Gå til innhold

whey-tech eller whey isolat?

Anbefalte innlegg

Jeje...

Har begynt å trene for fullt i det siste, og i neste uke begynner eg på utplassering, og tilfeldigvis har de eget treningsrom/senter i bygget som er gratis for de som jobber der....

Men eg har et lite problem med å få i meg nok proteiner etter trening. Har rimeligt strengt kosthold og spiser ikke snop i hverdagene (heller ikke saft, brus, fet mat osv.). I og med at eg ikkje bor heime, har eg ikkje mulighet til å trene på "jobben", men eg har en sykkel, og noko vekter++ hjemme.

Spiser egg til frokost og kvelds og proteinrik mat.

Programmet mitt er slik:

Mandag: Kardio (sykkel)-Styrke (hele kroppen).

Tirsdag: Inetvalltrening (jogging/springing).

Onsdag: Samme som mandag.

Torsdag: Samme som tirsdag.

Fredag, Lørdag, Søndag: en av dagene fri, de to andre sykling/styrke.

Grunnen til at eg trener 2 dager styrke er at eg ikkje skal miste noko muskelmasse, men heller få litt biceps, og magemuskler. Og tenkte bare å ta 1 shake etter hver styrketrening, ingen andre dager heller tidspunkt. Driver på å "slanker!" meg, og vil ikkje bli noe bolekalldetkaduvil kropp.

Spørsmålet mitt er: Burde eg kjøpe PF Whey-tech eller PF Whey Isolat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isolat etter trening. Men Isolat er dyrt, kan gå for 100% whey. PF er forresten ikke veldig billig når det kommer til rene whey produkter.

8375717[/snapback]

har du nokon andre produsenter som er like gode på kvalitet men billigere i pris?

Lenke til kommentar
Bruker selv TN sitt tilskudd, fornøyd, ON's smørje er eneste konkurrent til TN for min del - men koster også 2 ganger så mye.

edit:

TN kjører også smaksgaranti nå - man kan få pengene tilbake... Greit å vite :)

8378254[/snapback]

eg fant bare 4 kilos spann, har de 1 kilos? er litt dumt visst eg kjøper et spann og så liker eg det ikkje.

Lenke til kommentar
Er "Basic" serien deres som er verdt penga: Du får jo kjøpt tilsvarende (TN påstår også "bedre") produkter i kilos pakkninger etc. men.... For dyrt.

Produktet er IMO bra, har ingen motsetninger.

8388538[/snapback]

takker for svar. "slettet gjeldende medling"

Endret av toen
Lenke til kommentar
Poenget er at eg vil ha ned fettprosenten, og gjene bygge litt muskler, det er bare i denne perioden, eg har litt hvalpefett

Funker ikke neg. Kalorioverskudd må du ha for å bygge muskler

og kaloriunderskudd for å senke fett%

Du må velge en av delene

...........................................................

Myse protein er noe man bruker i tidsrommet rundt trening

En av bakdelene til myse er at opptaket er kjappt og kroppen ikke får nyttegjort seg av all proteinen. Kjøp noe som er blandet med kasein så får du mysens kjappe opptak og kaseinens trege opptak = proteinopptak hele tiden mellom måltidene.

Regelmessig tilførsel av aminosyrer over tid.

Endret av War
Lenke til kommentar

Noen som har smakt denne i jordbær eller sjokolade, hva er best? Litt dumt at det inneholder aspartam da. Greit nok at vi kan innta et visst antall gram av det daglig, men jeg liker ikke tanken på å få det i meg, det er en sentimental verdi å kjøpe protein uten aspartam. Men prismessig så det litt interessant ut. Spm mitt er smaken rundt det.

Lenke til kommentar

Sjokoladen bruker jeg , jordbær var ok men vanilje må du styre unna, trur den smakte så fælt at dem ikke kunne produsere den.

Aspartam ewr for øyeblikket værdens mest forsket på søtningsstoff.

Du burde være glad det er det du får i deg og ikke noe nytt og uforsket på.

Vil også minne på at sjefen for forskning av søtstoffer i w DC drikker lightbrus på møtene sine.

Lenke til kommentar
Sjokoladen bruker jeg , jordbær var ok men vanilje må du styre unna, trur den smakte så fælt at dem ikke kunne produsere den.

Aspartam ewr for øyeblikket værdens mest forsket på søtningsstoff.

Du burde være glad det er det du får i deg og ikke noe nytt og uforsket på.

Vil også minne på at sjefen for forskning av søtstoffer i w DC drikker lightbrus på møtene sine.

8400946[/snapback]

Aspartam er det søtstoffet som er gjort mest forskning på ja, men ingen vet helt sikkert toleransegrensene til hvert enkelt menneske, det er det som er skummelt. Og man skal jo trossalt spise dette aspartam-proteinet hele trenings-livet, så det kan jo ha noe å si i lengden. Bieffektene sies å være mange. Anbefaler å lese denne artikkelen, selv om kilden er noe "mindre smakfull", så var det endel fakta i den artikkelen, fant den gjennom wikipedia forresten. For å si det slik, det frister ikke med aspartam, men det proteinet jeg bruker inneholder sucralose og acesulfam-k, det er ikke forsket så mye på dem, men tror ikke det var helt bra med disse heller.

Hva var forresten best av sjokolade og jordbær?

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
fant en annen: http://kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?Var...00250&n1=7&n2=6

Denne likte eg, og han var heller ikkje så dyr. :)

8406671[/snapback]

Nja, jeg kan få 1 kg whey isolat for bare 13 kr dyrere fra PF, og den inneholder hele 91 g protein pr 100 g vare, mens den du linker til inneholder bare 84 g proteiner pr 100 g vare. Og så inneholder den veldig mye fett og karbs. 6,5 g fett pr 100 g vare og det er 1 g fett i den fra PF. Og så inneholder den 5,5 g karbohydrater til sammenligning mot PF sin som inneholder 1.5 g. Stor forskjell her ja, spesielt på proteininnholdet.

Men positivt at du fant noe nytt ihvertfall. :thumbup:

Sålangt jeg ser, er denne den billigste hittill. Noen som vet om en som er billigere? PS: Billig betyr ikke best, da den inneholder aspartam.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
fant en annen: http://kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?Var...00250&n1=7&n2=6

Denne likte eg, og han var heller ikkje så dyr. :)

8406671[/snapback]

Nja, jeg kan få 1 kg whey isolat for bare 13 kr dyrere fra PF, og den inneholder hele 91 g protein pr 100 g vare, mens den du linker til inneholder bare 84 g proteiner pr 100 g vare. Og så inneholder den veldig mye fett og karbs. 6,5 g fett pr 100 g vare og det er 1 g fett i den fra PF. Og så inneholder den 5,5 g karbohydrater til sammenligning mot PF sin som inneholder 1.5 g. Stor forskjell her ja, spesielt på proteininnholdet.

Men positivt at du fant noe nytt ihvertfall. :thumbup:

Sålangt jeg ser, er denne den billigste hittill. Noen som vet om en som er billigere? PS: Billig betyr ikke best, da den inneholder aspartam.

8407167[/snapback]

joda, må innrømme at det er en viss forskjell...men tenkte å prøve noe nytt, og siden eg ikkje rakk å bestille fra PF så kjøpte eg bare den. men vi får se om den funker da! :) smaken var i alle fall ikkje så dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...