varmit Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg Har demontert et kamera, i håp om å kunne ta ut systemet man får støt av å ta i. Jeg har tatt ut batteriet, en kanske stor kondensator og systemet som transformerer strømmen(batterihuset er festet til, den store svarte klossen). Da jeg demonterte kameraet, var det ladet strøm i kondensatoren(klar til å blitze). Ved et uhell tok jeg på dene, og skal jammen si den virker! Er jo på 400volt, var i alle fall som et strømgjerde! Det jeg håpet på, var å få ladet opp kondensatoren på ny. Jeg prøvde å sette i batteriet, men får liksom ikke startet den. Så jeg kunne trenge litt hjelp/ råd til hva å gjøre her. Noen bilder kan kansje være til hjelp: Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Må nok ha spolen for å få vondt Hvis man har spole i en krets og bryter kretsen vil man få høy spenning Lenke til kommentar
varmit Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Jeg fant ikke noe spole i det andre, tror kansje det er en spole i kretsen jeg har bilde av. Må jeg kortslutte noe for at den skal lade seg opp, eller trenger den kansje et signal? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Du må koble kondensatoren på plass, der du demonterte den. Litt dårlig bilde så ser ikke hvor loddepunktene er henn.... Den lille greie som ligner på spole er en trafo som sammen med resistanser lade opp kondensatoren. Du kan parallell koble to ledere utfri samme punkt som kondensatoren er koblet eller demontere blitsen, under blitslampen er det sikkert to punkter du kan lodde ledninger på. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Har prøvd å koble kondensatoren på slik den var, og å ta på ledningene som går til kondensatoren når batteriet er i. Problemet mitt er mer å "slå den på", noe som ikke skjer automatisk av å sette i batteriet. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Regner med det er en bryter på kameraet som må skrus på for å få sluttet kretsen.. Har vel ikke glemt denne.? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Regner med det er en bryter på kameraet som må skrus på for å få sluttet kretsen.. Har vel ikke glemt denne.? 8405378[/snapback] muligens... For å i det hele tatt skru kameraet på, må jeg trykke på en knapp. Det var et stort kretskort som jeg ikke trodde hadde så mye med blitzen å gjøre som jeg bare tok forsiktig bort, og sitter nå med bare det som er vist på bildet. Er det håp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå