Gå til innhold

Playstation 3 salget stuper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony har pr i dag totalt priset seg ut av konkurransen med Nintendo og Microsoft. De kommer aldri til å klare å komme opp på samme markedsandeler som de to overnevnte hvis de fortsetter med denne prisen.

 

De bør kutte kostnader der de kan, og jeg antar at komponentkostnadene til PS3 allerede har gått ned, og prise PS3 på et konkurransedyktig nivå på nivå med Wii og X360.

 

De vil virkelig slite med å selge konsollene til "casual" gamers hvis de ikke gjør dette.

Lenke til kommentar

PS3 har et fint lite Ess i ermet sitt som folk til nå har oversett i denne tråden..

 

Den har ett potensiale som multimedia-center som er overlegent 360(inntil den evt. blir hacket) siden den har støtte for linux. Så for min del skal jeg ha meg en PS3 så fort det blir fikset opp i mediacenter funksjonaliteten. Og da er eventuell mangel på spill senere totalt uinteressant for min del :)

 

Spillmessig er det til nå ikke ett eneste spill som virker interessant for meg personlig på PS3 og der hjelper heller ikke HOME og gjengen som kommer senere i år. Kommer de med en Geow-killer(Killzone2?) eller ett bilspill som slår forza så begynner vi å snakke.

 

Spillmessig er jeg rett og slett ekstremt skuffet til nå og altfor godt vant med kvaliteten på 360 sine spill til at noe på PS3 til dags eller noe de har hintet om ser spesiellt spennende ut for meg. Men det samme sa jeg om 360 for ett år siden da :D

 

Personlig tror jeg PS3 må vise muskler snart ved å faktisk få lansert ett spill som setter 360 i skyggen grafikkmessig hvis den plutselig skal selge masse. Argumentet "bare vent og se" blir fort veldig tynt i denne bransjen. Spesiellt når man har raslet med sablene om hvor abnormalt kraftig maskinen er.

 

Jeg kan ikke se for meg at folk kjøper PS3 for singstar, det fungerer jo utmerket enda på PS2 som koster 1/6 av prisen. Og folk flest har ikke råd til en karaokemaskin til 6000kr...

Lenke til kommentar
Og ja, jeg mener folk skal betale 6000,- for det der pluss alt det andre de får i tillegg (les: gratis online-tjeneste, home, blu-ray, flere GODE titler fremover+++), hva ellers skulle de betale for?

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere kan se på spill som f.eks. MGS4, HOME, LBP og så tro at PS3 muligens kanskje vil floppe?

8379059[/snapback]

Gratis on-line tjeneste? Vel, det får Wii også om en kort stund. Skal ikke si noe om Home siden jeg ikke er oppdatert der i det hele tatt. Blu-Ray? Er jo ikke avgjort om HD-DVD eller BR vinner ennå (selvom det virker som om HD DVD er litt foran) så kan man jo bare kjøpe en 360 og HD-DVD-add on'en (til litt over 1000 kr fra f.eks Play-Asia). Flere GODE titler fremover? Vil si at Wii og 360 for mange flere gode titler fremover enn det PS3 gjør.

 

Ja, jeg kan si at PS3 flopper med spill som f.eks MGS4, Home og LBP.. Fordi den er kjempedyr, og andre konsoller er billigere og har/får konkurrerende spill så det holder.

 

Beklager eventuelle leifer.. :p

 

Edit:

Jeg vet om flere ungdomsklubber o.l. som har satt opp PS3 på budsjettet pga singstar.

8379256[/snapback]

Visste ikke at ungdomsklubber kunne punge ut 6000 kr for en spillkonsoll, jeg.. Da hadde det vel bare holdt med Ps2?

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Haakon*: PS2 har de fra før av.

Darth MToffy: Ikke bare singstar, men det viser seg at 99 % av tiden den blir brukt går til singstar.

Og ja, jeg mener folk skal betale 6000,- for det der pluss alt det andre de får i tillegg (les: gratis online-tjeneste, home, blu-ray, flere GODE titler fremover+++), hva ellers skulle de betale for?

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere kan se på spill som f.eks. MGS4, HOME, LBP og så tro at PS3 muligens kanskje vil floppe?

8379059[/snapback]

Gratis on-line tjeneste? Vel, det får Wii også om en kort stund. Skal ikke si noe om Home siden jeg ikke er oppdatert der i det hele tatt. Blu-Ray? Er jo ikke avgjort om HD-DVD eller BR vinner ennå (selvom det virker som om HD DVD er litt foran) så kan man jo bare kjøpe en 360 og HD-DVD-add on'en (til litt over 1000 kr fra f.eks Play-Asia). Flere GODE titler fremover? Vil si at Wii og 360 for mange flere gode titler fremover enn det PS3 gjør.

 

Ja, jeg kan si at PS3 flopper med spill som f.eks MGS4, Home og LBP.. Fordi den er kjempedyr, og andre konsoller er billigere og har/får konkurrerende spill så det holder.

 

Beklager eventuelle leifer.. :p

8379255[/snapback]

Wii får noen spill jeg kommer til å like, jeg garanterer at jeg kommer til å kjøpe en. 360 er det verre med, mange av 360-spillene er også på PS3 og vet ikke om jeg vil kjøpe den bare pga halo 3 selv om det frister VELDIG.

Du kan si PS3 flopper? Jeg håper du ikke mener dette seriøst. Tror vi alle her er klar over at sånne spill selger konsoller uansett. Men personlig tror jeg faktisk ikke den vil koste 6000,- når de spillene kommer heller da, men det er jo ikke bekreftet.

Lenke til kommentar
................

Wii får noen spill jeg kommer til å like, jeg garanterer at jeg kommer til å kjøpe en. 360 er det verre med, mange av 360-spillene er også på PS3 og vet ikke om jeg vil kjøpe den bare pga halo 3 selv om det frister VELDIG.

..........

8379325[/snapback]

 

Man kan nå lett snu på det argumentet også da, hvis de fleste titlene kommer på både PS3 og X360, hvorfor skal man da kjøpe konsollen som koster dobbelt så mye?

Titlene er og kommer mest sannsynligvis til å være jevngode.

 

Det ble også nevnt mediaboks mulighetene til PS3 igjennom Linux, men pr i dag er de middelmådige. En X360 kan man nesten si er et bedre multimedia senter, i alle fall etter neste update.

Lenke til kommentar

Du har noen gode poeng der, Nimrad.. Og siden du garantererer at du skal kjøpe Wii, garanterer jeg et Ps3-kjøp her i heimen ;) Må bare vente på prisredusksjon :)

 

Ja, de spillene kommer til å selge en del konsoller (vet ikke helt med de andre, men MGS4 kommer til å selge en del), men om det kommer til å selge så mange konsoller har jeg vanskelig for å tro.

 

Og mange av PS3-spilla kommer på 360 og, akkurat som det er vice versa (om det er rett og si :p).

Lenke til kommentar

jupp slik blir det nok denne generasjonen.. Mange av ps3 spilla kommer på xbox 360 og mange av xbox 360 kommer på ps3. Og det som er flott er at mange av xbox 360 spilla kommer på PC. F.eks. Alan Wake, bioshock, Lost Planet, Gears of War. Men hvem vet, kanskje en dag at man investerer i en xbox 360. Den må bare blir billigere.

Lenke til kommentar
......

Men hvem vet, kanskje en dag at man investerer i en xbox 360. Den må bare blir billigere.

8379452[/snapback]

 

Hmmmmmm?

X360 må bli billigere? Ser gjerne selv at maskinen blir billigere jeg, men det er nå ikke akkurat X360 av de tre konsollene som må gjøre noe med prisen.

 

Det er akkurat der problemet ligger, MS trenger ikke å dumpe prisen noe særlig pr i dag pga at Sony har priset seg ut av markedet.

Lenke til kommentar
Det ble også nevnt mediaboks mulighetene til PS3 igjennom Linux, men pr i dag er de middelmådige. En X360 kan man nesten si er et bedre multimedia senter, i alle fall etter neste update.

8379421[/snapback]

Jeg snakket om potensialet til PS3 VS 360 som mediacenter og der har dessverre ikke 360 noen sjanse. Dette siden MS har vært så dumme at de har låst formatene som kan brukes til MS-formater på f.eks video. Så inntill 360 blir hacket så er den faktisk seriøst utkonkurrert av gamle xbox til og med. Transcoding er bare irriterende. Legg til at menysystemene til 360 er håpløse i forhold til XBMC(til gamle boxen) så blir ikke potensialet bedre.

 

Med linux på PS3 så ligger begrensingene mest i friville utviklere sin fantasi og på hvor bra kompilator ibm klarer å få levert. Kompilatorene som finnes nå lager horribel kode for CELL. Så med litt tid, en sjikkli cell-kompilator og masse nerds som leker med mediacentermuligheter i PS3-linux så må det bare bli bra :D Jeg gleder meg i hvert fall til å få pensjonert min trofaste gamle xbox :love:

 

Av denne grunnen synes jeg sony sin ide med linuxkompabilitet er en genistrek for min del, og det er ikke mange genistreker i den gården spørr du meg :cool:

Lenke til kommentar

Jeg snakket om potensialet til PS3 VS 360 som mediacenter og der har dessverre ikke 360 noen sjanse. Dette siden MS har vært så dumme at de har låst formatene som kan brukes til MS-formater på f.eks video. Så inntill 360 blir hacket så er den faktisk seriøst utkonkurrert av gamle xbox til og med. Transcoding er bare irriterende. Legg til at menysystemene til 360 er håpløse i forhold til XBMC(til gamle boxen) så blir ikke potensialet bedre.

8379538[/snapback]

Vel, nå kommer det nå en oppdatering til Xbox 360 som legger til to codec. Ikke divx, men kommer helt sikkert flere.

Lenke til kommentar
*snip

8379538[/snapback]

Det du sier er på akkurat samme måte om jeg skulle sagt at Xbox 360 kommer til å vinne konkurranse om Media Center delen. Grunnlag? Like ubetydelig som ditt..

 

Det jeg prøver å si, er at alt kan forandre seg. Og se hvor mye positivt som har skjedd med Xbox Live! siden det ble lansert på Xbox. Ved at Microsoft også slipper til oppdateringer med flere codecer er en peker i riktig retning.

 

Men ikke tro at jeg sier PS3 er dårlig. PS3 vil kunne lenge på toppen, men det gjenstår om PS3 kan være der hele tiden..

Lenke til kommentar
Er ikke få som sier: "skal kjøpe en når prisen synker" om PS3 og det underbygger poenget mitt om at PS3 kommer til å selge best senere i livsløpet. Da er det blitt bedre spill tilpasset kraften i cell osv osv.

Tror mange lommebøker blir sluppet løs ved neste priskutt :p

8379498[/snapback]

For min del tror jeg ikke at den er billig nok ved første priskutt.. Må nok ned i 3000-3500 for at jeg skal vurdere å kjøpe den da :)

Lenke til kommentar
Er ikke få som sier: "skal kjøpe en når prisen synker" om PS3 og det underbygger poenget mitt om at PS3 kommer til å selge best senere i livsløpet. Da er det blitt bedre spill tilpasset kraften i cell osv osv.

Tror mange lommebøker blir sluppet løs ved neste priskutt :p

8379498[/snapback]

For min del tror jeg ikke at den er billig nok ved første priskutt.. Må nok ned i 3000-3500 for at jeg skal vurdere å kjøpe den da :)

8379604[/snapback]

 

Enig med deg der, og det tror jeg også gjelder de fleste generelle forbrukere og casual gamers.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...