Neptun_ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hva er best for å fjerne korrosjon (?) fra skruer/bolter? Har slik hvitt belegg på noen bolter + deler, er det bare å vaske det vekk med CRC, eller anbefales annet? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Skitt kan fjernes med bensin eller diesel. Rust og korrosjon kan lett fjernes med en drill med stålbørste. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Ok, takk for svar, men går det bra med CRC også? Om jeg skal vaske og rense av noen deler også Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vil dei ikkje bli ganske reine og fine om du legg dei i Coca Cola eit døgn og to? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Så det om cola på Mythbusters, og jeg kan ikke si det funka så bra såvidt jeg husker. Det meste funker vel, bare en del møkk og drit som skal fjernes fra en del skruer/deler. Kan jo kjøpe nye skruer men like greit å rengjøre de gamle. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Og en god vane er å tilføre alu- eller kopperpasta på skruen når du skrur den inn igjen, da ruster ikke skrua seg fast iallefall.. Jeg bruker alltid alupasta på bolter jeg setter inn i bilen og båten. Da slipper du å ha fight neste gang du skal ha dem ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå