UrgeLoL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Virkelig? Isåfall vil jeg svææært gjerne lese dine kilder. Ikke bare for å være vanskelig (kun litt ), men fordi jeg er cirka skråsikker på det motsatte. 8383109[/snapback] Det var ikke jeg som påstod at Sony ikke tjente penger eller tjente veldig lite penger på lcd tv salg. Jeg har bare det inntrykket at de gjør det ut i fra det jeg tidligere har lest. Jeg klarer selvfølgelig ikke huske hvor jeg har lest dette, og gidder heller ikke å finne kilder på dette. Det er din påstånd, så du får selv finne kilder for å backe dette opp. Når det gjelder mobiltelefoner, så fantes ikke Sony som valg engang i prisguiden, og fant heller ikke noen Sony-telefoner i noen webshop jeg var innom. Sony-ericsson?? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ta en kikk på Sony Ericsson du.. Skulle være kjent.. 8383363[/snapback] Det er noe annet. Et eget selskap det Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ta en kikk på Sony Ericsson du.. Skulle være kjent.. 8383363[/snapback] Det er noe annet. Et eget selskap det 8383378[/snapback] Som er et joint venture mellom ericsson og et ikke ukjent selskap ved navn.. Sony.. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det var ikke jeg som påstod at Sony ikke tjente penger eller tjente veldig lite penger på lcd tv salg. Jeg har bare det inntrykket at de gjør det ut i fra det jeg tidligere har lest. Jeg klarer selvfølgelig ikke huske hvor jeg har lest dette, og gidder heller ikke å finne kilder på dette. Det er din påstånd, så du får selv finne kilder for å backe dette opp. Jeg brukte da overveldende mye tid og ressurser på å backe opp min påstand. Men du skal ikke behøve å finne kilder på det motsatte? Isåfall har jeg ingen grunn til å tro at Sony tjener mye penger på sine LCD-tver. Høres dette kjent ut? Er vi hvor vi var for ørten poster siden nå? Ja. Lenke til kommentar
jefiske Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 OT: Her er utvikling av aksjekursene for noen konsollprodusenter: Utvikling Sony Utvikling Microsoft Utvikling Nintendo Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 http://news.zdnet.com/2100-1040_22-6099047.html The TV-led turnaround at its electronics unit is symbolic as its president, Ryoji Chubachi, has said that there would be no Sony revival without a TV revival. Sony saw its liquid crystal display (LCD) TV sales soar fivefold from April through June compared to the same period last year. Sony earned an operating profit of 27.05 billion yen ($232.5 million) in April-June, topping a consensus forecast of 18 billion yen ($153 million) in a poll of seven analysts by Reuters Estimates and swinging from a 6.58 billion yen ($55.9 million) loss a year earlier. Bare et eksempel.. Webbet er spekket med lignende: http://www.alltheweb.com/search?sourceid=M...0&_sb_lang=pref Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Sony ser ut til å være den største leverandøren og solgte veldig bra i perioden rundt 05 og 06 Sony tops LCD TV sales Sony Tops LCD TV Market Men fant noe interessant her: Sony's in the Red, Despite Strong Sales Sony's LCD TV business saw a healthy rise in sales but the business still lost money in the quarter. Synd, men. Batteri-skandalen demmes tror jeg svei for dem. Håpe på at PS3 vil bli en suksess iløpet av de neste årene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Ta en kikk på Sony Ericsson du.. Skulle være kjent.. 8383363[/snapback] Det er noe annet. Et eget selskap det 8383378[/snapback] hahahaha. sony ericsson er et sammarbeid mellom 2 selskap må si jeg trakk på smilebåndene når du poster her at du ikke finner noen Sony telefoner i prisguiden. Endret 14. april 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Meg-Alex? Isåfall tror jeg du roter no fælt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 http://news.zdnet.com/2100-1040_22-6099047.html The TV-led turnaround at its electronics unit is symbolic as its president, Ryoji Chubachi, has said that there would be no Sony revival without a TV revival. Sony saw its liquid crystal display (LCD) TV sales soar fivefold from April through June compared to the same period last year. Sony earned an operating profit of 27.05 billion yen ($232.5 million) in April-June, topping a consensus forecast of 18 billion yen ($153 million) in a poll of seven analysts by Reuters Estimates and swinging from a 6.58 billion yen ($55.9 million) loss a year earlier. Bare et eksempel.. Webbet er spekket med lignende: http://www.alltheweb.com/search?sourceid=M...0&_sb_lang=pref 8383513[/snapback] Takk FHJ for at du tok deg tid til å finne kilde på at Alex WS tok feil i denne saken. The TV-led turnaround at its electronics unit is symbolic as its president, Ryoji Chubachi, has said that there would be no Sony revival without a TV revival. Sony saw its liquid crystal display (LCD) TV sales soar fivefold from April through June compared to the same period last year. Står vel svart på hvitt her at LCD salg er i ganske så inntektsgivende for Sony. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Sony ser ut til å være den største leverandøren og solgte veldig bra i perioden rundt 05 og 06 Sony tops LCD TV sales Sony Tops LCD TV Market Men fant noe interessant her: Sony's in the Red, Despite Strong Sales Sony's LCD TV business saw a healthy rise in sales but the business still lost money in the quarter. Synd, men. Batteri-skandalen demmes tror jeg svei for dem. Håpe på at PS3 vil bli en suksess iløpet av de neste årene 8383532[/snapback] Det er nettopp det jeg sier. De selger noe voldsomt mtp antall og tjener stadig markedsandeler. Men pengene går fortsatt i stor grad til produksjon og markedsføring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Trodde først "UrgeLoL" quota deg fiksa nå Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det du sa Alex var bl.a.: Sony har minimal profitt (om noen i det hele tatt) på f.eks. LCD-tvene sine. De bruker hele tiden astronomiske summer på nye fabrikker til å hele tiden lage tver med ny teknologi (1080-skjermene er det f.eks. svært få fabrikker som produserer). Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 http://news.zdnet.com/2100-1040_22-6099047.html The TV-led turnaround at its electronics unit is symbolic as its president, Ryoji Chubachi, has said that there would be no Sony revival without a TV revival. Sony saw its liquid crystal display (LCD) TV sales soar fivefold from April through June compared to the same period last year. Sony earned an operating profit of 27.05 billion yen ($232.5 million) in April-June, topping a consensus forecast of 18 billion yen ($153 million) in a poll of seven analysts by Reuters Estimates and swinging from a 6.58 billion yen ($55.9 million) loss a year earlier. Bare et eksempel.. Webbet er spekket med lignende: http://www.alltheweb.com/search?sourceid=M...0&_sb_lang=pref 8383513[/snapback] Takk FHJ for at du tok deg tid til å finne kilde på at Alex WS tok feil i denne saken. The TV-led turnaround at its electronics unit is symbolic as its president, Ryoji Chubachi, has said that there would be no Sony revival without a TV revival. Sony saw its liquid crystal display (LCD) TV sales soar fivefold from April through June compared to the same period last year. Står vel svart på hvitt her at LCD salg er i ganske så inntektsgivende for Sony. 8383547[/snapback] Det gjør det aldeles ikke. Jeg repeterer meg selv nok en gang: De selger noen sinnsvake antall. Men pengene de tjener går fremdeles til drift og markedsføring. Derfor regnes ikke pengene tjent som inntekt. Det står tilogmed i det ene sitatet til FHJ: "Sony earned an operating profit of 27.05 billion yen ($232.5 million) in April-June, topping a consensus forecast of 18 billion yen ($153 million) in a poll of seven analysts by Reuters Estimates and swinging from a 6.58 billion yen ($55.9 million) loss a year earlier." Nøkkelordet (orda) er operating profit. Penger som er absolutt stammer fra salg, men går direkte inn i kassen til vedlikehold, produsering og markedsføring. De blir fremdeles ikke rike på LCD-tvene sine. Helt normalt tatt i betraktning hvor ferske de er i bransjen. Sånn. Kan vi si oss ferdige nå? Jeg føler meg nesten som en cd med hakk i. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Sony posted a 68 percent rise in annual operating profit on Thursday on investment gains and robust sales of flat TVs, but forecast a surprisingly sharp fall this business year. Tydelig at de taper penger på å selge disse lcd tv'ene.. Kilde Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Sony posted a 68 percent rise in annual operating profit on Thursday on investment gains and robust sales of flat TVs, but forecast a surprisingly sharp fall this business year. Tydelig at de taper penger på å selge disse lcd tv'ene.. Kilde 8383597[/snapback] Les innlegget rett over ditt eget. Legg merke til ordene "operating profit" (operasjonsprofitt). Dere motsier bare dere selv. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hehe, det er helt latterlig denne diskusjonen er da. Det er ikke noe krav at et stort organisasjon/firma skal tjene penger på alt de selger, dette handler om R&D kostnader. Når sony utvikler feks. en LCD skjerm teknologi, så kan de gjerne bruke denne teknologien i andre produkter (les pc og andre bærbare produkter). Så kan gjerne sony tjene mer penger på pcen, pga. research utgifter de fikk på TV avdelingen. Når det er et firma som selger alt fra musikk til mobiltelefoner, så kan de fint hive penger frem og tilbake innad i firmaet, for å balansere. De kan også ta teknologi fra andre avdelinger og de kan få forskjellige produkter til å fungere sammen veldig bra. Jeg har bare sony ps3 som eneste sony produkt hjemme, men når jeg bytter ut min pioneer 1016 reciever tror jeg nok det blir en Sony 5200ES. PS. Tror neppe microsoft tjener penger på selve xbox konsollen, samme gjelder vel sony og ps3 konsollen. De tjener ofte penger på ekstrautstyr, mersalg, m.m. feks. spill til ps3, en dvdspiller til den nye flatskjermen din, etc. Jeg har sett en del syke research gjort av Sony.. bla.a. på youtube. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Igjen en ganske uninteresang nyhet i konsoll forumet angående PS3. Jeg er som sagt i andre tråder mer interesert i hva konsollen kan gjøre for spillverden enn hva den kan gjøre for buiseness verden. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Denne nyheten kan jo bety at man får gratis spill for å f.eks. kjøre folding@home lignende programmer når man ikke spiller. Det er da positivt for alle gamere? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvor mye koster det å ha PS3en i standby? Og hvor mye koster et spill i PSstore? Tror nemlig det koster mer å la PS3en stå å gå enn det du får laste ned gratis fra PSstore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå