Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er din(e) favoritt Amcar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gt40 er i hovedsak en Engelsk bil, selv rattet er på høyre side også :thumbup: og fleste av dem er replica biler med f.eks sierra understell :no: da det er ytterst få av dem produsert mange som har fått dem bygd opp av originale deler så antallet som finnes er vanskelig å vite.. (leste autofil bladet)

min favoritt en Plymouth Superbird med hemi :dribble:

Lenke til kommentar
gt40 er i hovedsak en Engelsk bil, selv rattet er på høyre side også :thumbup: og fleste av dem er replica biler med f.eks sierra understell :no:  da det er ytterst få av dem produsert mange som har fått dem bygd opp av originale deler så antallet som finnes er vanskelig å vite.. (leste autofil bladet)

min favoritt en Plymouth Superbird med hemi :dribble:

8450495[/snapback]

Jeg vil helelr ha piggtråd rundt testiklene enn en replikabil. Den gule såkalte gt40'en i gatebilmiljøet er horribel...

Plymouth med Hemi er heftig :thumbup:

Lenke til kommentar
(den ble kun gitt GT40 som et kallenavn, Ford eier forøvrig ikke navnet "GT40")

8450972[/snapback]

Feil, Ford ga den opperinnelige "Gt"-en "GT40"-navnet, men når Ford så bestemte seg for å lage en arvtager var det noen andre som hadde registrert navnet "GT40". Det, og at den nye ikke lenger er 40 tommmer høy (noe som var grunnen for at Ford valgte "GT40"-navnet i utgangspunktet), er grunnen til at den "nye" heter Ford GT.

For øvrig vil jeg si at jeg alltid har likt Shelby Cobra, og spesielt "427 Cobra Semi-Competition Super-Snake". :love:

Lenke til kommentar
(den ble kun gitt GT40 som et kallenavn, Ford eier forøvrig ikke navnet "GT40")

8450972[/snapback]

Feil, Ford ga den opperinnelige "Gt"-en "GT40"-navnet, men når Ford så bestemte seg for å lage en arvtager var det noen andre som hadde registrert navnet "GT40". Det, og at den nye ikke lenger er 40 tommmer høy (noe som var grunnen for at Ford valgte "GT40"-navnet i utgangspunktet), er grunnen til at den "nye" heter Ford GT.

For øvrig vil jeg si at jeg alltid har likt Shelby Cobra, og spesielt "427 Cobra Semi-Competition Super-Snake". :love:

8453040[/snapback]

Nei, nei, nei.

Bilen het Ford GT. Mange ristet litt på hodet når nye "GT40" ble hetende "GT", men den het GT helt fra begynnelsen.

Den fikk kallenavnet "GT40" fordi den bare var 40 tommer høy. Nye Ford GT er derimot 43.5 tommer høy. Men for enkelthetens skyld, omtaler en alltid originalen som Ford GT40, på samme måte som vi omtaler Ferrari 356GTB som Daytona. :)

Lenke til kommentar
Bilen het Ford GT. Mange ristet litt på hodet når nye "GT40" ble hetende "GT", men den het GT helt fra begynnelsen.

8453565[/snapback]

De første prototypene gikk under navnet Ford GT, men når bilen gikk i produksjon fikk den navnet GT40 - etter Fords prosjekt der de prøvde å gjøre bilene klare for Le Mans. "GT40-P-1000" er f.eks. et offisielt serienumber fra Ford.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig begeistret for amerikanske biler, men da jeg var ungdom uten lappen synes jeg Mustang fra slutten av sekstitallet var en relativt tøff bil.

De senere år har jeg kjørt et par leiebiler i USA som jeg ikke engang husker navnet på, men jeg ble ikke imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...