VegardSK Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har tenkt å koble pcen min, så jeg kan bruke tven til skjerm. Har en Philips LCD og pcen min har _kun_ VGA-utgang (M og F tror jeg), men får det ikke helt til å funke. Har kjøpt en VGA-Component (RCA) konverter og kabler, og har prøvd det, men fikk det ikke helt til å funke (fikk opp et kjapt bilde av Windows, men med helt andre farger, så ble det svart, og det har det vært siden.). Lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få det til å funke, enten (helst) med de kablene jeg har, eller andre løsninger... Lenke til kommentar
hare1441 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har du prøvd å koble pcen til skjermen og så starte pcen etterpå? Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ja, selvfølgelig. Men det kommer ikke noe bilde (untatt det jeg skrev ovenfor).. Vet dere om det går an a bruke HDMI-inngangen på TVen, via en -HDMI-DVI-kabel, som går inn i en DVI-VGA-konverter inn i VGA-porten på PCen? Edit: PCen funker helt bra med vanlig PC-skjerm (CRT) ja.. Endret 13. april 2007 av VegardSK Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 I dag kjøpte jeg en HDMI/DVI kabel (og DVI/VGA adapter). Trodde dette skulle funke, men fikk det ikke til å fungere.. Pcen jeg skal koble til er litt gammel, kan det ha noe å si? For dårlig skjermkort eller noe kanskje ? Hjelp/tips/råd/spørsmål mottas med stor takk Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Noen om kan hjelpe meg litt eller?` Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 VGA-kabelen er vanligvis M-M. Er du sikker på at TVen din støtter den oppløsningen du prøver å gi den via PCen? Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Takk for svar:) Ja, har skjekket det i bruksanvisningen som fulgte med tven. Det jeg lurer på er om det kanskje funker med en vga-hdmi adapter i pcen og en hdmi-hdmi kabel? Om det kanskje passer? I bruksanvisningen står det: HDMI1 eller HDMI2 inngangen MÅ være koplet til DVI-utgangen på pcen. Bruk en DVI/HDMI adapter for å koble til. Men jeg har ikke dvi-utgang på pcen for den er litt gammel... Noen som kan prøve å hjelpe? Vil få det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå