SirKenneth89 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvis ryktene stemmer, at spill som Ratchet & Clank, Lair, Heavenly Sword og Killzone 2 kommer i september, må da det hjelpe på PS3-salget. BLir sjokka dersom det ikke blir solgt en haug av konsoller når disse spillene sannsynligvis kommer i september... Lenke til kommentar
endresen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Salget i japan var rekord lavt denne uken. PS3 14,520. I USA solgte den over 100.000 mindre enn 360 forrige måned. I England bare såvidt bedre enn 360 bare tre uker etter lansering... Sony har også droppet den billigere 20gb versjonen. Kanskje på tide å løfte litt på skyggelappene og se hva som skjer... ? Og hvis man ser på hva som kommer til PS3 de neste 5-6 månedene er det ikke mye å juble for. 360 derimot har topptitler på rekke og rad dette året og Wii selger bedre enn alle andre uansett. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Og hvis man ser på hva som kommer til PS3 de neste 5-6 månedene er det ikke mye å juble for. 360 derimot har topptitler på rekke og rad dette året og Wii selger bedre enn alle andre uansett. Lair, Ratchet & Clank, Heavenly Sword, GTA IV, Spiderman 3, Singstar, Rainbow Six Las Vegas, Calling all cars, Devil May Cry 4, Tekken 6 (trolig) er ikke noen dårlig lineup spør du meg, men smaken er som baken. For min del frister Super Paper Mario, Mario Galaxy og Metroid Prime 3 på wii.. og Blue Dragon på 360. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tror man må se det litt større bildet her. Ja selvsagt så kan man komme med dommedagsprofetier basert på de neste 6 månedene. Men spill kommer. Home kommer, og mange andre grunner til å ha en PS3 kommer. 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. PS3 har stor støtte hos utviklerene. Å det vil komme spill i bøtter og spann etter en stund. Mange venter også siden den er så dyr. Men prisen vil gå ned, å det er ingen grunn til å rope ulv ulv bare fordi salget ikke går som det suser. Det som skulle ha konsollen til launch har stort sett fått den. Å de som skal ha konsollen, men ikke enda, venter enda og koser seg med metal gear og god of war på PS2. De vil komme når spillene kommer. PS2 hadde heller ikke mange stortitler i starten, og var dyr og solgte ikke i bøtter og spann den heller. Men etter en stund så endret jo dette seg. Å det var mange som ropte hurra for Dreamcast på den tiden og beundret dens salgstall. Men "time makes fools of us all" Lenke til kommentar
endresen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Og hvis man ser på hva som kommer til PS3 de neste 5-6 månedene er det ikke mye å juble for. 360 derimot har topptitler på rekke og rad dette året og Wii selger bedre enn alle andre uansett. Lair, Ratchet & Clank, Heavenly Sword, GTA IV, Spiderman 3, Singstar, Rainbow Six Las Vegas, Calling all cars, Devil May Cry 4, Tekken 6 (trolig) er ikke noen dårlig lineup spør du meg, men smaken er som baken. For min del frister Super Paper Mario, Mario Galaxy og Metroid Prime 3 på wii.. og Blue Dragon på 360. 8377404[/snapback] Halvparten av de får man til 360 også og resten er ikke akkurat system selgere. Calling all cars ? Tror du et lite online spill vil endre på saker og ting ? Tviler på at lille Ole får en 6000 kroners PS3 fordi han vil spille nyeste Ratchet også. Og Singstar er bare populært i visse deler av Europa, særlig her i norden, i USA og Japan ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Jeg sier ikke at alle spillene der må være system sellers.. heller ikke at de må være ekslusive. Men tilsammen utgjør de en god bråte bra spill som kan være med å selge konsoller. Endret 13. april 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Singstar har vel solgt 8 millioner eksemplarer til sammen med alle utgivelsene. Det er ganske mye.. Men er ikke tatt noe særlig av i USA og Japan ennå. Men det kan skje.. Singstar til ps3 med singstor kan gjøre denne typen spill mere populær. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Og Singstar er bare populært i visse deler av Europa, særlig her i norden, i USA og Japan ikke i det hele tatt. 8377460[/snapback] Du har på deg skyggelappene ser jeg. Ok, greit det. Singstar og buzz er ikke særlig populært i USA og Japan fordi det ikke har vært å få tak i der før nylig. Kan ikke se for meg at USA ikke liker å ha karoke på en liten fest hjemme hos seg. Å viss du prøver å si at Japan. (landet som sikkert fant opp karoken) ikke har noen interesse for Singstar. vel da har ting gått meg forbi. Å lille ole får kanskje en PS3 til jul. Og har du kanskje tenkt på at faktisk VOKSNE også liker den serien? Bare fordi det ikke står "SUPER MATURE" på pakken, så er det mange voksne som faktsik liker det. Lenke til kommentar
endresen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tror man må se det litt større bildet her. Ja selvsagt så kan man komme med dommedagsprofetier basert på de neste 6 månedene. Men spill kommer. Home kommer, og mange andre grunner til å ha en PS3 kommer. 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. PS3 har stor støtte hos utviklerene. Å det vil komme spill i bøtter og spann etter en stund. Mange venter også siden den er så dyr. Men prisen vil gå ned, å det er ingen grunn til å rope ulv ulv bare fordi salget ikke går som det suser. Det som skulle ha konsollen til launch har stort sett fått den. Å de som skal ha konsollen, men ikke enda, venter enda og koser seg med metal gear og god of war på PS2. De vil komme når spillene kommer. PS2 hadde heller ikke mange stortitler i starten, og var dyr og solgte ikke i bøtter og spann den heller. Men etter en stund så endret jo dette seg. Å det var mange som ropte hurra for Dreamcast på den tiden og beundret dens salgstall. Men "time makes fools of us all" 8377422[/snapback] Du er klar over at hvis PS3 ikke begynner å selge ca 200K mer enn 360 i måneden så vil de aldri engang ta den igjen ? Litt nedtur sammenlignet mot den 70-80% markedsandelen de hadde med PS2. Den kan ikke begynne å selge bra om 2-3 år, de må begynne NÅ. Og Wii selger jo 4-5 ganger bedre enn PS3 også og ser ikke ut til å bremse akkurat. Seriøst, det eneste Sony nesten kan håpe på nå hvis de fortsatt vil henge med er at bluray tar av og folk kjøper PS3 nettopp av den grunn. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. 8377422[/snapback] Woblish? Halo 3, BioShock, Shadowrun.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. 8377422[/snapback] Woblish? Halo 3, BioShock, Shadowrun.. 8377522[/snapback] Kommer til høsten. derav tok jeg ikke de med. Er veldig klar over at de kommer Lenke til kommentar
endresen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Og Singstar er bare populært i visse deler av Europa, særlig her i norden, i USA og Japan ikke i det hele tatt. 8377460[/snapback] Du har på deg skyggelappene ser jeg. Ok, greit det. Singstar og buzz er ikke særlig populært i USA og Japan fordi det ikke har vært å få tak i der før nylig. Kan ikke se for meg at USA ikke liker å ha karoke på en liten fest hjemme hos seg. Å viss du prøver å si at Japan. (landet som sikkert fant opp karoken) ikke har noen interesse for Singstar. vel da har ting gått meg forbi. Å lille ole får kanskje en PS3 til jul. Og har du kanskje tenkt på at faktisk VOKSNE også liker den serien? Bare fordi det ikke står "SUPER MATURE" på pakken, så er det mange voksne som faktsik liker det. 8377511[/snapback] Singstar har vært ute på PS2 lenge i USA. Folk der bryr seg ikke. Kanskje det vil bli litt mer populært på PS3 men det spørs vel. Når folk ikke kjøper det til en 100 dollars PS2, hvorfor vil de da til en 600 dollars PS3 ? Og hvem sier at 360 ikke vil få sin egen Singstar greie ? De har jo fått Guitar Hero nå og wii vil sikkert få noe singstar greier også. Jeg tror Wii også stjeler mange PS2 casuals som er interessert i den type spill. Faktum er at det ser ikke akkurat lyst ut for PS3 med tanke hvor dominant PS2 var. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 skjønner egentlig ikke hvorfor folk tror Singstar vil ta opp salget av PS3. Er det bare meg som sitter med inntrykk av at folk som kjøper Singstar ikke legger ut 6000 for en konsoll? Lenke til kommentar
endresen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg sier ikke at alle spillene der må være system sellers.. heller ikke at de må være ekslusive. Men tilsammen utgjør de en god bråte bra spill som kan være med å selge konsoller. 8377480[/snapback] Men de vil sikkart selge minst like mange 360'er som jo bare koster halvparten eller en tredjedel av PS3. Hvis Sony har planer om å selge mer enn MS så holder ikke det. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tror man må se det litt større bildet her. (snip) 360 har 2 store titler fremover før høsten. Forza og Mass Effect. Resten er vel kanskje litt Woblish. Wii har heller ikke mange store titler i fremtiden. Det skal ikke mer til enn en titt på ToTheGame og sammenligne lineup'en på konsollene for å se at det ikke er noen konsoller som utpeker seg i særlig grad så vet ikke helt om ditt store bildet er så riktig. Uansett er det jo hevet over enhver tvil at PS3 får sine stortitler utover høsten / vinteren som vil påvirke salget. Diverse dommedagsprofetier som noen farer med er litt meningsløse noen få uker etter launch syntes nå jeg. Lars Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) skjønner egentlig ikke hvorfor folk tror Singstar vil ta opp salget av PS3. Er det bare meg som sitter med inntrykk av at folk som kjøper Singstar ikke legger ut 6000 for en konsoll? Vet om nok av rike vestkant snobber som glatt har råd til å slenge ut 6000 av pappa sine penger for en ps3 og som like singstar, så det er fullt mulig Endret 13. april 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 skjønner egentlig ikke hvorfor folk tror Singstar vil ta opp salget av PS3. Er det bare meg som sitter med inntrykk av at folk som kjøper Singstar ikke legger ut 6000 for en konsoll? Hvis man bare er ute etter Singstar så er det jo bortkastet å kjøpe PS3, men Singstar er et meget populært, eksklusivt spill som er et stort pluss i porteføljen. Enig i at det ikke nødvendigvis er noen tittel som alene vil drive konsollsalget, men summen av alle delene... det blir noe annet. Lars Lenke til kommentar
AtomicMoog Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Så har ikke PS3 fått den pangstarten jeg (helt til prisen ble offentliggjort) trodde den ville få, noe som selvfølgelig har mye med den stive prisen å gjøre. Og selv om jeg koser meg gløgg ihjel med min 360, Wii og DS, så vet jeg at jeg kommer til å investere i en PS3 før eller senere. Venter bare på det første eksklusive spillet jeg må ha, og siden det virker som om dette kan ta litt tid: En prisreduksjon eller to... Nå kjøper jeg det som er av konsoller, nesten alltid på release, men i dette tilfellet har jeg altså valgt å vente. På den annen side er jeg nokså overbevist om at PS3 er den av den nye generasjon konsoller som kommer til å ha klart lengst levetid. Men men...vi får no sjå... Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Ser att noen nevner noe om att det er mange som utvikler for PS3 og til det har jeg følgende spørsmål. Hvor lenge tror du disse utviklerne er villig til å sitte å vente på att det selges mange konsoller når de fleste vet att det både er dyrt og tidkrevende å lage spill til PS3. Lenke til kommentar
ohlala Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Derfor flere spill går multiplatform PS3 må selge nå og ikke om 1 år MS pøser ut med bra spill til Xbox 360 og den koster halvparten. Grafikken og kvaliteten er minst like bra om ikke bedre Ingen grunn til å skaffe seg en PS3 i dag med den stive prisen og få spill Endret 13. april 2007 av ohlala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg