Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nedklassifisere Lastebil til Campingbil


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Vi vurderer å få denne bilen omregistrert til personbil inntill 3500 kg.

 

Hørte at dette kan la seg gjøre, men har også hørt det motsatte.

 

Noen nevnte det at kunne kappe noen fjærer bak, slik at bilen kan godkjennes som personbil.

 

Videre hørte jeg at det måtte også godkjennes fra importørens side. Når jeg snakket med mercedes importøren, Anders Vesting fikk jeg vite at de ikke hadde noen dataer på en slik gammel bil.

 

Videre ble jeg henvist av Biltilsynet til mercedes importøren. Biltilsynet mente jeg kunne nedklassifisere, men måtte snakke med mercedes importøren.

 

Utrulig tungvidt system. Trodde biltilsynet viste nok om dette jeg :hrm:

 

Så nå til mandag skal jeg snakke med Bergheim i Drammen. De kunne vist noe om omregistrering (nedklassifisering av lastebiler i gruppen 336)

 

Gjør oppmerksom på at bilen slik den er nå, krever lastebilsertifikat C1

post-49358-1176475687_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er en skjønnsmessig vurdering fikk jeg høre. Tror dere det er lurt vi prøver å fjerne unødvendige ting som tar opp vekt? Fesk partytelt o.l.?

 

Vil også høre med dere om det er krav om prøveskilt når vi skal kjøre den til registrering.

8390278[/snapback]

 

Det er ikke lov å kjøre uregistrert motorvogn på veien. Ergo må du leie prøveskilt om bilen din står uten skilt.

Lenke til kommentar

Bilen er en campingbil slik den er nå. Godkjent bobil med 4 personer med førerkort C1

 

Ang navnet:

Den er navngitt som lastebil ettersom den hører til samme vektklasse.

 

Glemte å si at vi skal ta ut omtrent 80 kg. Den totale egenvekten med 3 personer blir da 3425 kg.

 

regnestykke

 

3280kg - 80 kg

+ 3x75

 

= 3425

 

:D:D

Lenke til kommentar
Bilen er en campingbil slik den er nå. Godkjent bobil med 4 personer med førerkort C1

 

Ang navnet:

Den er navngitt som lastebil ettersom den hører til samme vektklasse.

 

Glemte å si at vi skal ta ut omtrent 80 kg. Den totale egenvekten med 3 personer blir da 3425 kg.

 

regnestykke

 

3280kg - 80 kg

+ 3x75

 

= 3425

 

:D:D

8392700[/snapback]

 

Selv statlig ansatte vet at i en campingbil er det vanlig å ta med seg både mat/drikke og klær på campingtur. Dvs at du får nok problemer med den nedregistreringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...