Darth MToffy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 *snip 8379538[/snapback] Det du sier er på akkurat samme måte om jeg skulle sagt at Xbox 360 kommer til å vinne konkurranse om Media Center delen. Grunnlag? Like ubetydelig som ditt.. Det jeg prøver å si, er at alt kan forandre seg. Og se hvor mye positivt som har skjedd med Xbox Live! siden det ble lansert på Xbox. Ved at Microsoft også slipper til oppdateringer med flere codecer er en peker i riktig retning. Men ikke tro at jeg sier PS3 er dårlig. PS3 vil kunne lenge på toppen, men det gjenstår om PS3 kan være der hele tiden.. 8379594[/snapback] Hmm.. klarte nok ikke forklare poenget mitt godt nok igår.. Får skylde på for lite søvn Alt jeg skrev var veldig subjektivt og basert på min erfaring med Xbox1 og XBMP/XBMC. XBMC Jeg glemte dessuten å nevne hovedgrunnen til at jeg ikke en gang vurderer 360 som mediacenter. STØY. Min 360 bråker som ett lite jetfly selv når dvd-spilleren ikke snurrer Hovedgrunnen til at jeg mener PS3 har en fordel med linux-støtten er at uviklingen av mediacenterfunksjonaliteten vil bli utført av frivillige som gjør det kun for egen skyld. Jeg vil sammenlikne dette med XBMC som i min mening er overlegent ALT av komersielle produkter på markedet og alt av ikke-kommerse som jeg har testet personlig. Eneste mangelen til XBMC ligger i selve xboxen og det er mangel på krefter til å kjøre HD-filmer... Siden det ikke står noen komersielle krefter bak XBMC har de ikke hatt noen grunn til å tenke på hvilke codecer det er "riktig" å støtte. F.eks MS som til nå ha pushet på sine egne formater likt Apple med flere. I stedet er XBMC idag nesten altetende og har en fantastisk funksjonalitet siden det er utviklet av entusiaster for entusiaster. Jeg har flere kamerater som løp og kjøpte xbox etter de hadde sett XBMP/XBMC for første gang, og flere av disse var playstation fanatikere tidligere. Selvsagt kan MS fikse opp i hvordan media-center funksjonaliteten fungerer(jeg har ikke fått med meg at de har lagt til flere codecs ). De kan jo rett og slett bare kopiere XBMC så er de ferdige Men selv med XBMC360 så tror jeg at jeg hadde slitt med støyen... Så hvis ikke min kommende Elite støyer nevneverdig mindre så utelukker jeg 360 helt som mediacenter. Så end of story for min del: PS3 er i denne generasjonen det en hacket Xbox1 var i forrige generasjon. "Alle" muligheter er der og er kun begrenset av utviklerene sin fantasi! Jeg gleder meg i hvert fall til å se hva som skjer her. Har dette noen som helst innvirkning på salget av ps3? Vel de selger med all sannsynlighet en maskin til meg i hvert fall, og det på tross av en grusom mangel på interessante spill. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 hvis man vil ha et mediacenter kan man jo bare bruke en PC og installere Media Portal, som er et open source program, med meget mange muligheter. Da har man jo også mulighet til å bruke et TV kort, slik at man kan ta opp det som går på TV, samt at man har mulighet for alle codec'er... http://www.team-mediaportal.com/ Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 hvis man vil ha et mediacenter kan man jo bare bruke en PC og installere Media Portal, som er et open source program, med meget mange muligheter. Da har man jo også mulighet til å bruke et TV kort, slik at man kan ta opp det som går på TV, samt at man har mulighet for alle codec'er... http://www.team-mediaportal.com/ 8382547[/snapback] Og det er enklere og billigere enn en PS3? med blu-ray attpåtil? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 hvis man vil ha et mediacenter kan man jo bare bruke en PC og installere Media Portal, som er et open source program, med meget mange muligheter. Da har man jo også mulighet til å bruke et TV kort, slik at man kan ta opp det som går på TV, samt at man har mulighet for alle codec'er... http://www.team-mediaportal.com/ 8382547[/snapback] Og det er enklere og billigere enn en PS3? med blu-ray attpåtil? 8382582[/snapback] For en gangs skyld er jeg helt enig med Fhj trydis: Vis meg en fullt fungerende mediacenter-pc med alle mulighetene til PS3(HDMI, wifi, blu-ray etc) som i tillegg er støysvak og passer inn i stereobenken min til under 6000kr! Må heller ikke glemme at det tross alt må komme noen morsomme spill til PS3 etter hvert også da Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 PS3 kan da ikke fungere som en mediacenter PC, derom det jeg har lest om maskinen stemmer. Skal en ha mediacenter er det PC som gjelder. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Men hva skjer om mediacenteret ryker? Da er du fri for blu-ray spiller, konsoll, mediacenter etc. Hele sulamitten. Knocked back to the stoneage. Derfor liker jeg mye bedre å ha egene spillere til de formåelen jeg trenger, og derfor synes jeg PS3 er dyr, for jeg er ute etter konsoll ikke alt annet utenom (fleip, legg ned øks og kniver gutter). Trenger jeg mediacenter, kjøper jeg det, for ryker konsollen kan jeg i det minste se på litt film mens jeg venter. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Billig media center http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...12;c:36161;r:pg Trenger bare å kjøpe en multidrive (HDDVD Blueray) når disse ligger på ca 1000 kr om 6mnd. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Men hva skjer om mediacenteret ryker? Da er du fri for blu-ray spiller, konsoll, mediacenter etc. Hele sulamitten. Knocked back to the stoneage. Derfor liker jeg mye bedre å ha egene spillere til de formåelen jeg trenger, og derfor synes jeg PS3 er dyr, for jeg er ute etter konsoll ikke alt annet utenom (fleip, legg ned øks og kniver gutter). Trenger jeg mediacenter, kjøper jeg det, for ryker konsollen kan jeg i det minste se på litt film mens jeg venter. 8382726[/snapback] Hva skjer om huset ditt brenner ned da? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Eller en linux basert parabol tuner, kan spille av stortsett alle kodec. Se ett opptak + ta opp fra to andre tv kanaler samtidig. Sette pause under TV titting, spole tilbake etc. Se HD tv kanaler. DVI bla bla bla. Tror ikke PS3 og 360 er det store som mediacenter når en ser på alternativene. Blir mer som en nødløsning. Kan bli bedre med raske internett linjer og ip tv dog. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det har gått veldig off-topic her nå.. Men de som mener konsoller ikke kan fungere som mediacenter-løsning kan umulig ha prøvd xbox med xbmc... For det er rett og slett en ekstremt bra løsning. Derfor ser jeg på PS3 som en mulig arvtaker her. For xbmc er overlegent windows media center i mine øyne. Og alt som xbmc er basert på er linux-programvare i utgangspunktet så en form for port til PS3 bør være mulig. Det eneste man trenger er ett "skin" til mplayer eller vlc som likner på xbmc og så er man i boks. Samtidig som man får en søt liten spilleboks. Hagforce: den pcen du linket til manglet vel _alle_ punktene jeg mente den måtte ha!? HDMI, wifi og blu-ray.. I tillegg har jeg mine tvil på at den er spesiellt støysvak, men det er jo bare spekulasjoner fra min side. Menmen nå kan vel folket heller diskutere salget til PS3 i stedet for at dette blir en "duger ps3 som mediacenter"-diskusjon. Det er like lite hensiktsmessig som en "hva er best av pc og konsoll til å spille på"-diskusjon i denne sammenhengen Lenke til kommentar
trydis Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Og det er enklere og billigere enn en PS3? med blu-ray attpåtil? 8382582[/snapback] Minst like enkelt (trenger f.eks. ikke fikle med Linux), flere muligheter og så billig/dyrt man vil. Blu-Ray er ikke et salgsargument for min del enda, er ikke problematisk å få tak i filmer i HD kvalitet gratis som man kan legge på harddisken. Vis meg en PS3 som fungerer som et fullverdig media center med opptaksmuligheter og mulighet til å brenne ut innholdet man har på harddisken. HTPC gir f.eks. muligheter til å ta opp TV sendinger vha. TV kort, noe PS3 ikke har mulighet til. Det er minst like enkelt da f.eks. Media Portal er samme ulla som WMC bare at man har mer funksjonalitet og har tilgang til kildekode, slik at man kan legge til/endre funksjonalitet om man ønsker det. Endret 15. april 2007 av trydis Lenke til kommentar
trydis Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Vis meg en fullt fungerende mediacenter-pc med alle mulighetene til PS3(HDMI, wifi, blu-ray etc) som i tillegg er støysvak og passer inn i stereobenken min til under 6000kr! 8382668[/snapback] Så du mener PS3 er et fullverdig media center? Hvordan tar man opp TV sendinger og hvor sitter TV kortet i ps3'en? Finner fint en htpc til under 6k med alt unntatt blu-ray, som vil falle i pris når det evt. blir populært. Dessuten får man TV kort, som gir opptaksmuligheter. Jeg vurderer iallefall opptaksmuligheter som viktigere enn noen pixler ekstra på det nåværende tidspunkt, da man enkelt kan få tak i HD materiale og legge det inn på harddisken. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det bygges nå ut et digitalt bakkenett i Norge, og dette kommer til å dra folk med seg inn "HD-æraen". 8381796[/snapback] Digitalt fjernsyn og HD er ikke det samme. Det digitale bakkenettet kommer fortrinnsvis til å sende SD sendinger, bare at de overføres digitalt istedet for analogt. Det er for liten båndbredde i bakkenettet til å sende alle sendinger i HD. Da blir det ikke plass til nok kanaler til at noen gidder abonnere på det. Det kommer nok til å bli sendt visse sendinger i HD, som f.eks. noen sportsbegivenheter, men stort sett vil det være SD. Det vil nok enda gå et par år før HD sendinger på fjernsyn er det vanlige. 8381975[/snapback] Nettopp. Folk vet ikke dette. Og sannsynligvis vil utbyggingen bidra i en viss grad til økt HDTV-salg. Nei, men når du snakker om fremtiden tar jeg meg den samme friheten. 8382035[/snapback] Si hva du vil, bare presisér det du mener bedre. Du snakket om fremtiden som om det var nå. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Når digitalnettet er oppe å kjører så vil alle være nødt til å kjøpe en digital omformer som gjør signalet analogt slik at alle tv'ene kan ta i mot dette signalet. Mange HD flatskjermer vil fremover komme med MPEG4 dekoder innebygd i tv'en og mange vil nok velge å bytte tv i samme slengen, istedet for en slik omformer. Men hva i huleste har skjedd med denne tråden vi har dradd den så sinnsykt off topic at det skulle ikke være mulig. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Men hva i huleste har skjedd med denne tråden vi har dradd den så sinnsykt off topic at det skulle ikke være mulig. 8388564[/snapback] Vel, vi snakker jo om Blu-ray... PlayStation 3... og HDTV da. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Når vi skulle ha pratet om emnet? som er at Playstation 3 salget stuper. :!: Endret 15. april 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Ser ut som om at ps3 selger bra på nettbutikkene i Norge i værtfall. Sjekket prisguiden og ingen har maskinen inne. Prisguiden Lenke til kommentar
ohlala Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Elkjøp har den på lager i nett butikken Lenke til kommentar
endresen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 PS3 selger dritbra faktisk. Mye bedre enn mange hadde trodd. De fleste butikker er solgt ut allerede og kun noen få nettsjapper har inne nå. Så de har nok sold 1 mill+ i Europa allerede. Allerede tatt inn halvparten på 360 her. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hmm, hvorfor har salget droppet så dramatisk i Strobritannia da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg