endresen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Så tror PS3 folket at når Sony setter ned prisene på PS3 så vil MS og Nintendo bare stå å se på ? Hjelper ikke særlig å sette ned prisen 1000kr på PS3 så lenge MS også sikkert ville da gjort det samme. Og MS er de som sitter med den store fordelen her, de har vært ute på markedet i snart 1 og et halvt år og har enda IKKE satt ned prisene. Rimelig sikker på at MS vil ikke ha særlig problemer med å svare mot eventuelle PS3 pris reduseringer. PS3 til 4000-5000kr mot 360 til 1000-2000 (core-premium) ? Tviler på at det vil hjelpe Sony med å ta inn på 360 salget. Heller motsatt. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Tror Sony er i ferd med å ta en Nintendo og med det utsagnet mener jeg de har hatt alt for stor tiltro for seg selv. Nintendo gjorde noen bommerter med N64 og Gamecube, de var markedsledende på Snes før PS1 og PS2 kom. Har Sony gjort det samme med PS3. Og det er veldig mange som skriker å hyler men PS2 solgte bra. Hvorfor ?? Fordi det var overlegen de andre maskinene og utviklerne fosset til den fordi den både hadde Dvd/cd. Tistanden i dag er totalt annerledes for PS3, du har en 360 som viser like bra grafikk, er billigere å kjøpe og samtidig har du Wii som med sitt særpregende stil setter bein på Sony med sin billige men utrolig bra Wii. Derfor started jeg denne tråden. Tror Ps3 kommer til å slite pga av den harde konkuransen. Det kan faktisk gå så ille att vi faktisk ser en ny "Dreamcast" i PS3 men jeg tror det heller blir en feilskjær som Nintendo opplevde med sin N64 og Gamecube. Personlig så håper jeg att de klarer seg, Ps3 er en bra maskin men litt for dyr. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Og det er veldig mange som skriker å hyler men PS2 solgte bra. Hvorfor ?? Fordi det var overlegen de andre maskinene og utviklerne fosset til den fordi den både hadde Dvd/cd. 8380345[/snapback] Bare jeg som tenker blu-ray med en gang jeg leser det? Endret 14. april 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Og det er veldig mange som skriker å hyler men PS2 solgte bra. Hvorfor ?? Fordi det var overlegen de andre maskinene og utviklerne fosset til den fordi den både hadde Dvd/cd. 8380345[/snapback] Bare jeg som tenker blu-ray med en gang jeg leser det? 8380374[/snapback] Blu-Ray er ikke like i vinden som DVD på sin tid ble, fordi DVD var det eneste formatet, nå har man 2 formater som kjemper. Derfor tror jeg folk blir litt mer forsiktig når det kommer til konsoller som kun satser på 1 ting. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Bear^: Greit nok det, men nå snakker vi om at utviklerne strømmet til den, det har veldig lite med blu-ray vs HD DVD å gjøre. Endret 14. april 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Bare nevnte et ledd i kjeden til hvorfor utviklere strømet til den. Har veldig mye å si når folk påstår at PS2 sin suksess blir å gjøre PS3 til en suksess. Andre tider, andre tilstander. For alt vi vet ender PS3 opp med porter fra X360 og ekstremt få ekslusive fra 3dje parts utviklere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 PS3 har et fint lite Ess i ermet sitt som folk til nå har oversett i denne tråden.. Den har ett potensiale som multimedia-center som er overlegent 360(inntil den evt. blir hacket) siden den har støtte for linux. Hvordan er det et ess i ermet? For å nå en liten gruppe entusiaster? Sikkert. Men for å selge til det brede lag av befolkningen? Neppe. Folk er ikke interessert i Linux bare fordi det er Linux. Jeg vet om flere ungdomsklubber o.l. som har satt opp PS3 på budsjettet pga singstar. 8379256[/snapback] Det var da en usedvanlig tåpelig sløsing med penger, i og med at Singstar er tilgjengelig for PS2. Lenke til kommentar
SirKenneth89 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. PS3 har stor støtte hos utviklerene. 8377422[/snapback] Ja, helt enig.. Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Paper Mario og Super Smash Bros. Brawl (for å nevne noen) er ikke store titler i det hele tatt.. Med alt det PS3 kommer til å få i fremtiden kommer ikke verdens mest solgte franchise ((Super) Mario) til å selge særlig mye. Spesielt når vi tenker på hvor dyr Wii er i frohold til PS3. Og lille Ole får definitvit heller en PS3 til 6000 og Ratchet enn en Wii til 2500 og Super Mario Galaxy. Ingen tvil om det 8378620[/snapback] Hvis du sier at de Wii-spillene ikke er store titler, er du enten fanboy av Sony eller Microsoft, eller har en forvrengt og dårlig spillsmak. Jeg gleder meg som en unge til alle de fire spillene der Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 PS3 har et fint lite Ess i ermet sitt som folk til nå har oversett i denne tråden.. Den har ett potensiale som multimedia-center som er overlegent 360(inntil den evt. blir hacket) siden den har støtte for linux. Hvordan er det et ess i ermet? For å nå en liten gruppe entusiaster? Sikkert. Men for å selge til det brede lag av befolkningen? Neppe. Folk er ikke interessert i Linux bare fordi det er Linux. 8380614[/snapback] Det handler ikke om Linux, det handler om at det er en enhet som multimediasenter. At den har muligheten for å spille BR disker, det er den billigste BR spilleren ute på markedet. Ønsker du å ta steget ut i HD verdenen og går for BR er PS3 et strålende valg siden spilleren der er like bra som de andre standalone spillerne. Derfor er dette et ess i ermene. HD filmer øker i omfang, du finner de nå på butikkene, folk har HD-TV. Det er bare spørsmål om tid før BR og/eller HD Dvd tar over for dvd. Det skulle ikke overraske meg om om et år så var det nesten ikke salg av DVD spillere what so ever. Har ikke da PS3 en stor fordel for de som skal ha ny spiller? At det er Linux er jo bare en ekstra fordel. Lenke til kommentar
DictaPhone Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Eg jobber selv i spillbutikk (Spaceworld). Samme tendens her som i Uk, vi solgte meget bra første dagene, så dabbet det veldig av. Tror en av grunnene er at det finnes så få blue-ray titler på norske markedet ennå. Når br filmer blir synlig i butikken i stort utvalg, tror eg ps3 salget vil komme seg. Og selvsagt når de etterlengtede storspillene kommer. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 PS3 har et fint lite Ess i ermet sitt som folk til nå har oversett i denne tråden.. Den har ett potensiale som multimedia-center som er overlegent 360(inntil den evt. blir hacket) siden den har støtte for linux. Hvordan er det et ess i ermet? For å nå en liten gruppe entusiaster? Sikkert. Men for å selge til det brede lag av befolkningen? Neppe. Folk er ikke interessert i Linux bare fordi det er Linux. 8380614[/snapback] Det handler ikke om Linux, det handler om at det er en enhet som multimediasenter. At den har muligheten for å spille BR disker, det er den billigste BR spilleren ute på markedet. Ønsker du å ta steget ut i HD verdenen og går for BR er PS3 et strålende valg siden spilleren der er like bra som de andre standalone spillerne. Derfor er dette et ess i ermene. HD filmer øker i omfang, du finner de nå på butikkene, folk har HD-TV. Det er bare spørsmål om tid før BR og/eller HD Dvd tar over for dvd. Det skulle ikke overraske meg om om et år så var det nesten ikke salg av DVD spillere what so ever. Har ikke da PS3 en stor fordel for de som skal ha ny spiller? At det er Linux er jo bare en ekstra fordel. 8380859[/snapback] PS3s BluRay er ikke like bra som standalone spillerne, og er ikke lenger den billigste BR-spilleren.. Tar nok mer enn et år til DVD'er er ute av butikkene osv.. Og forresten kan MS gjøre 360 til et utrolig bra mediasenter med diverse updates (noe de sikkert kommer til å gjøre etterhvert).. 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. PS3 har stor støtte hos utviklerene. 8377422[/snapback] Ja, helt enig.. Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Paper Mario og Super Smash Bros. Brawl (for å nevne noen) er ikke store titler i det hele tatt.. Med alt det PS3 kommer til å få i fremtiden kommer ikke verdens mest solgte franchise ((Super) Mario) til å selge særlig mye. Spesielt når vi tenker på hvor dyr Wii er i frohold til PS3. Og lille Ole får definitvit heller en PS3 til 6000 og Ratchet enn en Wii til 2500 og Super Mario Galaxy. Ingen tvil om det 8378620[/snapback] Hvis du sier at de Wii-spillene ikke er store titler, er du enten fanboy av Sony eller Microsoft, eller har en forvrengt og dårlig spillsmak. Jeg gleder meg som en unge til alle de fire spillene der 8380749[/snapback] Jeg var nok ekstremt ironisk der Ingen tvil om at de fire spillene er knallspill (jeg gleder meg til dem alle).. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 PS3s BluRay er ikke like bra som standalone spillerne, og er ikke lenger den billigste BR-spilleren.. Tar nok mer enn et år til DVD'er er ute av butikkene osv.. Og forresten kan MS gjøre 360 til et utrolig bra mediasenter med diverse updates (noe de sikkert kommer til å gjøre etterhvert).. 360 kommer alderi til å slå helt ann som mediasenter. En enkel grunn det er ikke en å samme pakke. Som mange andre hjemmekino folk kunne jeg aldri tenkt meg mer enn nødvendig av div forsterkere, spiller og annet i hylla. De som kjører på med ekstra hd-dvd til 360 er de som har konsollen ifra før. De som bare vil ha en HD Dvd kjøper stand alone spiller, noe som er forståelig siden de ikke er så høyt priset. BR spilleren som er på en PS3 er akkurat den samme som er i de andre BR modellene. Dette er fordi det for tiden produseres bare en type BR spiller så både sony og panasonic har de samme spillerene inne i sine respektive kabinetter. Nå har selvfølgelig de andre BR spillerne fordelen av at de ikke ser ut som en spill konsoll og at de har fjernkontroll etc... Men kvaliteten på lyd og bilde skal være så og si den samme om den kommer ifra en PS3 eller en standalone sony eller panasonic spiller. Vil foresten se den BR standalone spilleren du sier er billigere enn PS3 for den har ikke jeg sett.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Men BR-spilleren som er PS3 kommer fort til å bli utkonkurrert av standalone-pillere, ingen tvil om det.. PS3 er nok det beste vakget for en BR-spiller atm, men det tar ikke lange tiden før BR-spillerne synker kraftig i pris, og da er den ikke den billigste eller beste lengre.. Det tar nok toppen 4-5 måneder før spilleren bare er "grei" og ikke akkurat særlig god. Er i allefall det jeg tipper Edit: Og forresten, hvis du ville se en billigere BR-spiller enn PS3, here ya go.. Endret 14. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Döden Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) PS3s BluRay er ikke like bra som standalone spillerne, og er ikke lenger den billigste BR-spilleren.. Stemmer dette? Bevis det. http://hdtvorg.co.uk/news/articles/2007040803.htm Edit: Du snakker om fremtiden, ikke nåtiden. Det er forskjell på presens og futurum... Endret 14. april 2007 av Synthm Lenke til kommentar
Etnies Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) This war gonna be long (: Endret 14. april 2007 av trysilgutt Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 PS3s BluRay er ikke like bra som standalone spillerne, og er ikke lenger den billigste BR-spilleren.. Stemmer dette? Bevis det. http://hdtvorg.co.uk/news/articles/2007040803.htm 8381036[/snapback] I stand corrected.. Men det tar nok ikke lange tiden før PS3's BluRay-spiller er utdatert.. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Stemmer at PS3 ikke lenger er den rimeligste Blu-ray-spilleren på markedet, ei heller den beste til den prisen. Slik det er i dag så er PS3 en god løsning, men akkurat som med DVD vil teknologien på fremtidige Blu-ray-spillere gå fort som faen og om et år eller to vil spilleren på PS3 anses som ganske dårlig. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Men BR-spilleren som er PS3 kommer fort til å bli utkonkurrert av standalone-pillere, ingen tvil om det.. PS3 er nok det beste vakget for en BR-spiller atm, men det tar ikke lange tiden før BR-spillerne synker kraftig i pris, og da er den ikke den billigste eller beste lengre.. Det tar nok toppen 4-5 måneder før spilleren bare er "grei" og ikke akkurat særlig god. Er i allefall det jeg tipper Edit: Og forresten, hvis du ville se en billigere BR-spiller enn PS3, here ya go.. 8381020[/snapback] Ok tar det siste der til etteretning. Så bare på norske priser. Uansett så selvfølgelig kommer standalone spillerne til å synke i pris. De kommer til å ligge på en 1000 lapp etterhvert også. Det er ikke det det er snakk om. Nå er PS3 en utmerket multimediastasjon i hjemmet. Den har harddisk som er lett å skifte ut, den er stille (hvis du ikke har vert uheldig), den har en god BR spiller, god lyd, enkel brukerveiledning og i tillegg kan du spille på den. Og en PS vil fornye innmaten sin litt etterhvert, så jeg tviler sterkt på at det i det heletatt blir noe dårlig valg som Multimedia platform (hvis BR holder som format). Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ville nå heller gått for en MEdiaCenter PC med mye større HDD, jeg da.. Og ventet til standalone-spillerne (enten HD DVD eller BR, komemr annpå hvem som vinner) har synket betraktelig i pris. Synes ikke PS3 virker som noe veldig godt mediasenter ennå, i allefall.. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det som er dumt med PS3 er at man ikke kan streame fra PC-en, dette kan man bare med Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg