polz Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Hei! (Må først si at jeg har minimale kunnskaper om PC\hardware\software, så be gentle:P) Jeg har hatt et irriterende problem med PCen helt siden jeg fikk den. Noen ganger bare fryser den helt og ingenting gir respons, verken mus eller tastatur. Det funker ikke engang å trykke på power knappen èn gang for så og vente et par sekunder på at PCen skrur seg av, jeg må holde den inne helt til den slåes av. Det er forsåvidt ikke noe veldig stort problem da det ikke skjer så ofte. MEN, det som irriterer meg sykelig nå er at jeg skal installere Half Life 2 igjen, men så fort installeringen begynner, fryser PCen helt! Det samme skjedde når jeg skulle installere The Godfather for noen uker siden. Jeg får altså ikke installert Half Life bare på grunn av dette. Jeg vet det er et par lignende tråder her, men det ser ikke ut som om det er noen som har 100% samme problem som meg (Jeg har også prøvd å fikse det ut i fra svarene i de aktuelle trådene, uten hell) Så jeg håper virkelig noen her kan hjelpe. AMD Athlon XP2800+ 2 083 GHz Barton Socket A 333MHz 512KB Barton, OEM Tw!nMOES PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M^8/16 chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A KT600, SATA, ATA133, ATX, LAN, LYD, Raid In-Win S564 Powercolor Radeon 9800SE 128MB 256bit AGP ATI 9800SE, DVI-I Tv-out Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE IDE ATA/100 2MB cache 7200RPM 300W Power MSI KT6V MS-7021 Windows CP Pro Jeg er 100% sikker på at dette ikke kommer av at jeg har installert software/hardware siden det har skjedd siden første stund jeg fikk PCen, som er en ferdigbygd fra komplett.no. Jeg har formatert og bytta skjermkortdrivere uten at det hjalp Jeg har fått høre at det kan komme av at harddisken eller skjermkortet overopphetes, men jeg vet bare hvordan jeg sjekker tempraturen i CPU (som jeg tror ligger på rundt 50C) og System temprature (?) som ligger rundt 35C tror jeg. Jeg har prøvd og åpne sidedøren og satt en bordvifte inn mot PCen uten at det hjelper. Så, håper jeg kan få hjelp her (I motsetning til et litt mindre seriøst forum som catchgamer:p) Takk på forhånd! Endret 13. april 2007 av polz Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Siden dette er eit problem du har hatt frå starten av, om ikkje du har klart å fikse dette då, ville eg ha kontakta Komplett og klagd. Har hatt noko lignande problem under oppstarten med samme hovudkort og prosessor. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Om hovedkortet støtter Cool and quiet og det er slått på, prøv å deaktivere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå