Gå til innhold

Playstation 3 salget stuper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At det er adgang på maskiner betyr vel ikke at salget stuper? Det tyder jo bare på at Sony makter å produsere og levere nok maskiner til markedet. Hvor er kildene dine på at salget stuper i UK. Sist jeg sjekket så solgte ps3 ennå bra.

8375810[/snapback]

 

Les selv: http://www.recordere.dk/indhold/templates/...=1188&zoneid=19

8375823[/snapback]

 

Ja, nedgang i salget i forhold til lanseringsuken er jo uvanlig :nei: Salget per uke i UK er jo fremdeles meget bra.

Lenke til kommentar

Content is king. Og der slit PS3 no. Middelmådige spel, over heile linja.

Men, det rettar seg opp framover. Allereie i Mai faktisk. Trur til dømes Heavenly Sword vil gi ganske gode tal for Sony.

 

Men, å kalla 17 000 konsollar, på ei veke "gode tal" i eit 'land' med, tja, 60,609,153 innbyggjarar blir litt feil.

Forøvrig, sett det salstala til X360 i Japan (128,085,000) verkeleg i perspektiv. :hmm:

Lenke til kommentar

Som dbd sier: Content is king. Likevel kan det også forklares rimelig greit med originaluttrykket: cash is king. Mange gamere(inkludert meg selv)som avventer ps3 litt med tanke på pris. Sitter man f.eks. med X360, Wii og ps2, har man sannsynligvis mer enn nok å henge fingrene i allerede. Priskutt kombinert med "must-have"-titler som f.eks. MGS, Heavenly Sword og GT5, er nok sannsynligvis det som kommer til å trigge meg den dagen det blir aktuelt.

Lenke til kommentar

Det alt for tidleg å kome med dommedagsprofetier for PS3. Konsollen har nettopp kome ut her i Europa, og den vil garantert selje meir i tida som kjem. Som andre har vore inne på ventar nok mange på at interessante spel skal kome ut. Sel PS3 dårleg dei neste 1-2 åra, då kan vi eventuelt begynne å kome med dystre spådommar.

Lenke til kommentar

Ser at mange venter på priskutt på PS3. Det tror jeg ikke kommer til å skje med det første, fordi Sony selger PS3 med tap allerede nå. Om folk ikke kjøper PS3 vil prisen holde seg oppe pga manglende inntekter. Uansett mener jeg at man får utrolig mye for pengene. Det er et beist av en spillemaskin, og med en Blu-ray spiller som alene koster over 6000 kr. Salget kommer nok til å ta av snart, da det kommer flere titler. Og til høsten tror jeg vi kommer til å se noe prisreduksjoner.

Lenke til kommentar
På lik linje med Xbox 360. Vil salget stige da spillene kommer.

 

Xbox 360 vil se en økning med Mass Effect, BioShock og Halo 3.

PS3 vil se den med MGS, Lair, Africa (kanskje) og GT5, osv..

 

Ikke undervurder noen av konsollene..

8375822[/snapback]

 

Den er fin for alle med bind forann øynene. Hvordan kan noen som er over middels interssert i spill gå glipp av noen av konsollene er over min fatte evne :roll:

 

På tampen. Ikke glemme Wii helt da siden den mest sannsynligvis kan ta seg en DS og vise det at anderledes er det beste

Lenke til kommentar
Den er fin for alle med bind forann øynene. Hvordan kan noen som er over middels interssert i spill gå glipp av noen av konsollene er over min fatte evne :roll:

 

På tampen. Ikke glemme Wii helt da siden den mest sannsynligvis kan ta seg en DS og vise det at anderledes er det beste

8376302[/snapback]

Selvfølgelig kan alle ha alle tre konsollene. Men det er faktisk ikke alle som trenger de andre konsollene. Der iblant meg, jeg trenger ikke PS3. Men jeg har lyst på Wii, tror bare den blir plassert bakerst i kroken. Og det vil jeg ikke risikere..

 

En som har en Xbox 360 nå, kommer sikkert til å kjøpe PS3 da det kommer noen spill som måtte passe han..

Lenke til kommentar
Ser at mange venter på priskutt på PS3. Det tror jeg ikke kommer til å skje med det første, fordi Sony selger PS3 med tap allerede nå.

 

Kilde?

8376304[/snapback]

 

Har lest det flere steder, men her er en av kildene: http://www.digi.no/php/art.php?id=357886

8376351[/snapback]

Dette er ingenting mer enn kreativ spekulering, og forum-svada av beste sort. iSupply nevner ikke i sin artikkel hvilke kvanta av hver komponent de har beregnet pris fra.

 

Sony er faktisk en så stor elektronikkprodusent at de er istand til å midlertidig tømme markedet for komponenter. Og prisen de oppnår ved slike massive kjøp, er det INGEN forumtroll og/eller hoppyjournalister som har noen konkrete kilder på.

Lenke til kommentar

Man kan og si at salget på 360 har stilnet ganske så godt hen. Men det er jo bare naturlig. Grunnen til at PS3 ikke selger så mye lenger er at det var en veldig godt launch. De som ville ha konsollen tidlig fikk den. Å nå må det komme noe software som veier opp for dyr hardware for at casual gamers skal gå mot PS3.

 

Vi vil nok se en ganske markabel oppgang av PS3 til høsten. For det er ikke en konsoll som på noen måter er dårlig. Av konsollene så måler den seg veldig godt opp mot de andre. Og er og bedre på enkelte områder også. Så en flopp blir det nok heller ikke. Jeg vil faktisk gå så langt å si at man får en del for pengene. Men det er bare ikke alle som vil ha det som blir tilbudt.

 

Ingen vinner konsollkrig på lanseringshype uansett. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...