eUnaas Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg skal kjøpe nytt CF kort. Jeg har planer om å gå for ett 8gb kort, og et 1gb kort som backup. Her sammenligner jeg tre modeller hos Komplett: http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=32283...1165&sku=325517 Folk snakker varmt om SanDisk Extreme 3, men utfra spesifikasjonene er TwinMos kortet nesten like rast, og mye billigere. Kvalitetsforksjeller, eller bare "navnet" ? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Twinmos er kjent for å ha utrygge minnekort med mye feil. Ville aldri vurdert de engang. Søk rundt på forumet, er svært få som anbefaler de! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Selv har jeg ingen dårlige erfaringer med Twinmos, men det skyldes kanskje at jeg har for få erfaringer. Kingston bruker vi imidlertid mye av i alle sammenhenger og har bare godord så langt om de. Men det syns jo kanskje på prisen også... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Twinmos er ikke like stabile som f.eks. Sandisk (Sandisk er forøvrig et av de aller tryggeste merkene, og Twinmos er regnet som en av verstingene). Bruker du et Twinmos, har du større sjanse for å miste noen eller alle bildene som er på kortet til enhver tid. Det er ikke sagt at alle Twinmos kort feiler, men feilraten er større enn hos Sandisk. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Twinmos er ikke like stabile som f.eks. Sandisk (Sandisk er forøvrig et av de aller tryggeste merkene, og Twinmos er regnet som en av verstingene). Bruker du et Twinmos, har du større sjanse for å miste noen eller alle bildene som er på kortet til enhver tid. Det er ikke sagt at alle Twinmos kort feiler, men feilraten er større enn hos Sandisk. 8377682[/snapback] Glemte å si at jeg har absolutt ingen erfaring med Sandisk i det hele tatt, så mitt innlegg var egentlig basert på.... Hmmm... Nesten ingenting Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) twinmos hatt mye twinmos oppigjennom åra...at de har større feilrate er ikke til å legge skjul på. kingston :likegyldig: fikk 2 feilaktige CF kort på rad jeg iallefall Sandisk Endret 13. april 2007 av MrLee Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Ok takk gutter. Jeg har aldri hatt problemer med noen som helst merker. For å være ærlig trodde jeg nesten alle minnekort ble produsert i samme fabrik, og kjøpt av forskjellige merker og at det egnetlig ikke spilte noen rolle hva man har. Men da blir det ikke twinmos på meg. Er svært lite intressert i å miste 8gb med bilder. Så alle anbefeller SanDisk Extreme 3? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Er det merket som har minst feilrate, og Extreme III er blant de råeste kortene på markedet når det gjelder hastighet. Du trenger neppe mer enn den hastigheten som Extreme III kan tilby deg. Kameraet er nok en flaskhals før minnekortet uansett (med mindre du har et DSLR i 50-60.000 kroners klassen). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Prisforskjellen på ExIII og UltraII er uansett så minimal at det ikke er noen grunn til å ikke kjøpe ExIII. Det tåler vel i teorien mer ekstreme værforhold også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå