Gå til innhold

Playstation 3 salget stuper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Brooiiip* Oppsann, her er vi i gang igjen ser jeg. :)

Håper da virkelig ikke den dyre, svarte boksen som står i tv-benken min blir overflødig pga. at ikke nok folk kjøper den?

Jeg vet lite om hvor mye den eller den eller kanskje DEN konsollen selger i fremtiden, men jeg håper iallefall utviklerne lager gode spill til Ps3. Og Xbox360. Og Wii. Så lenge de gjør det, driter jeg ganske fint i hvor mange eksemplarer som er solgt av hver av dem.

 

:innocent:

Lenke til kommentar
360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden.

 

PS3 har stor støtte hos utviklerene.

8377422[/snapback]

Ja, helt enig.. Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Paper Mario og Super Smash Bros. Brawl (for å nevne noen) er ikke store titler i det hele tatt.. Med alt det PS3 kommer til å få i fremtiden kommer ikke verdens mest solgte franchise ((Super) Mario) til å selge særlig mye. Spesielt når vi tenker på hvor dyr Wii er i frohold til PS3. Og lille Ole får definitvit heller en PS3 til 6000 og Ratchet enn en Wii til 2500 og Super Mario Galaxy. Ingen tvil om det ;)

Lenke til kommentar
Gikk ikke EA nylig ut og sa at deres satsning på PS3 hadde slått feil, og at de ville satse mer på Wii heretter? De tjente nemlig veldig dårlig nå visstnok, og de la skylden på PS3-satsningen som aldri ga noe.

8378487[/snapback]

Var det ikke EA-sjefen som sa at han trodde PS3 kom til å vinne konsollkrigen? Jo!

Lenke til kommentar

http://www.sddt.com/News/article.cfm?SourceCode=20070409tbf

 

According to Todd Greenwald, an analyst at Nollenberger Capital Partners in San Francisco, EA's lack of Wii titles contributed to a 25 percent drop in sales from last February to this year -- this, while sales in the industry rose around 28 percent during the same month overall. And while shares in the company have risen roughly 2.3 percent in 2007, EA's gains are the smallest among the three biggest publishers.

To combat this trend, EA recently picked up Utah-based Headgate Studios as a first-party developer to concentrate on developing titles specifically for the Wii. EA has also put a rush on its developers to adapt existing titles, such as "The Godfather," for Nintendo's console.

The irony is that as of October 2006, EA had announced only the plans for the development of around six games for the Wii, while stating it already had around 30 titles in the works for the PS3.

"We came back and redeployed a lot of our resources," said Nick Earl, who heads Electronic Arts' Redwood Shores studio.

Lenke til kommentar

Er jo ikke å legge under en stol at PS3 salget stuper, mye grunnet en pris som kan ta knekken på den modigste bankkonto (min ligger i respirator etter at den fikk se et tilbud fra Elkjøp).

 

Og faller salget, faller interessen for å utvikle spill til den. Synker mengden ekslusive synker og salgstallet mer. En ond sirkel. Jeg tror det må en del ting inn for at PS3 skal selge godt. En kombinasjon av prisras som legger den på prisnivå likt konkurenten samt et lass ekslusive titler. Skjer ikke det frykter jeg i alle fall for PS3's eksistens.

Lenke til kommentar
Er jo ikke å legge under en stol at PS3 salget stuper, mye grunnet en pris som kan ta knekken  på den modigste bankkonto (min ligger i respirator etter at den fikk se et tilbud fra Elkjøp).

 

Og faller salget, faller interessen for å utvikle spill til den. Synker mengden ekslusive synker og salgstallet mer. En ond sirkel. Jeg tror det må en del ting inn for at PS3 skal selge godt. En kombinasjon av prisras som legger den på prisnivå likt konkurenten samt et lass ekslusive titler. Skjer ikke det frykter jeg i alle fall for PS3's eksistens.

8378869[/snapback]

 

det vil skje til høsten...;)

 

time will tell..:)

Lenke til kommentar
det vil skje til høsten...;)

 

time will tell..:)

8378907[/snapback]

 

Tviler meget sterkt på at prisfallet til PS3 til høsten, om det kommer, blir å bringe konsollen ned til en konkuranse dyktig pris med Wii og X360. Dvs at den må ned på rundt 3000 kr, dvs et nært 100% prisfall i løpet av under 10 månder. Jeg tror ikke det blir å skje før seinest i høsten 2008 at PS3 prisen blir å ligge på det samme som X360 f.eks.

Lenke til kommentar
Home, MGS, FF, LBP +++

Jeg har veldig sterk tvil på at PS3 flopper. Det er så mange gullspill som kommer og har solgt utrolig bra på PS2 så jeg ser ikke hvorfor de ikke skal gjøre det på PS3 heller.

8378942[/snapback]

Så folk skal betale 6k for de tingene du nevner over!? Er i allefall utenfor det jeg forstår.

 

Fordi PS2 solgte bra betyr det ikke at PS3 kommer til å gjøre det, og vet du hvorfor? Fordi PS3 koster 6000 kr, og Sony ha sagt at det ikke kommer noe prisdropp på en god stund.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært sony ville du sagt at det kom en prisdropp til høsten? Nei, for da ville alle ventet, noe som resulterer i tapt salg. Jeg trenger vel egentlig ikke nevne alt det sony har gjort i det siste som gjør at de sparer inn mer penger til et evt. priskutt, men jeg gjør det: ingen emotion engine, ingen 20 gb, 65 nm cpu-er.

Og ja, jeg mener folk skal betale 6000,- for det der pluss alt det andre de får i tillegg (les: gratis online-tjeneste, home, blu-ray, flere GODE titler fremover+++), hva ellers skulle de betale for? Vil ikke kalle noen av dere for fanboys, for det er dere rett og slett ikke, men det er synd at det er så inn å hate sony for tiden.

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere kan se på spill som f.eks. MGS4, HOME, LBP og så tro at PS3 muligens kanskje vil floppe? Konsoll er dyrt, men man får mye for pengene, spesielt om man klarer å utnytte alt den har å tilby. For meg tilbyr PS3 mer nå for 6000,- enn om 2 år for 3000,-.

 

edit:

Det er så mange gullspill som kommer og har solgt utrolig bra på PS2 så jeg ser ikke hvorfor de ikke skal gjøre det på PS3 heller.

Det er så mange gullspill som kommer og har solgt utrolig bra på SNES så jeg ser ikke hvorfor de ikke skal gjøre det på N64.

8379052[/snapback]

PGA. mye større konkurranse...? Og ja, PS3 har større konkurranse, men tror allikevel den kommer sterkt ut. Tror det er den som kommer til å selge mest i slutten av denne generasjonen hvor grafikken og nyskapningen på Wii ikke er like nyskapende og bra som nå.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Og ja, jeg mener folk skal betale 6000,- for det der pluss alt det andre de får i tillegg (les: gratis online-tjeneste, home, blu-ray, flere GODE titler fremover+++)

Disse titlene må du jo betale for separat uansett.

8379089[/snapback]

Selvfølgelig må du det. Det må du på alle konsoller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...