boundishh Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 at det går ann bear^ *oppgitt* altså for meg virker det som om du synes det er teit at sony vil gi "penger" til de som bruker ps3'en sin til ting som f.eks Folding@home Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg er interesert i spilling og hva konsollen kan gjøre for spillverden, ikke hvor mange statsbudsjett den kan kalkulere om jeg bare lar den stå på hele tiden. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) fint for deg da men det finnes folk som også er interesert i ting ps3 kan som ikke har direkte sammenheng med spill Endret 14. april 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 fint for deg da men det finnes folk som også er interesert i ting ps3 kan som ikke har direkte sammenheng med spill 8383959[/snapback] Og det fratar meg min rett til å si min mening om temaet fordi? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 har jeg sagt du ikke skal få si din mening? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det høres sånn ut. Så snart jeg (og enkelte andre) sier min mening er det sukk og stønn fra enkelte andre sin side. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvor mye koster det å ha PS3en i standby? Og hvor mye koster et spill i PSstore? Tror nemlig det koster mer å la PS3en stå å gå enn det du får laste ned gratis fra PSstore. 8383885[/snapback] Det er vel ikkje poenget...poenget er vel berre å gi folk ein liten påskjønnelse for å gjere noko samfunnsnyttig. Eg ser ikkje bort ifrå at dette kan få fleire til å delta i Folding-prosjektet, og det er då vel berre positivt. Dersom kostnaden bekymrer deg, kan du jo begrense protein-foldinga til kalde dagar når du uansett brukar elektrisitet til å varme opp. Då kostar det deg ikkje noko ekstra. Kay Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Akkurat nå har jeg ikke bruk for en 6k dyr varmeovn i stua. Skjønner at det er noe samfunnsnyttig, og at det går til en god sak, men ser ikke hva nytte dette gjør for mine interesser, som er spilling og hva konsollen kan gjøre i spillverden, det hadde vært mer interesagt synes jeg... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 er det ikke akkurat derfor du har en wii da bear ? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 er det ikke akkurat derfor du har en wii da bear ? 8384500[/snapback] Ikke at det har så mye med topicen men ja, nettopp derfor jeg har Wii, og PS2, og N64, og SNES, og Sega. Når jeg tenker over det, ramma er langt fra perfekt, er liksom noe som mangler Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 hahahaha. sony ericsson er et sammarbeid mellom 2 selskap må si jeg trakk på smilebåndene når du poster her at du ikke finner noen Sony telefoner i prisguiden. 8383534[/snapback] Et samarbeid ja, men det er fortsatt et eget selskap. Sony lager ingen telefoner. Det gjør derimot Sony-Ericsson. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Akkurat nå har jeg ikke bruk for en 6k dyr varmeovn i stua. Skjønner at det er noe samfunnsnyttig, og at det går til en god sak, men ser ikke hva nytte dette gjør for mine interesser, som er spilling og hva konsollen kan gjøre i spillverden, det hadde vært mer interesagt synes jeg... 8384487[/snapback] So, om eg har forstått det rett, kasta du deg inn i denne diskusjonen for å fortelle at du ikkje er interessert i det han handlar om? Der er enklare måtar å vise at ein ikkje er interessert på, veit du... Kay Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Synes dette virker som et genialt trekk fra Sony sin side, men man kan sette et spørsmålstegn ved det også. Nå tar jeg forbehold av at jeg vet ikke hele saken og om det har blitt diskutert før, men ; Kan da Sony selge cpu kraft til eksterne firma som trenger det da? De har da altså alle som eier en PS3 som en videre ressurs innad i konsernet (så lenge man er villig til det antar jeg). Det vil si at Sony selger deg en rimelig dyr konsoll, man sier seg villig til å la Sony disponere noe av CPU kraften når konsollen er idle, Sony tar på seg tunge tall crunching oppdrag fra eksterne firma og tjener gode penger på det, de betaler tilbake til PS3 eierne med noen trinkets i form av spill eller flashy bilder. Absolutt genialt! Som markedøkonom så må jeg bare si at Sony gjør noe genialt her. Selv etter at de har solgt et produkt til forbrukerne, så kan det fortsette å generere inntekter tilbake til konsernet!! Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er vel ikkje poenget...poenget er vel berre å gi folk ein liten påskjønnelse for å gjere noko samfunnsnyttig. 8384476[/snapback] Det er vel ikke snakk om at de skal gi bort gratis datakraft til veldedighet? Slik jeg forstår det vil Sony leie ut datakraften din (til de som er villige til å betale). Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er vel ikkje poenget...poenget er vel berre å gi folk ein liten påskjønnelse for å gjere noko samfunnsnyttig. 8384476[/snapback] Det er vel ikke snakk om at de skal gi bort gratis datakraft til veldedighet? Slik jeg forstår det vil Sony leie ut datakraften din (til de som er villige til å betale). 8384912[/snapback] Ahh, vel, i sofall vert dette straks litt mindre interessant. Men sikkert ein grei måte for Sony å tene nokre ekstra kroner. Og for ubemidla ungdomsskuleelevar å få mor og far til å betale for ting i Playstation Store utan at dei er klar over det. Kay Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 hahahaha. sony ericsson er et sammarbeid mellom 2 selskap må si jeg trakk på smilebåndene når du poster her at du ikke finner noen Sony telefoner i prisguiden. 8383534[/snapback] Et samarbeid ja, men det er fortsatt et eget selskap. Sony lager ingen telefoner. Det gjør derimot Sony-Ericsson. 8384616[/snapback] Nå er du bare trass Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 De lager vel ikke akkurat så veldig mange mobiler heller. Ihvertfall lenge siden isåfall. 8382499[/snapback] Har du hørt om Sony Ericsson? Eller misforstod jeg deg? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 hahahaha. sony ericsson er et sammarbeid mellom 2 selskap må si jeg trakk på smilebåndene når du poster her at du ikke finner noen Sony telefoner i prisguiden. 8383534[/snapback] Et samarbeid ja, men det er fortsatt et eget selskap. Sony lager ingen telefoner. Det gjør derimot Sony-Ericsson. 8384616[/snapback] LOL azza Sony kjøpte opp kanskje Ericsson fordi dem "gikk" elr holdte på å gå konkurs. Ericsson var vell kjent før tida at dem beholde navnet og satt Sony foran siden det er Sony som har det nå.. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 LOL azza Sony kjøpte opp kanskje Ericsson fordi dem "gikk" elr holdte på å gå konkurs.Ericsson var vell kjent før tida at dem beholde navnet og satt Sony foran siden det er Sony som har det nå.. 8388124[/snapback] Hehe, her har du virkelig peiling Ericsson gikk aldri konkurs. De finnes fortsatt den dag i dag, og tjener ganske mye penger. Bare du som tydeligvis ikke vet hva Ericsson gjør for noe.. Sony og Ericsson valgte å danne et nytt selskap, Sony-Ericsson i 2001. Sony-Ericsson eies like mye av Sony som av Ericsson, og har ca 8000 ansatte. Lenke til kommentar
Toggy190 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 -"Jævla fet leilighet! Hva jobber du med a?" -"Jobber? Jeg har ps3 jeg!" Tror det er "litt" å ta i 8377205[/snapback] Ta opp lån, kjøp 100 Ps3, la de knuse tall 24/7 og tada! Du er en rik mann som slapp skatt. 8377461[/snapback] Blir ikke det mye strøm a ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå