Gå til innhold

Playstation 3 salget stuper


Anbefalte innlegg

Hmm, hvorfor har salget droppet så dramatisk i Strobritannia da?

8393255[/snapback]

 

Fordi den er vanskeligere å få tak i nå ? Dessuten er jo ikke 17K i uka der som sist særlig dårlig ?

 

360 f.eks solgte bare 11K og den er jo langt billigere og har mange flere, bedre og billigere spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS3 selger dritbra faktisk. Mye bedre enn mange hadde trodd. De fleste butikker er solgt ut allerede og kun noen få nettsjapper har inne nå.

 

Så de har nok sold 1 mill+ i Europa allerede. Allerede tatt inn halvparten på 360 her.

8393051[/snapback]

 

Som en klok fyr i en annen tråd sa engang

 

Uten kilder oppleves mange innspill her inne bare som et rop etter oppmerksomhet. Og blir gjerne da plassert i kategorien "troll"

 

Kanskje noe å tenke på. Mange påstander, som f.eks den jeg la med i quote, som ikke har noe å vise til, bare "de har nok|jeg tror|du skal se|komme nok til" osv. Tro kan man gjøre i kirken, og hva som hender i fremtiden er det ingen som vet. Så hva med å holde oss til fakta, så kjedelig det enn måtte høres ut, blir litt mer ryddig av sånt.

 

Ontopic; Som så mange andre, venter jeg også på at prisen vil synke og mitt behov for boksen er der. Eneste spillet jeg ønsker meg kommer ikke før til høsten, og kommer også på 360, så sony har til da å overbevise meg om at jeg bør kjøpe ps3 og ikke xbox.

Lenke til kommentar
Hmm, hvorfor har salget droppet så dramatisk i Strobritannia da?

8393255[/snapback]

Fordi den er vanskeligere å få tak i nå ? Dessuten er jo ikke 17K i uka der som sist særlig dårlig ?

8393367[/snapback]

Er jo lett å få tak i, da :roll:

 

Uansett kommer du med feilaktige opplysninger/tall og sier mye som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

jeg bruker kun PC, og følger litt med på konsollmarkedet for moro skyld. jeg er verken fanboy av Sony, og IHVERTFALL ikke MS, men jeg vil nok påstå at Sony har driti litt på draget. De har hatt tidenes hype, og for ett år sia ble konsollen lovprist i mange blader, bla. EDGE.

 

Jeg vil si Sony rett og slet har gjort noen feil valg i god tro. først og fremst kunne de sikkert fått ned prisen betrakterlig, og fått ut konsollen tidligere hvis de hadde kutta ut BR og gått for vanlig DVD isteden.

 

Utsettelser, dyre konsoller og dårlig bakoverkompatibilitet spesielt for Europa har gitt et ekstra dårlig inntrykk her. som en journalist i et UK blad sa; "hvis Sony hadde bytta ut Cell-prosessoren med smuler av kjeks og kake til det europeiske markedet, så hadde jeg egentlig ikke blitt så overraska."

 

på onlinefunksjonalitet er 360 kongen, grafikken på 360 er ihvertfall nå like god. det spørs om den rå regnekraften som er i cell er noe som vil la seg overføre til billedkavlitet, men det får vi se. Cell-opplegget i PS3 er ihvertfall ganske spesielt i forhold til hva som er gjort tidligere.

 

at vi i det hele tatt har denne diskusjonen rundt salgstallene til PS3, hvor ganske mange er tvilende, sier vel egentlig sitt ...

Lenke til kommentar

Det er du alene om. Playstation har fortsatt blant de mest kjente spillseriene i hele verden under ermet, det er derfor Playstation er størst og dominerer markedet. Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

 

Denne gangen har Playstation 3 bedre hardware men er ikke alle titlene som har kommet enda. Dette er bare starten, bare vent og se til Lair, Gran Turismo, Heavenly Sword og MGS 4 kommer ut. Folk kommer til å kjøpe konsollen UANSETT pris. Folk vil spille disse spillene.

 

Og vitsen med Cell ? Råder deg til å ta en titt på Lair. Det spillet kan kun bli kjørt under Playstation 3 sin hardware og regner med vi får en storm av sånne spill etterhvert.

 

Er PC bruker selv med 8800GTS og Core 2 E6600. Men spiller jeg noe ? NEI ! Det er så gørr kjedelige og dårlige spill på PC for tiden at jeg får fnatt. I hele helga har jeg sittet med Playstation 3 enda det er så få titler, men det er så utrolig gøy. Det er noe eget med Playstation spill, det er en viss kvalitet over de.

Lenke til kommentar
Det er du alene om. Playstation har fortsatt blant de mest kjente spillseriene i hele verden under ermet, det er derfor Playstation er størst og dominerer markedet. Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

8394298[/snapback]

Man får kjøpt PS2 til en latterlig lav pris, og spillutvalget er massivt.

Med spill som Buzz, Singstar etc, i tillegg til de andre kjente spillene, så er det ikke rart i det hele tatt.

Likevel overrasker det meg at du fortsatt ser ut til å totalt ignorere det faktum at 360 har en meget pen liste over eksklusive spill.

 

Denne gangen har Playstation 3 bedre hardware men er ikke alle titlene som har kommet enda. Dette er bare starten, bare vent og se til Lair, Gran Turismo, Heavenly Sword og MGS 4 kommer ut. Folk kommer til å kjøpe konsollen UANSETT pris. Folk vil spille disse spillene.

8394298[/snapback]

 

UANSETT pris? Det var da fryktelig bombastisk å late som om ditt syn er representabelt for hva folk mener om prisen for en spillkonsoll.

 

 

Det er noe eget med Playstation spill, det er en viss kvalitet over de.

8394298[/snapback]

 

Noen som falt ned i suppegryta full av Sony-produkter når han ble født?

 

Gamespot sine siste omtaler av PS2-spill:

 

Disney's Meet the Robinsons

6,9 Fair

Genre: Sci-Fi Action Adventure | Posted Apr 13, 2007

 

Disney's Meet the Robinsons is a fairly satisfying movie tie-in that borrows heavily from a number of classic adventure and action games.

 

 

Brave: The Search for Spirit Dancer

6.6 fair

Genre: 3D Platformer | Posted Apr 10, 2007

 

Brave finds some decent variety with its standard action adventure format, but it's neither a particularly challenging nor ambitious game.

 

 

 

Made Man

2.6 terrible

Genre: Modern Action Adventure | Posted Apr 6, 2007

 

After a few hours with Made Man, you'll be begging for someone to put two in the back of your head.

 

 

 

Metal Slug Anthology

8.1 great

Genre: Compilation | Posted Apr 5, 2007

 

The breakneck action of SNK's playfully over-the-top arcade shooter series still shines on the PS2, and it makes for a value-packed compilation.

 

 

 

SingStar Pop

7.2 good

Genre: Rhythm / Music | Posted Apr 4, 2007

 

Sony has delivered a second functional karaoke platform, this time with a more stylistically cohesive list of songs.

 

 

Lumines Plus

7.0 good

Genre: Puzzle | Posted Apr 2, 2007

 

Lumines Plus is a good puzzle game, but there's so little new that you'll find yourself wondering why the word "plus" is in the title.

 

 

Championship Manager 2007

7.1 good

Genre: Soccer Management | Posted Apr 2, 2007

 

The popular football management simulation is back on Sony's ageing console in a game that should provide fans an accessible fix.

 

 

 

UEFA Champions League 2006-2007

7.3 good

Genre: Soccer Management | Posted Mar 30, 2007

 

UEFA Champions League is a good game, but it doesn't have the 360 version's card-collecting hook, and it's not much different from FIFA 07.

 

 

 

Shining Force Exa

5.3 mediocre

Genre: Role-Playing | Posted Mar 30, 2007

 

Shining Force Exa is fun for the first few hours, but it quickly wears out its welcome with dull combat and a frame rate that struggles to keep up with the action.

 

 

Medal of Honor: Vanguard

5.5 mediocre

Genre: Historic First-Person Shooter | Posted Mar 28, 2007

 

Medal of Honor: Vanguard is yet another run-of-the-mill WWII-based first-person shooter.

 

 

Mye bra her, for all del, men du ser kanskje at det gis ut langt ifra ren-skjær kvalitet fra den kanten også?

Lenke til kommentar
Det er du alene om. Playstation har fortsatt blant de mest kjente spillseriene i hele verden under ermet, det er derfor Playstation er størst og dominerer markedet. Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

 

Playstation har noen få gode spill, men langt fra noen knalle spillserier som har vært like annerkjent som Nintendo's spillserie. Playstation 2 selger vel godt mye grunne konkuransen den hadde, når den kom, partyspillene, GTA ekslusive.

 

Denne gangen har Playstation 3 bedre hardware men er ikke alle titlene som har kommet enda. Dette er bare starten, bare vent og se til Lair, Gran Turismo, Heavenly Sword og MGS 4 kommer ut. Folk kommer til å kjøpe konsollen UANSETT pris. Folk vil spille disse spillene.

 

Joda, PS3 har noen god titler på vei det har den, men den bastante utalelsen at folk kommer til å kjøpe konsollen uansett kan du legge av deg, for det er langt fra sikkert. Det er en grunn til at enkelte sier at Sony har priset seg helt ut av markedet. Det er helt andre tider nå og helt andre konkurenter på markedet. X360 har veldig lovende og god grafikk og ikke minst gode titler ute allerede nå, for ikke å snakke om en mye lavere pris, og Wii har kapret en god del av partyfronten. Blir mere kamp for Sony denne gangen, og jeg er ikke så sikker på om dette blir å gå Sony's vei denne gangen.

 

Og vitsen med Cell ? Råder deg til å ta en titt på Lair. Det spillet kan kun bli kjørt under Playstation 3 sin hardware og regner med vi får en storm av sånne spill etterhvert.

 

Det får vi vente å se, om PS3 ikke selger enheter nok mister den en del ekslusive titler over til X360.

 

Laire er fint det ja, ikke misforstå meg, men jeg forventer mer av PS3 enn drageflygning og forsøk på å simulere vann (som ikke helt går bra, men bedre enn det man har per i dag).

 

PS3 er inne for en tøff kamp, megatøff kamp. Den har mye sterkere konkuranse enn PS2 hadde, da PS2 hadde Xbox og Gamecube, som gjorde det bra men ikke så bra som PS2. Nå er det andre tider, og siden PS3 har priset seg så ut på finnmarksvidda som det er mulig uten å ende over i Finnland, tror jeg kampen kan ble megatøff for dem, og tiden vil vise om de klarer seg eller ikke.

Lenke til kommentar

Ps2 hadde fordelen av et kjempeutvalg av spill når xbox kom, nå er det motsatt, ps3 har få spill som folk MÅ ha, og de fleste andre kan kjøpes til 360 også, og per dags dato er forskjellen på maskinene ganske liten.

 

Har kommet frem endel gode poeng i tråden, men også mye trash som ikke bidrar så mye. Skal bli moro å se hvor ting tar veien, for nå sitter jeg på gjerdet og venter og ser, Assasins Creed kommer ikke før enn til høsten, så jeg har god tid til å finne ut av hvilken jeg vil ha.

 

Age of conan kommer til 360 også, men liten info om hvordan de løser ting der, håper det ikke blri en oblivion2 ting, der ting er fucka opp på pc pga ting er beregnet på 360. Kan også trekke til seg endel folk, om det blir en suksess på konsolen.

Lenke til kommentar
Playstation er størst og dominerer markedet.

Ikke i denne generasjonen :)

 

Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

Og her er en del av problemet for PS3. Den har blant annet mistet mange eksklusive titler.

 

Denne gangen har Playstation 3 bedre hardware men er ikke alle titlene som har kommet enda. Dette er bare starten, bare vent og se til Lair, Gran Turismo, Heavenly Sword og MGS 4 kommer ut. Folk kommer til å kjøpe konsollen UANSETT pris. Folk vil spille disse spillene.

Det skal nok mer till enn noen få eksklusive spill for å ta igjen de andre. Du tror jo at 360 og Wii ikke vil få noen egne "killerspill" :lol:

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

8394298[/snapback]

 

Pga. pris. en PS2 er nesten gratis for tia. Det er derfor mange som kjøper PS2 nå, bare fordi de skal spille singstar eller buzz. Jeg har xbox og xbox360 og kjøpte selv en PS2 nå, bare fordi den er så billig.

Lenke til kommentar
Det er du alene om. Playstation har fortsatt blant de mest kjente spillseriene i hele verden under ermet, det er derfor Playstation er størst og dominerer markedet. Hvorfor tror du Playstation 2 selger 10x mer enn Xbox360 som har mye bedre grafikk ? Pga spilltitler, ikke pga hardware.

PS er ikke størst, og dominerer ikke markedet denne gangen. Han er absolutt ikke alene om det. PS har de beste spillseriene, ekslusive? Nei.. Nintendo og MS har like interressante spillserier som Sony.. Om ikke mer. Hvorfor tror du PS2 har solgt mest? Fordi den har vært ute fem år lengre enn PS2 kanskje? Har tanken fallt deg inn!?

 

Denne gangen har Playstation 3 bedre hardware men er ikke alle titlene som har kommet enda. Dette er bare starten, bare vent og se til Lair, Gran Turismo, Heavenly Sword og MGS 4 kommer ut. Folk kommer til å kjøpe konsollen UANSETT pris. Folk vil spille disse spillene.
PS3 har ikke bedre hardware.. PS3 har bedre CPU enn 360, og 360 har bedre GPU og mer RAM, osv.. Folk kjøper ikke en konsoll til 6000 kr (det er egentlig utrolig mye, synes du ikke? Jeg synes i allefall det er hinsides fornuft og kjenner ikke en som har planer om å kjøpe en PS3.. Det er bare pga prisen de ikke kan kjøpe en) for å spille de spillene der! Du snakker om spillene som om det skulle vært det Super Mario Bros. 3 ellernoe.

 

 

Er PC bruker selv med 8800GTS og Core 2 E6600. Men spiller jeg noe ? NEI ! Det er så gørr kjedelige og dårlige spill på PC for tiden at jeg får fnatt. I hele helga har jeg sittet med Playstation 3 enda det er så få titler, men det er så utrolig gøy. Det er noe eget med Playstation spill, det er en viss kvalitet over de.

8394298[/snapback]

Så det er ikke en viss kvalitet over 360/Wii/PC-spill? LOOOOL! Kvaliteten på PS3 spill er dårlig rett og slett.. Jeg har spillt to av de som skal være "to av de beste", nemlig Motorstorm og Resistance.. Begge ble spillt på en god Samsung HD-skjerm, og grafikken var uklar, og gameplayet var jo tragisk.. "Dette er det da ikke noe nytt med?" tenkte jeg.. Og fy faen, jeg hadde rett! Når du spiller noe til Wii eller 360 er det i allefall litt gøy, ikke bare ting vi har sett før med crappy gameplay..
Lenke til kommentar

Lat no Avean få tru det han vil...:)

 

spilling er ein subjektiv ting, noen utvalgte kan ikkje bestemme kva andre skal like, difor av den grunn tar eg alltid anmeldere sin poengsum eller meninger med ei klype salt..

 

ska vi prøve og ro i land denne tråden her får vi skjærer heilt av vegen eller...;)

 

og alle ps3 spill har ikkje akkuratt crappy gameplay, motorstorm har no fått god kritikk og er jo ett artig bilspill..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Til Avean:

 

Top ten people most dangerous to videogames

 

#9. Single System Devotee

You read it right: you're on here too, you fanboy. The Devotee can be easily spotted in the wild; he's the one standing in his console section praising his system's games while screaming across the store that everything that exists on the other console is crap and everyone who owns it is either retarded, an imbecile or a crackhead. These guys are the most hardcore of hardcore fans, and tend to be completely illogical in their devotion. If you don't agree, they immeditately decide you're biased. And if you happen to be a games journalist, they add that you're on the take from the competion.

 

How could showing your love be so bad? After all, we don't all have enough money to purchase and enjoy every system, why not love the one you're with, right?

 

Not exactly. Loving what you have is all good, but hating thy neighbor's fix - or opinion - can kill gaming. Here is the issue: it makes all gamers look like immature jackasses who can't be trusted to make the right decisions for themselves. Which encourages busibodied lawmakers and parents to interfere and "save us from ourselves". Mainstream observers tend to operate based upon a completely incorrect, yet long-standing sterotype that gaming is for children - and acting like a pouty six year-old doesn't do much to foster respect for and trust in our industry. 

 

How do we fight them?

It's tough, because it has to happen from within. If you just read this and understood, you're fine. If you got indignant and called us names, you're part of the problem. It's simple really. Enjoy your system, love it even, at least as much as a person can love a machine; but be smart enough to realize that there are other great games and systems out there.

 

 

:)

 

kjelde:

http://www.gamesradar.com/gb/xbox360/game/...412152810638028

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Gamespot sine siste omtaler av PS2-spill:

 

Disney's Meet the Robinsons

6,9 Fair

Genre: Sci-Fi Action Adventure | Posted Apr 13, 2007

 

Disney's Meet the Robinsons is a fairly satisfying movie tie-in that borrows heavily from a number of classic adventure and action games.

 

 

Brave: The Search for Spirit Dancer

6.6 fair

Genre: 3D Platformer | Posted Apr 10, 2007

 

Brave finds some decent variety with its standard action adventure format, but it's neither a particularly challenging nor ambitious game.

 

 

 

Made Man

2.6 terrible

Genre: Modern Action Adventure | Posted Apr 6, 2007

 

After a few hours with Made Man, you'll be begging for someone to put two in the back of your head. 

 

 

Shining Force Exa

5.3 mediocre

Genre: Role-Playing | Posted Mar 30, 2007

 

Shining Force Exa is fun for the first few hours, but it quickly wears out its welcome with dull combat and a frame rate that struggles to keep up with the action.

 

 

Medal of Honor: Vanguard

5.5 mediocre

Genre: Historic First-Person Shooter | Posted Mar 28, 2007

 

Medal of Honor: Vanguard is yet another run-of-the-mill WWII-based first-person shooter.

 

 

Mye bra her, for all del, men du ser kanskje at det gis ut langt ifra ren-skjær kvalitet fra den kanten også?

8394366[/snapback]

Eeehm, for det første er mange av disse multiplatform og kommer på både 360 og wii. For det andre er fåtallet produsert av sony. Er ikke PS2/sony's feil at folk gir ut drittspill. Men det er mye kvalitet til PS2, det er ikke noen tvil om det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...