Gå til innhold

Støtter Conroe - men Woodcrest og Kentsfield?

Anbefalte innlegg

God aften der ute,

Jeg vurderer å bytte ut min gode, gamle Pentium D 940 med noe nytt noe. Hovedkortet mitt er et Intel D975XBX "Bad Axe" (altså ikke Bad Axe 2, men bare Bad Axe). På Intels sider står det at bare "Dårlige økser" med AA# D27094-304 eller høyere støtter Conroe-prosessorer, og så har det seg sånn at CPUz kan rapportere at AA# er nettopp D27094-304. Dermed støttes Conroe-prosessorer, men Woodcrest og Kentsfield, som også er kandidater, er jeg mer usikker på. Den er ikke nevnt hos Intel overhodet. Betyr det at den ikke er støttet eller at de har glemt å skrive det?

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir ikke opp. Jeg har sett på en del hundretusensiders-datablader hos Intel, og der fant jeg ut at Xeon 3200-prosessorene krever 775_VR_CONFIG_05B-strømreguleringskretser, og det gjør Pentum 900 også, og i og med at jeg kjører en 940 nå så regner jeg med at hovedkortet har 775_VR_CONFIG_05B, og da skulle i alle fall ikke det være noe problem, right?

På Intels sider står det at det aktuelle mammabrettet støtter Core 2 Extreme, formodentlig inkludert firekjernene. Da vet vi at det støtter firekjerner, har 775_VR_CONFIG_05B, hva mer er det som kan komme i veien for en 3200 da? Jeg har ikke noe lyst til å kjøpe noen katter i sekker, så hvis dere kan bekrefte at min tankegang er korrekt hadde det vært bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...