Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Caravelle 86', russebil. Noen tips og svar å få?

Anbefalte innlegg

Hey! :D

Siden russetia nærmer seg med stormskritt tenkte jeg det var lurt å forhøre meg med noen som sikkert har vært borti eller har kunnskaper om ting og tang jeg lurer på samt tips og hjelpemidler som kan gjøre vår caravelle med tilnavnet Rövkjört.

Noen spørsmål:

1. Jeg har laget en hjemmelaget spoiler (nei ikke i papp og lim), men ble brått litt usikker på om det finnes regler for hvor store/høye de kan være. Her er et bilde av spoileren: post-103787-1176480138_thumb.jpgpost-103787-1176480947_thumb.jpg

Har kuttet ned 10 cm på spoileren så den rager ikke fullt så høyt. Den er støpt i glassfiber og er antageligvis like sterk som de som er å få kjøpt. Vil denne være innenfor reglene?

2. Har tenkt til å ha flammer langs sidene på bilen da dette er Rock'n roll bil/harry :thumbup: Er det smartest å lage de med kompressor, pensel, eller sprayboks? Er det noen faktorer som jeg må tenke på hvis jeg begynner med malinga?

3. Inni bilen vil det bære preg av leopardplysj trekte seter, puter og shagpad, mens tak og vegger er i hvitt kunstskinn. En ting er at vi hadde tenkt til å snu seteraden bak førersetet slik at man sitter med ryggen til fronten av bilen i bakrommet. Vi lurer på å støpe ramme hvis det ikke går ann på noen annen måte. Er det regler som kan skape trøbbel for oss hvis vi gjør dette?

4. Er det noen som har noe tips til billige felger som er å få fatt i som passer en caravelle 86? :p Har gått igjennom finn.no og har sett noe men tenkte kanskje det fantes noen tips her og få. Skal også ha et endestykke hvor "eg kan steikje loffen min" og har sett litt på biltema.

5. Siste spørsmål: Har en togfløyte som onkelen min stjal for en god stund tilbake (da han var ung altså) og tenkte det ville bli sprekt å brukt denne på russebilen med dykkertank som tilførsel. Regner nesten med at det er ulovlig, men er lov å forhøre seg rundt :D (ps, har tenkt på ideen at det ville vært morsomt å skaffet et stort lys i front og kjørt inn i en tunnel mens man tutet i hornet, men regnet med at det ville bli livsfarlig. :tease: )

Tusen takk for hjelpa og hvis dere gidder å lese igjennom noen av spørsmåla. :thumbup:

mvh Jørgen Frederiksen

post-103787-1176480168_thumb.jpg

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken plastikkfjøl? Tenker du på den jævla ultra harry råne spoilern i glassfiber? :p Poenget med bilen er harry og støgt vettu, samt mye ironi. Får ikke så veeeeldig mye effekt ut av en monster spoiler på en caravelle fra 86'.

Sånn til inf, den er lavere nå enn på de bildene der, samt mye penere etter å ha pusset den. Skal se nogenlunde tilpasset i forhold til størrelsen på bilen.

Lenke til kommentar

Vi hadde en Caravelle med snowboard som spoiler. Snowboardet var festet i noen fester som var skrudd fast i taket på bilen. Var forresten bare en skrue som holdt brettet på plass:P Sa ingenting om den på Eu-kontroll, heller ikke når vi ble stoppet av politiet i teknisk.

Det er lov å sitte med ryggen til kjøreretningen, eneste som ikke er lov er sidelengs. Men lureste er å snakke med Biltilsynet først angående ombyggingen så får dere skikkelige svar.

Lenke til kommentar

haha, rått :D

jaja, en liten oppdatering:

post-103787-1177360705_thumb.jpg

Har malt bilen med to strøk bengalakk, både i blått og rødt. Spoilern er også malt et strøk, og festa med 8 skruer, da bilen antagelig vil ha problemer med å holde hjula på bakken i hele 80 km i timen.

Har også fått lagt parkett og snudd setet så blir en fet russebil :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...