Gå til innhold

Playstation 3 salget stuper


Anbefalte innlegg

Virker som om mange tror at ps2 kun selger fordi den er så billig. Tror ikke det er tilfelle i det hele tatt. Det er kanskje en medvirkende faktor til noe av salget, men for det meste er det nok kvalitetstitler og party titler som fortsatt selger konsollen. Hadde det gått på pris hadde vel xbox ennå solgt masse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som om mange tror at ps2 kun selger fordi den er så billig. Tror ikke det er tilfelle i det hele tatt. Det er kanskje en medvirkende faktor til noe av salget, men for det meste er det nok kvalitetstitler og party titler som fortsatt selger konsollen. Hadde det gått på pris hadde vel xbox ennå solgt masse?

8396914[/snapback]

 

Helt klart at det er spillbiblioteket som er viktigst, men det er ikke det eneste som teller. Hvis det hadde vært slik hadde vel ikke Wii solgt så bra. Ikke mange stortitlene der ennå... PS3 vil troligvis slite frem til stortitlene kommer.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Virker som om mange tror at ps2 kun selger fordi den er så billig. Tror ikke det er tilfelle i det hele tatt. Det er kanskje en medvirkende faktor til noe av salget, men for det meste er det nok kvalitetstitler og party titler som fortsatt selger konsollen. Hadde det gått på pris hadde vel xbox ennå solgt masse?

8396914[/snapback]

 

Her må jeg moderere utsagnet mitt og si meg enig med deg. Det er en kombinasjon av partytitler og pris, vil jeg tro. Men selv om ps2 har stort spillutvalg og mange gode titler så hadde den nok allikevel ikke solgt så bra om den var mye dyrere.

 

Derfor ser vi nå med PS3 at den høye prisen kombinert med lite spillutvalg fører til labert salg. Jeg tror nok også at det vil bedre seg når stortitlene kommer.

 

Jeg tror forøvrig at ingenting er avgjort enda, og at det vil ta lang tid før vi kan utrope noen vinner av konsollkrigen.

 

Selv håper jeg at det ikke blir noen som vinner, men at alle fortsetter å sameksistere. Det vil vi gamere tjene mest på. Dersom det kun var en konsollprodusent igjen ville den ihvertfall ikke bli noe billigere.

Lenke til kommentar

jupp! Den konsollen som faktisk burde selge mest, om man ser på ytelse per krone og på spille utvalg, er faktisk Xbox 360 core. Like billig som Wii, ofte billigere på elkjøp, og har mange flere kvalitetstitler enn Wii. Men markedet kan være ett rart dyr. Ofte kan det gå mot all fornuft :p Lurer på når Ps2 skal dø ut? Den er vel fortsatt mest selgende i stor sett hele verden. På både hw og sw.

 

Vi skal bare være glade for at vi har 3 oppgående sterke konkurenter som holder hverandre "på" slik at utviklingen raser fremover ;) Mer moro for oss gamere!!

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

 

Jeg så flere titler der som er kansellert, så den listen er ikke akkurat så mye å stole på.

 

Bruke heller Tothegame.com som kilde.

 

Og hvis alt som er listet der stemmer så er det nå fortsatt 94 titler som er på vei til PS2, noe som er ganske bra (I alle fall sammenlignet med Xbox (1) og NGC).

Lenke til kommentar
Virker som om mange tror at ps2 kun selger fordi den er så billig. Tror ikke det er tilfelle i det hele tatt. Det er kanskje en medvirkende faktor til noe av salget, men for det meste er det nok kvalitetstitler og party titler som fortsatt selger konsollen. Hadde det gått på pris hadde vel xbox ennå solgt masse?

8396914[/snapback]

xbox1 produsereres vel ikke lenger og har ikke blitt produsert på en god stund nå!?

 

MS ga vel en lang f i xbox1 nesten med en gang 360 ble lansert.

 

Når det gjelder PS2 så er det selvsagt ikke kun den lave prisen som gjør at den selger. Hvis det ikke hadde vært noen spill til den så hadde den jo vært uinteressant uansett pris. Jeg kjøpte personlig en PS2 med buzz etter ett litt for fuktig vorspiel. Da var det kun prisen som avgjorde. Men har ikke brukt den mer enn en gang etterpå :blush:

Lenke til kommentar
Virker som om mange tror at ps2 kun selger fordi den er så billig. Tror ikke det er tilfelle i det hele tatt. Det er kanskje en medvirkende faktor til noe av salget, men for det meste er det nok kvalitetstitler og party titler som fortsatt selger konsollen. Hadde det gått på pris hadde vel xbox ennå solgt masse?

8396914[/snapback]

 

Det er sant, PS2 har mange gode titler og party titler som fenger massen. Men det skal og sies at mange tror PS3 blir å gjøre det bra fordi PS2 gjør det bra, noe som heller ikke er sant.

Lenke til kommentar
Virker som om mange tror at ps2 kun selger fordi den er så billig. Tror ikke det er tilfelle i det hele tatt. Det er kanskje en medvirkende faktor til noe av salget, men for det meste er det nok kvalitetstitler og party titler som fortsatt selger konsollen. Hadde det gått på pris hadde vel xbox ennå solgt masse?

8396914[/snapback]

 

Det er sant, PS2 har mange gode titler og party titler som fenger massen. Men det skal og sies at mange tror PS3 blir å gjøre det bra fordi PS2 gjør det bra, noe som heller ikke er sant.

8398555[/snapback]

Nei PS3 kommer til å gjøre det bra fordi den er "The Shit", beste konsollen noen sinne.

 

.(punktum)

:w00t:

Lenke til kommentar
Men det skal og sies at mange tror PS3 blir å gjøre det bra fordi PS2 gjør det bra, noe som heller ikke er sant.

8398555[/snapback]

Det er ikke sant nei, men det kommer nok til å påvirke salget positivt, er hvertfall ikke negativt. Jeg må innrømme at litt av grunnen til at jeg vil kjøpe PS3 er for å spille de mange (og billige) gullspillene på PS2.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er du alene om. Playstation har fortsatt blant de mest kjente spillseriene i hele verden under ermet, det er derfor Playstation er størst og dominerer markedet. Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

 

Denne gangen har Playstation 3 bedre hardware men er ikke alle titlene som har kommet enda. Dette er bare starten, bare vent og se til Lair, Gran Turismo, Heavenly Sword og MGS 4 kommer ut. Folk kommer til å kjøpe konsollen UANSETT pris. Folk vil spille disse spillene.

 

Og vitsen med Cell ? Råder deg til å ta en titt på Lair. Det spillet kan kun bli kjørt under Playstation 3 sin hardware og regner med vi får en storm av sånne spill etterhvert.

 

Er PC bruker selv med 8800GTS og Core 2 E6600. Men spiller jeg noe ? NEI ! Det er så gørr kjedelige og dårlige spill på PC for tiden at jeg får fnatt. I hele helga har jeg sittet med Playstation 3 enda det er så få titler, men det er så utrolig gøy. Det er noe eget med Playstation spill, det er en viss kvalitet over de.

8394298[/snapback]

 

 

Samme problem som meg, kjøpte meg også PS3 pga det kommer jo ingenting som er vert å spille til PC. Kansje 1-2 spill hver 6. måned. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvorfor sony ikke kutta ut ps 2 da ps3 kom.. Hadde ihvertfall solgt flere ps 3 maskiner da.. Men de selger vel så mye ps2 at det er utenkelig.. Men tipper nok at salget av ps 2 ødelegger for ps 3..

8697752[/snapback]

 

ps2 salget veier opp økonomisk for det finansielle tapet som sony lider under ps3

utrullinga..så og kutte ut ps2 hadde ikkje vert noko særlig smart..

Lenke til kommentar
Vi har sett det i USA nå skjer det samme i UK att salget av PS3 stuper. Mere nok tilgjenglige maskiner men hvor blir det av brukerne nå som det ser ut som att alle fanboys har fått sin maskin.

 

Kan vi ane en ny Dreamcast

8375799[/snapback]

 

 

Ganske tåpelig post, alle vet da at Sony ikkje gir opp sån med det første. Og eg synest personlig at det kommende spilla til PS3 ser mere fristende ut en de som kommer til Xbox360. Gran Turismo 5 er verdt 6000 ålene spør du meg. Forøvrig gleder eg meg til Mario Galaxy og Marioparty 8 :love:

Endret av albions
Lenke til kommentar

Det er gøy å snakke salgstall så tidlig i livsyklusen til konsoller. Da det er veldig tydelige tall siden de ikke er så høye og kan variere veldig fra gang til gang. Så alle kan få viljen sin med å analysere de på sin måte.

 

At PS3 ikke selger så godt som sony kanksje hadde håpt er da ingen hemmelighet. Men det er da ingen grunn til å dreamcaste konsollen fordet. Det er fremdeles en kvalitetskonsoll. Har alle 3 og det er PS3 jeg liker best av de. Selv om den kanksje ikke har alle online featurene som 360 har. Så er den milevis forran på andre områder. Vi kan sikkert snakke mer om salgstall og et faktisk utkom av krigen om et par år. Frem til da er det bare varierende salgstall og spekulasjoner. Mye shitkasting og lite saklige argumenter.

 

så for å avslutte på klassisk Fez vis:

I SAID GOD DAY!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...