Gå til innhold

Problemer med brenning i Nero 7 Premium

Anbefalte innlegg

Holder på med et videoprosjekt, men har trøbbel med stillbildene. Når jeg har brent videofiler med innslag av .jpg stillbilder så hakker den ferdige filmen der stillbildene dukker opp. Opprinnelige videofiler på samme film hakker ikke.

Noen som kjenner problemet? Jeg bruker som nevnt Nero 7 brenneprogram.

Kan DVD-spilleren være problemet?

Håper noen kan hjelpe

Endret av Roadmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan mener du at det hakker? Er det sånn at bildet forsvinner og kommer tilbake, eller skurrer det, blir ufokusert o.l?

8377585[/snapback]

Bildet blir ikke borte, noen ganger henger det seg opp, men det er mer at det skurrer som du sier. Ser at det flimrer noen korn på skjermen når dette oppstår. Merker det godt når det ligger musikk der bildene skurrer, da hakker/skurrer musikken også. I tillegg, det er ikke alle bildene som skurrer.

Lenke til kommentar

At det blir litt skurrete og slikt opplever jeg selv også. Men bare på stillbilder. Ikke på videoer. Men musikken har jeg aldri problemer med.

Er vell gjerne litt unødig å spørre, men hvilke plater bruker du? Har du prøvd på en annen DVD spiller?

Sjekket du alle innstillingene før du brant DVD'en? Har ofte det problemet at redigeringsprogrammet står på variert megabytes per sekund under eksportering. Tvinger jeg denne til å være en bitrate under hele eksporteringen blir videoen samme kvalitet hele tiden. En merker ikke så mye til det på filmer, men ofte på tekst og bilder synes det svært godt. Kanskje det kan skiftes på.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
At det blir litt skurrete og slikt opplever jeg selv også. Men bare på stillbilder. Ikke på videoer. Men musikken har jeg aldri problemer med.

Er vell gjerne litt unødig å spørre, men hvilke plater bruker du? Har du prøvd på en annen DVD spiller?

Sjekket du alle innstillingene før du brant DVD'en?

8377854[/snapback]

Jeg har forsøkt å brenne på flere typer plater, både DVD-R og DVD+R. Nå bruker jeg Verbatim DVD+R 16x. Resultatet har vært det samme.

Ellers har jeg forsikret meg om at alle filer som brennes er "gangbar" vare: .jpg-, .avi- og .wav-filer.

Brenner bare med PAL-innstillinger.

Har ikke spilt filmene i andre DVDspillere, og siden jeg bare har en billig DVDspiller er det vel ikke utenkelig at det ligger noe der.

Hvordan endrer jeg bitrate? Her er jeg dessverre temmelig blank...

Endret av Roadmaster
Lenke til kommentar

Det er jo en mulighet, men merker du at den fysiske platen faktisk hakker? Sånn at du hører "hrm, nå må jeg ta meg sammen" lyder fra spilleren?

Har en PS2 som er sånn, og der hører du bare "zwongkræsh" hver gang den bommer når den leser. Tror forovrig den DVD spilleren tar borti noen innvoller. :p

Er ikke sånn på spill riktingok, så det kan jo bare være DVD-R (eventult DVD+R) som er problemet for den å lese. Kjøpe DVD'er er nemlig DVD-9 eller DVD-5. Det kan du forøvrig lese mer om på Wikipedia om ønskelig.

Lenke til kommentar

Nei, ingen ulyder eller no slikt fra spilleren, den surrer jevnt og fint. Det er bare bilde og lyd på tv-skjermen som henger og skurrer. Kanskje er det at spilleren har problemer med å lese informasjonen på plata.

Men om det er noe feil på den ferdige videofilmen, hvorfor ser jeg ikke det under avspilling på pc`en? Da er jo kvaliteten helt grei både på bilde og lyd!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...