Gå til innhold

Helbredelse ved bønn? Bare glem det.

Tror du at det hjelper å be om helbredelse?  

194 stemmer

1. 1. Tror du at det hjelper å be om helbredelse?

• Ja
      38
    • Nei
      143
    • Who cares..
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt som skjer i verden ER naturlig, det er ingen spørsmål om det. Men HVIS der fins en gud, og det er han som helbreder, så ER faktisk det naturlig, for alt vi kjenner til er naturlig.  :cool:

8718887[/snapback]

Da gjenstår det bare å bevise at det finnes en gud, og at han helbreder folk. Kom igjen, du har litt arbeid foran deg :dremel:
Lenke til kommentar
Helbredelse funker, Gud finnes!

8415697[/snapback]

Det gjør dessverre ikke det. Vitenskapelig bevist.

8416114[/snapback]

Og hvor har du fått dette fra?

8709409[/snapback]

Store mengder vitenskapelig forskning. Resultater av dette har vært i media, blant annet utallige TV-programmer om emnet. En enorm mengde påståtte helbredelser er fulgt opp, med det resultat at alt viser seg å være bløff og blank løgn. Men selv på dødssengen holder mange fast ved at de er helbredet. Når programmet kommer på TV har det gått litt tid, og da er de fleste døde allerede. Men de ble altså "helbredet" i følge dem selv.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Hvorfor må det være Jesus, og ikke en av disse greske/egyptiske/norrøne/hinduistiske/monoteistiske gudene her:

Tor, Odin, Loke, Frøy, Heimdal, Balder, Horus, Zeus, Afrodite, Appolo, Mars, Jupiter, Venus, Hera, Hermes, Poseidon, Demeter, Hades, Athena, Ares, Aeter, Chaos, Eros, Gaia, Hemera, Nyx, Aranus, Tartarus, Chronos, Acis, Alpheus, Cladeus, Artemis, Peneus, Archeron, Cotys, Cragus, Cybele, Dionysus, Doris, Elpis, Enyo, Enyalius, Enyo, Mithra, Jahve, Allah, Brahman, Shiva, guden Gud, Alastor (Den greske familiefeid-guden, haha... Det er fakta!), Ate, Attis, Bia, Amun, Anubis, Apep, Atum, Bast, Bes, Geb, Hapy, Heget, Hathor, Horus, Imhotep, Isis, Khepry, Khepry, Khnum, Maahes, Ma'at, Naunet, Neith, Nephthys, Nut, Osiris, Ptah, Ra, Sekhmet, Ra-Horakhty, Sekhmet, Seker, Reshep, Sobek, Set, Seshat, Shu, Taweret, Tefnut, Thoth, Wadjet, Wadj-Wer, Wepwawet, Wosret, Borr, Bragi, Buri, Dag, Delling, Forseti, Kvasir, Rig, Tyr, Ve, Vidar Vili, Bil, Eir, Frigg, Idunn, Jord, Gullveig, Njord, Ullr, Nanna, Saga, Var, Sol, Snotra, Urd, Ishvara, Agni, Indra, Savitr, Vayu Varuna, Maruts, Aditya, Vishnu eller Pusha?

Minst 5 av disse er gode, krever ingen bønn eller offer, og kan angivelig helbrede mennesker.

Og jeg er den fjerde som spør:

Hva er det som eksisterer som ikke er dokumentert?

Lenke til kommentar

Nå er jeg lite bevandret på hvem som er kristen her inne og hvem som ikke er kristne(eller troll for den saks skyld :thumbup: ), men en ting lurer jeg på:

Dere kristne, brukere dere medisin, eller ber dere når dere får vondt i hodet eller kreft eller andre ting som dere blir syke av?

Lenke til kommentar

Svein-Magne Pedersen sier:

"Be til Jesus om å bli frisk fra sykdommen din! Og husk å ta medisinen samtidig, for det er Guds vilje! Tror du nok, blir du frisk – og blir du ikke frisk, må du ringe tilbake, så skal jeg be en gang til for deg!"

Og så sier han også at noen ikke blir friske, men det er fordi de ikke tror nok på Jesus. "Da blir Jesus så liten!" [sic].

:!:

Og kanskje han vil at folk ikke skal tro så masse på Jesus, så han får flere telefoner – og dermed tjener masse penger?

Lenke til kommentar

Helt sikkert mye. Om spørsmålet hadde vært stilt for en tid tilbake kunne svaret ha vært de 700 artene som ble oppdaget i Weddelhavet utenfor Antarktis.

Så spørsmålet bør heller være: Hva er det som eksisterer som ikke kan dokumenteres?

8728387[/snapback]

Nå har vi vel dokumentert de 700 artene da... :whistle:

Svaret på spørsmålet ditt er:

Alt som eksister som ikke påvirker jorden, mennesker eller menneskers instrumenter eller objekter som menneskene eller menneskenes instrumenter eller noen andres instrumenter.

Alt som påvirker verden etterlater spor.

Så.

Nå har jeg mistet spørsmålet mitt. SØREN.

Men jeg kan sverge på at jeg hadde et i går, før jeg skrev feil...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mange som har blitt frisk av kreft og sykdommer som det er vanskelig å få bli frisk av når noen har bedt for dem. Men det må jo sees i forhold til de som IKKE blir frisk av bønn...Sikkert like mange som ikke blir frisk når man ikke ber.

Den som påstår noen annet trenger bare å komme med dokumentert statistikk. Helt seriøst det er faktisk alt som skal til.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det mange som har blitt frisk av kreft og sykdommer som det er vanskelig å få bli frisk av når noen har bedt for dem. Men det må jo sees i forhold til de som IKKE blir frisk av bønn...Sikkert like mange som ikke blir frisk når man ikke ber.

8756418[/snapback]

Har du dokumentasjon på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...