden din med YouTube? Jeg fortstår nemlig godt at du vil ha din egen avspiller, men det byr nesten alltid på problemer. QuickTime er riktignok en grei måte å legge videoene ut på nettet med, men da må alle ha QuickTime plugin for å se det, samt det er fryktelig bakvendt å lage det med Vegas. Samme med videoklipp helt vanlig også. Da har folk ofte problemer med Windows Media Player, eller at de ikke gidder å vente så lenge. Flash derimot, har stortsett alle. Det er inkludert i XP og burde gjøre jobben langt bedre og raskere. Du har forøvrig også Google Video som gjør samme jobb som YouTube. Edit: Feil i lenke. 8377783[/snapback] Ok:) tusen takk:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå