Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er din(e) favoritt Amcar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke Amcar noe spesielt, men Mustang er jo en evig klassiker :) Jeg har ikke snøring på modeller og utgaver, så jeg sier bare Mustang egentlig. I tillegg synes jeg dagens modell er den peneste. Er den jeg mest kunne tenkt meg å eie, egentlig ...

Lenke til kommentar

Siste generasjon Mustang er en av de bilene som trolig så veldig bra ut som skisse. VELDIG bra ut. Men problemet er, at den gir for stort inntrykk av å ha mye plast boltet på. Det passet faktisk på forrige generasjon Mustang (94-04, tror jeg), men på den formen som brukes i siste generasjon, passer det seg absolutt ikke. Forrige generasjon var egentlig ikke en Mustang, det var en muskelbil med Mustang-merker, men den var fin for det den var.

Siste generasjon Mustang, med det inntrykket av plast den gir, er i mine øyne en skam for Mustang-rangen. Skal det være Mustang, vil jeg holde meg til noe mellom 1965 og 1971. Og under tvil en nyere Cobra fra forrige generasjon.

Men smaken er som kjent som baken, delt.

Lenke til kommentar

Jeg har stor sans for Tucker Torpedo, bilen som i 1948 truet med å overgå både GM, Ford og Chrysler i framtidsretthet, spennende teknologi og avansert karosseridesign. Tuckers biler ble regnet som en såpass stor trussel mot de etablerte at de anmeldte Tucker for bl.a skattesnusk, noe Tucker til slutt ble frikjent for, men da var bilfirmaet hans konkurs. Tucker rakk å lage en forserie på 50 biler, 42 av disse er fortsatt fullt kjørbare nesten seksti år etterpå. Det var en kinofilm om dette prosjektet for noen år siden, der 39 av de opprinnelige bilene var statister.

1948%20tucker%20torpedo.JPG

Av Mustanger er bare én modell som gjelder, nemlig Shelby 350 GT fra 1964-1966:

GT350SR16.jpg

Lenke til kommentar
gammel:

70 chevelle ss454 ls6

"ny":

91/92 firehawk

8377393[/snapback]

I like your style!

Mine:

73 Trans am SD

Firehawk (no shit sherlock!;))

1949-1950 mercury (full custom off course... Finnes mange som ikke er så fine, men når man customiserer de riktig, så blir de bare helt vanvittig råe)

1957 Desoto sportsman

1953 cadillac eldo

Lenke til kommentar
Dårlig gjort at slike biler ikke lages lenger..

8409042[/snapback]

Det er et firma i USA som lager Mustang og Challenger karrosseri igjen!

Ifølge en god kamerat :) Som har sykt mye peiling på dette, bare for å ha sagt det :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...