Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tomgangs problemer på golf 2 1800


Anbefalte innlegg

jeg har en golf 2 1800 som jeg bygger om til bilcross. etter at jeg ribbet den ned til det aller viktigste får jeg ikke ned tomgangen på den. jeg mistenker at det er en av ledningene inn på forgasseren som må ha strøm eller jord men jeg finner ikke ut av det. er det noen som kan hjelpe meg med dette?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du beskrive litt mer hva du har gjort av "inngrep" på bilen? Har du demontert noe på motoren/forgasseren eller har du kun rørt ledningsnettet og interiør siden du mistenker en jordingsfeil?

 

M.a.o: Har motoren vært inntakt under hele prosessen eller har du f.eks. skrudd ut forgasser o.l. før dette problemet oppsto?

 

Har du sjekket om motoren tar inn falskluft?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Limer inn fra annen tråd

 

Nevnes at 1.6 og 1.8L golf (1984 til 1988) bruker Pierburg/solex 2E2 Forgasser..

 

dette er ikke den beste forgasseren verden har sett, men det fungerer

 

har du problemer med den, så vil det som oftest ligge i vakuum slangene (dette grunnet at forgasseren er vakuum styrt)

 

Det kan også være (hvis tomgangen går høyt) problemer med en vokstermostat som styrer mye av tomgangen (kaldstart etc) .. eller det kan ligge i vakuumlåsene på baksiden av forgasseren, hvis disse ikke lukker(eller var det åpner) så vil bilen ha en tendens til å henge seg opp på ca 3 000 RPM .. dette skyldes i 80% ledningene

Lenke til kommentar

Det kan også være (hvis tomgangen går høyt) problemer med en vokstermostat som styrer mye av tomgangen (kaldstart etc) .. eller det kan ligge i vakuumlåsene på baksiden av forgasseren, hvis disse ikke lukker(eller var det åpner) så vil bilen ha en tendens til å henge seg opp på ca 3 000 RPM .. dette skyldes i 80% ledningene

 

denne har jeg tro på.

jeg har kun fjernet ledninger i motor rommet. er det noen som vet hvilken ledning som styrer denne vokstermostaten? skal den ha strøm eller jord?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...