Gå til innhold

Playstation 3 salget stuper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Salget stuper. Hmm, 2-3 veker etter konsollen er lansert?

Utruleg dumt utsagn!

 

Er ikkje alle som har HD-TV og kan kjøpe PS3 på dagen.

(Tilgang på HD-TV er så og seie obligatorisk ved kjøp av PS3)

 

Det tar litt tid for folk flest å få spart opp.

Ein god del av dei som tenker å kjøpe seg PS3 vil også gjerne ha muligheten til Full HD 1920x1080 oppløsning, altså ein dyr TV.

 

For folk her i Norge er det vanlig med feriepeng, og ikkje alle reiser på ferie.

Trur juni-august kan bli gode månader for salget, dersom ikkje vil det gå bra etter ferien.

Home, større utvalg av titlar og kanskje litt nedgang i pris vil hjelpe på.

 

Sjølv kjøper eg Full HD-TV for feriepenga og ferierer billig. PS3 blir, men eg velger å venter litt til.

Lenke til kommentar
Salget stuper. Hmm,  2-3 veker etter konsollen er lansert?

Utruleg dumt utsagn!

 

Den ble vel lansert for et halvt år siden i USA og Japan, og åtte uker siden i Europa.

 

Er ikkje alle som har HD-TV og kan kjøpe PS3 på dagen.

(Tilgang på HD-TV er så og seie obligatorisk ved kjøp av PS3)

 

Dette er tull og tøys. PS3 uten HDTV gir deg fortsatt bedre grafikk enn f.eks Wii. Dessuten kan du vel si det samme om X360, og likevel selger den bedre.

 

 

For folk her i Norge er det vanlig med feriepeng, og ikkje alle reiser på ferie.

Trur juni-august kan bli gode månader for salget, dersom ikkje vil det gå bra etter ferien.

Home, større utvalg av titlar og kanskje litt nedgang i pris vil hjelpe på.

 

Sjølv kjøper eg Full HD-TV for feriepenga og ferierer billig. PS3 blir, men eg velger å venter litt til.

8702144[/snapback]

 

Den kommer kanskje til å få en liten oppgang når de mest kjente spillseriene kommer ut til konsollen, men at man kommer til å se drastiske endringer tviler jeg på. For hvert storspill som kommer til PS3 finnes det dessuten et storspill som kommer til X360, så spillene alene kommer til å ha mindre betydning i denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som PS3 er mer avhengig av et godt spillbibliotek enn det Wii er. Jeg tipper Sony vil vente med å vurdere en prisnedsettelse til etter noen av de store spillene som skal komme i høst/vinter er ute for å se om det er prisen eller mangel på spill som gjør at den selger dårligere enn forventet.

 

Jeg synes det er litt merkelig at Sony ikke har vært mer aktiv med å få ut flere toppspill. De måtte vel forstå at en så dyr konsoll ikke selger seg selv når konkurransen er såpass hard som den er denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Det kan se ut som PS3 er mer avhengig av et godt spillbibliotek enn det Wii er. Jeg tipper Sony vil vente med å vurdere en prisnedsettelse til etter noen av de store spillene som skal komme i høst/vinter er ute for å se om det er prisen eller mangel på spill som gjør at den selger dårligere enn forventet.

 

Jeg synes det er litt merkelig at Sony ikke har vært mer aktiv med å få ut flere toppspill. De måtte vel forstå at en så dyr konsoll ikke selger seg selv når konkurransen er såpass hard som den er denne generasjonen.

8704419[/snapback]

Det har skjedd mange "uhell" under PS3 lansering, som har gjort at den ble veldig forsinket.

 

Dog. tror jeg neppe konsollen dør ut, men det tar gjerne 6mnd til, før den begynner å ta av.

Sony kan ikke dumpe priser noe særlig, før det er mange spilltitler, da det er spillene som gir inntekt.

 

ps. ps3 gir også inntekter på blueray! som de færreste tenker over.

Sony Pictures er ikke noe lite hageselskap og de selger nok mye av blueray filmene til ps3 eiere. Jeg personlig MÅ kjøpe pirates på blueray når den kommer, etter jeg så demoen jeg lastet ned på ps3... oOoo, så nice bilde på hdtv

Lenke til kommentar
Salget stuper. Hmm,  2-3 veker etter konsollen er lansert?

Utruleg dumt utsagn!

 

Den ble vel lansert for et halvt år siden i USA og Japan, og åtte uker siden i Europa.

 

8703289[/snapback]

 

Den tråden her blei posta 13/04-2007, altså 2-3 veker etter konsollen blei lansert på denne verdensdelen! Å sei at salget stuper etter så kort tid på markedet blir for dumt.

 

Ellers har du vel eit poeng, men det har vel eg og.

Lenke til kommentar
Arrgh, stengt akkurat når jeg trykte "svar" :p Så copy-paste gammel medling:

 

Litt mindre om personer og deres "konsoll-religion" og mer om PS3 og dets salg :)

----

 

Alle spillkonsoller treffer jo på et skjær før eller siden, det er jo sommer og og derfor selges det nok ikke like mange konsoller :)

8701887[/snapback]

 

Helt enig, det var det som stoppet meg. Så snart 40" var i huset så var PS3 på plass også. Får seriøst gåsehud av herligheten.

Lenke til kommentar
Alle spillkonsoller treffer jo på et skjær før eller siden, det er jo sommer og og derfor selges det nok ikke like mange konsoller :)

8701887[/snapback]

 

Nå må nå PS3 salget ta sge opp før det kan gå på en smell, husker det var stor ståhei for at PS3 solgte brukbart på lanseringen, men ble plutselig ganske laber oppslutning blant folk når salgstall for perioder kom, hvor PS3 salget gikk labert.

 

Det er ei heller ikke sommer ennå, så den unnskyldningen fungerer ikke helt.

 

Er det ikke bare å innrømme at PS3 ikke selger så innmari mange konsoller som mange her spådde først, er det så tungt å svelge? Er sitater som "PS3 vil selge uansett om den har spill eller ikke" og "PS3 blir å vinne, X360 kommer på andre og Wii taper så det ryker, bare vent et par månder etter release" tungt for enkelte å svelge?

 

Jeg bare lurer for så snart det kommer opp angående salgstallene er det enten få "must have titler" som kom den månden, sommer eller artikler på nette som har svertet PS3's salgstall. Det er altså en unnskyldning hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...