Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Freddie Mercury døde av Aids


Juden

Anbefalte innlegg

Man dør vel ikke av Aids, men av sykdommer/innfeksjoner som følger på.

 

Er det sånn at Aids oppstår når to menn har seks, eller har jeg missforstått?

8377102[/snapback]

Det kan oppstå hvis to menn har sex ja. Den kan også oppstå ved samleie mellom to av forskjellig kjønn. Prinsippet bak AIDS/HIV er vel at immunsystemet bryter sammen og at man derfor kan dø av de enkleste sykdommer fordi man ikke har forsvarsmekanismer mot virus?

8377123[/snapback]

 

Dette er jo riv ruskende galt!

 

Resultatet av at to friske menn har sex, kan aldri bli at én eller begge blir smittet med HIV, som igjen vil føre til AIDS.

 

HIV spres gjennom seksuell kontakt, blod, og fra mor til barn, det oppstår ikke plutselig av seg selv...

 

Jørgen

8377180[/snapback]

Dette er jo riv ruskende galt!

 

HIV smitter kun gjennom blod. Når man har sex så kan man få små rifter i/på kjønnsorganet og smitten spres. Hvor tror du ungen får blodet sitt fra?

 

Jeg har aldri sagt at to menn som har rumpesex vil automatisk bli HIV-smittet. Der leste du nok feil, tolket det en helt annen retning. Det eneste jeg har sagt er at det er mer vanlig blant homser å være HIV-smittet. Mye pga. dårlig beskyttelse ved samleie/rumpedasking.

 

Lær deg å lese før du prøver å ta meg på noe. Lurt tips til neste gang.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahh, ja, det stemmer. Men det er jo pga aids at en dør likevel, selv om det ikke er selve aidsen som dreper deg.

8377249[/snapback]

 

AIDS i seg selv er helt ufarlig, og det går an å leve like lenge med AIDS som uten. Det som er møkk er at du kan dø av en liten infeksjon, forkjøelse eller betennelse, fordi AIDS viruset legger seg i de hviteblodcellene og derfor får de ikke kverka det,

8377267[/snapback]

Jepp, derfor blir det riktig å si at en dør av aids, for hadde ikke aidsen vært til stede ville en ha overlevd. Akkurat som folk sier "Han ble skutt og drept av en pistol", ikke "han ble skutt og drept av en patron".

Lenke til kommentar
Dette er jo riv ruskende galt!

 

HIV smitter kun gjennom blod. Når man har sex så kan man få små rifter i/på kjønnsorganet og smitten spres. Hvor tror du ungen får blodet sitt fra?

 

Jeg har aldri sagt at to menn som har rumpesex vil automatisk bli HIV-smittet. Der leste du nok feil, tolket det en helt annen retning. Det eneste jeg har sagt er at det er mer vanlig blant homser å være HIV-smittet. Mye pga. dårlig beskyttelse ved samleie/rumpedasking.

 

Lær deg å lese før du prøver å ta meg på noe. Lurt tips til neste gang.

 

 

Um, lær deg grunnlegende ting du også før du skriver noe.

 

HIV kan også smitte via Sæd. Grunnen til at HIV smitter lettere ved analsex er vel at hudveggene er tynnere i rektum. Ergo lettere for ting å trenge gjennom (pun unintended).

 

 

Which body fluids can transmit the HIV virus, and which ones don't?

 

Blood, pre-cum, semen, vaginal secretions, and breast milk all contain high concentrations of HIV, and all have been linked to transmission of the virus.

 

Saliva, tears, sweat and urine can have the virus in them, but in such small concentrations that nobody has ever been infected through them. However, if any body fluid is visibly contaminated with blood, the risk of transmission exists.

 

 

Hvor ungen får blod fra? wtf er det du snakker om?

 

 

flere kilder:

http://www.aproposinc.com/hap/catch.htm

http://www.google.no/search?q=hiv+semen&ie...lient=firefox-a

 

 

 

Freddy døde av AIDS fordi det på den tiden han var aktiv ikke var god nok informasjon/almennkunnskap om HIV/AIDS. Enkelt og greit.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Er det sånn at Aids oppstår når to menn har sex, eller har jeg missforstått?

 

 

 

8377102[/snapback]

'

Så alle gutter som tar damene i røven får aids ?

Aids er som du sa en infeksjon. Man får ikke infeksjonen selvom man tar en i røven. har man en infeksjon så kommer det av samleie, eller berøring av kjønnsdeler i storgrad mot hverandre.

 

Btw, infeksjonen skal visst komme fra apebæsj

Lenke til kommentar
Man dør vel ikke av Aids, men av sykdommer/innfeksjoner som følger på.

 

Er det sånn at Aids oppstår når to menn har seks, eller har jeg missforstått?

8377102[/snapback]

Det kan oppstå hvis to menn har sex ja. Den kan også oppstå ved samleie mellom to av forskjellig kjønn. Prinsippet bak AIDS/HIV er vel at immunsystemet bryter sammen og at man derfor kan dø av de enkleste sykdommer fordi man ikke har forsvarsmekanismer mot virus?

8377123[/snapback]

 

Dette er jo riv ruskende galt!

 

Resultatet av at to friske menn har sex, kan aldri bli at én eller begge blir smittet med HIV, som igjen vil føre til AIDS.

 

HIV spres gjennom seksuell kontakt, blod, og fra mor til barn, det oppstår ikke plutselig av seg selv...

 

Jørgen

8377180[/snapback]

Dette er jo riv ruskende galt!

 

HIV smitter kun gjennom blod. Når man har sex så kan man få små rifter i/på kjønnsorganet og smitten spres. Hvor tror du ungen får blodet sitt fra?

 

Jeg har aldri sagt at to menn som har rumpesex vil automatisk bli HIV-smittet. Der leste du nok feil, tolket det en helt annen retning. Det eneste jeg har sagt er at det er mer vanlig blant homser å være HIV-smittet. Mye pga. dårlig beskyttelse ved samleie/rumpedasking.

 

Lær deg å lese før du prøver å ta meg på noe. Lurt tips til neste gang.

8377385[/snapback]

 

Jeg blir lei meg...

 

Du svarer bekreftende på spørsmålet fra trådstarter på om AIDS (og derfor implisitt HIV) kan oppstå når to menn har sex. Og her tolker jeg ordet 'oppstå' til ikke å bety 'overføres', en tolkning jeg mener er alt annet enn feil.

 

At det er mer vanlig blant homser å være HIV-smittet, skrev du i et tidligere innlegg, så utsagnet om at dette er det eneste du har sagt er ganske enkelt feil.

 

Jeg vil også ha meg frabedt frekke usakligheter som at jeg lider av analfabetisme.

 

Jørgen

 

EDIT: preseisering

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar
Jeg blir lei meg...

 

Du svarer bekreftende på spørsmålet fra trådstarter på om AIDS (og derfor implisitt HIV) kan oppstå når to menn har sex. Og her tolker jeg ordet 'oppstå' til ikke å bety 'overføres', en tolkning jeg mener er alt annet enn feil.

 

At det er mer vanlig blant homser å være HIV-smittet, skrev du i et tidligere innlegg, så utsagnet om at dette er det eneste du har sagt er ganske enkelt feil.

 

Jeg vil også ha meg frabedt frekke usakligheter som at jeg lider av analfabetisme.

 

Jørgen

 

EDIT: preseisering

8380048[/snapback]

Jeg skulle selvfølgelig ha skrevet "Det kan oppstå smitte" for at jeg ikke skal bli irettesagt.

 

Neste strofe vil jeg gjerne ha forklart bedre. Forstod ikke helt hva du mente.

 

Selvfølgelig kan du mene at jeg gikk for langt. Men ble ganske provosert av begynnelsen av innlegget ditt.

 

@MrLee; Hovedårsaken til smitte er som sagt blod. Ved både anal og vanlig sex er det helt normalt at man får små rifter på kjønnsorgan og dermed smittes HIV på den måten lettest. Kondom er, såvidt jeg vet, ment for dette formålet. Sæd utgjør vel en mye mindre risiko for smitte enn blodoverføring?

 

Edit;

 

"Det kan oppstå hvis to menn har sex ja. Den kan også oppstå ved samleie mellom to av forskjellig kjønn."

 

Dette var det jeg skrev. Jeg skulle ha lagt til smitte. "Den" i neste setning viser nemlig til ordet smitte som skulle ha vært i forrige setning.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

@MrLee; Hovedårsaken til smitte er som sagt blod. Ved både anal og vanlig sex er det helt normalt at man får små rifter på kjønnsorgan og dermed smittes HIV på den måten lettest. Kondom er, såvidt jeg vet, ment for dette formålet. Sæd utgjør vel en mye mindre risiko for smitte enn blodoverføring?

 

8380117[/snapback]

 

Ifølge wikipedia, skjer de fleste overførseler av HIV gjennom at en smittets kjønnssekreter kommer i kontakt med en annens slimhinner, enten i munnen, skjede eller anus/rektum. Jeg anerkjenner selvfølgelig at wikipedias pålitelighet som vitenskapelig kilde kan diskuteres.

 

Jeg tror kanskje du mener følgende: Blod som smittevei, vil mer sannsynlig føre til smitte enn smitteveien nevnt ovenfor. Dette viser oversikten på wikipedia. Hvis 100 personer får blodoverføring med smittet blod eller deler sprøyter e.l. og 100 personer har ubeskyttet sex med en smittet, vil 91 i den første gruppen bli smittet, mens bare 1 i den andre gruppen vil bli smittet.

 

Jeg skal ikke uttale meg om dette med rifter osv som årsak til smitteoverføring i forbindelse med seksuell kontakt, men det har ikke blitt nevnt i de kilder jeg har lest i hittil.

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Uff, ja. Trist sak dette her.

 

Freddie døde fordi han ble HIV-smittet av en annen av det mannlige kjønn. Hvem er uvisst, og det er noe man aldri vil finne ut. Sansynlig led denne personen samme skjebne som Freddie for maaaange år siden. (Ergo han daua). Freddie har en rekke ganger blitt avslørt som bifil, så at dette stemmer er veldig sikkert.

 

Det som skjedde var at Freddie levde med HIV-viruset i skjul lenge, og uten tegn til å være syk. Han måtte etter hvert fortelle det til andre i Queen, men alle bestemte seg for å holde kjeft om det av hensyn til Freddie og familien. Etter hvert startet spekulasjonene, og Freddie gikk veldig, veldig ned i vekt. Det kan man se på musikkvideoen til Queen - These are The Days Of Our Lives. Her kan man helt klart se at Freddie er syk, men fortsatt kom ingenting ut for allmennheten. Det er forresten den siste musikkvideoen til Queen, spilt inn ca et halvt år før han døde. Egentlig en sterk prestasjon.

 

Den siste sangen han spilte inn var Queen - Mother Love. Veldig sterk prestasjon det også, og en sang som er spesiell for mange som følger med Queen. Veldig spesiell og sterk tekst. Denne ble spilt inn rundt en uke før han døde, og han klarte faktisk ikke å fullføre den, så det er en annen i Queen som synger over halve sangen.

 

Bare noen timer før han døde ble det holdt pressekonferanse og Freddie gikk ut og sa at han var syk. Så gikk det noen timer, Freddie falt om og lå i respirator i noen timer, så ble han erklært død.

 

Skjebnens ironi i dette er at Queen aldri hadde vært så kjent hadde det ikke vært for Freddies død og sykdom.

Lenke til kommentar
Skjebnens ironi i dette er at Queen aldri hadde vært så kjent hadde det ikke vært for Freddies død og sykdom.

8380577[/snapback]

Ikkje heilt enig i det, før eg las denne tråden hadde eg ikkje peiling på korleis han døde. Freddie Mercury er kjent for si fabelaktige stemme og Queen for sin musikk.

Lenke til kommentar
Du svarer bekreftende på spørsmålet fra trådstarter på om AIDS (og derfor implisitt HIV) kan oppstå når to menn har sex. Og her tolker jeg ordet 'oppstå' til ikke å bety 'overføres', en tolkning jeg mener er alt annet enn feil.

8380048[/snapback]

Nå tror jeg vi må skille mellom trådstarter og G_J_Caesar (Q_Tarantino). Denne diskusjonen er interessant, men jeg har aldri hatt noe behov for å starte den. :hmm:

 

EDIT: Glemte navnebytte. :blush:

Endret av G_J_Caesar
Lenke til kommentar
Skjebnens ironi i dette er at Queen aldri hadde vært så kjent hadde det ikke vært for Freddies død og sykdom.

8380577[/snapback]

Ikkje heilt enig i det, før eg las denne tråden hadde eg ikkje peiling på korleis han døde. Freddie Mercury er kjent for si fabelaktige stemme og Queen for sin musikk.

8380957[/snapback]

 

Dette er faktisk fakta. Det var så mye oppstuss rundt døden hans at Queen fikk gratis PR, også den dag idag. Selv om Queen fylte wembley og alt, de ble bare enda mer kjent etter han døde. Generelt sett.

Lenke til kommentar
Freddie Mercury døde egentlig ikke av Aids. Han døde fordi han levde livet fullt ut. Han var nok klar over risikoen, men den risikoen var han villig til å ta. Han tok den, og det drepte han.

8390370[/snapback]

Freddie Mercury døde sammen med en masse andre mennesker i USA som følge av en ukultur i homsemiljøer i den vestlige verden hvor man har sex med mange og ukjente, ofte ubeskyttet. Homofile menn er de som har blitt rammet hardest av AIDS i vesten, og jeg er villig til å skylde på den fraværende kulturelle aksepten som gjorde at man måtte være skjiult for å leve ut legningen sin. Dette ble stadig mer og mer organisert. Sånn er det dessverre i Norge også. Av de få som dør som følge av HIV/AIDS i Norge, er homsene høyt representert.

 

Disse tallene er jo mye lavere enn da Freddie døde, mest på grunn av større kunnskap om beskyttelse og medisiner, minst på grunn av kulturell aksept.

Lenke til kommentar
Dette er faktisk fakta. Det var så mye oppstuss rundt døden hans at Queen fikk gratis PR, også den dag idag. Selv om Queen fylte wembley og alt, de ble bare enda mer kjent etter han døde. Generelt sett.

8389800[/snapback]

Det er klart at ein sånn hendelse gjev mykje PR og oppstuss rundt eit band, men om nokon nevner Queen i dag er det ikkje mange som automatisk tenker på korleis Mercury døde.

Lenke til kommentar

På 80-tallet var det ingen hype rundt AIDS. Ingen visste hva det var, og sykdommen var ikke kommet noe særlig til Europa. Den invaderte Europa på tidlig 80-tallet, og først da begynte de å forske på den og hva den gjør. Så Freddie & Co visste ingenting om sykdommen da han fikk den, sannsynligvis. Den viste seg ikke før mot slutten av 80-tallet hos han heller.

 

Akkurat som at ingen visste om skadevirkningene til kokain når det kom på markedet, og alle bare brukte det uten å tenke på følgene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...