Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke etter flashing av bios

Anbefalte innlegg

Heisann, måtte flashe bios når jeg skulle legge til ny HD, men har klart å legge inn bios til feil HK :blush:

Maskinen starter(sånn halveis tror jeg), men får ingen signal til skjermen.

Har kopi av den gamle biosen på en diskett, men vet ikke hvordan jeg evt. skal få lagt den inn...

HK som jeg har er asus a7v600-f2 mens bios jeg la inn er til a7v600-x

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermens ledlys blinker bare, slik som den er hvis pcen er av mens skjermen er på.

Har ikke prøvd med andre skjermer, regner ikke med at det er her problemet ligger når skjermen virket helt fint inntil flashingen.

Lenke til kommentar

Ouch! Den er vond... Får du ikke bilde på skjermen i det hele tatt, selv om du starter i sikkermodus eller sikkermodus med bare kommandolinje?

Om du klarer det, kan du hvis du er heldig klare å flashe BIOS'en igjen med riktig BIOS.

Hvis ikke er det nok kjørt. (Det kan være mulig å sende hovedkortet til service for å få lagt inn ny BIOS, men å kjøpe nytt er sannsynligvis billigere.)

Lenke til kommentar

Dersom du både har innebygget VGA adapter i hovedkortet i tillegg til et ekstra grafikk kort som er det du bruker, kan du forsøke å nappe ut alle ekstra grafikk-kort, resette BIOS og starte maskinen på nytt med skjermen tilkoblet det innebygde VGA adapteret.

Vet at dette har løst tilsvarende problem på andre ASUS kort men kjenner ikke til ditt.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Det er bra at du tok backup av den gamle BIOSen. Så lenge disketten er i orden har du en mulighet til å flashe den gamle BIOSen tilbake, så lenge flash-programmet du brukte ikke overskrev Boot Blocken. BIOS på alle nyere hovedkort inneholder en såkalt Boot Block, som ble utviklet for problemstillinger som den du er i nå. Boot Block

Problemet med Boot block er at noen av flash-programmene overskriver denne per default når du flasher inn en ny BIOS. Får du ikke løst problemet ved hjelp av Boot Block, så er det siste gratis alternativet "hot flashing", men det er mer risky og krever at du har en til maskin med lignende BIOS-brikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var problemet mitt løst!

Løsning ble, etter mye masing på tallentløse asus-teknikkere, å sende backupen av biosen til www.biosflash.de, og fikk de til å lage en ny brikke for meg. Tok under en uke fra jeg sende ordre til jeg fikk brikken i posten :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...