Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugot 205 GTI, god bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøff bil, men en kammerat av meg som har samma bil knakk girkassa for et par dager siden :( . Han spant veldig mye med den mens han svingte og stod på.. kom ikke som noe sjokk på meg at dette skjedde. Sånn skjer vel med alle kasser om man konstant herjer med dem. Byttekasse kosta han 1500.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Rødt gulv er standart på GTI. Har bare hatt vanlig 205 men elsker bilen. Er morsom å kjøre siden den er så liten. Giret blir lett slapt. Men med å skifte overføringene blir det i de fleste tilfeller mye mer kontant. Trenger ikke å tenke på rust pga galvanisert. Bilen veier jo bare rundt 800kg så går nok bra. Min hadde 60hk og hadde bra akslerasjon til å ha så liten motor. Var raskere enn golf GTI og er en legendarisk bil. Ikke så altfor dyr heller. Kan parkeres på de minste plassene. (Savner å kunne parkere over alt) og er det jeg kaller en parkeringshus racer.

Lenke til kommentar
Tror import er stikkordet her. Finner 205'er i Tyskland som ser helt nye ut til 20 000kr.

8432663[/snapback]

Har du noen link til importsider?

Bakstillingsbytt er dyrt ja. Tror det er torsjonsfjæring bak og det ruster i stykker eller så er foringene ryki, og det har dem ikke værktøy til i norge. ikke på peugeot hvertfall.

Delen koster sikkert 15 hakk ellerno :D

8433704[/snapback]

Au da. Det vil svi i pengepungen. Han som skulle selge den hadde snakka med noen i arendal som kunne ta å fikse det, men da måtte de importere brukt bakstilling fra Tyskland og det kunne ta litt tid.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...