Erelend Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Er det noen her på forumet som kan fortelle hva de liker ved denne typen musikk og hvilke følelser det gir dere? Klarer ikke helt å forstå hva man kan få ut av den musikken... Endret 13. april 2007 av Erelend Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Industrial og Noise er to vidt forskjellige sjangere, så tror muligens du blander litt? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Bedre nå? (14tegn) Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Noise, eller støy på godt norsk, er en rimelig kontroversiell musikksjanger fordi den krever et åpent syn på hva som er musikk og hva som ikke er musikk. Har vært borti folk som mener at støy burde høre under "Soundscapes" i motsetning til musikk. Jeg vil våge å påstå at det er som med kunst. Hvis du vil oppfatte støy som musikk - greit. Hvis ikke - helt greit det også. Whatever floats your boat. Så, for min del handler det om å være åpen. Musikksmaken min (i den grad jeg har noen - jeg liker å tro at jeg ikke har noen musikksmak i det hele tatt, for på den måten kan jeg høre på absolutt hva jeg vil) er såpass åpen til at jeg kan få en verdig lytteopplevelse av støymusikk. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Merzbow og DJ Stalin Goes Noise er tingen. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ikke bare hør, men føl i tillegg! Ingenting er som å sette på ei god Sunn O))) skive og bare kaste seg ut i det massive lydhavet Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Bedre nå? (14tegn) 8375709[/snapback] Ja, det var flott. Sunn O))) er et dårlig eksempel på noise, det er mer drone. The Angelic Process er nok et bedre eksempel. edit: Glint er her, han kan The Angelic Process. Spør han. Endret 13. april 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 The Angelic Process er heller ikke noise. Riktignok (litt) inspirert av enkelte noise-artiser, but still... Merzbow, Masonna og Lou Reed - Metal Machine Music er fine eksempler på noise. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 The Angelic Process er heller ikke noise. Riktignok (litt) inspirert av enkelte noise-artiser, but still... Merzbow, Masonna og Lou Reed - Metal Machine Music er fine eksempler på noise. 8377386[/snapback] Uansett samma opplegg føler jeg, føl og hør. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 The Angelic Process er heller ikke noise. Riktignok (litt) inspirert av enkelte noise-artiser, but still... 8377386[/snapback] Ikke? Hva er Angelic Process da? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Selv kaller de det "ambient drone metal". Stiller meg bak den jeg. Uansett så nekter jeg å kalle noe jeg kan synge/nynne på for noise, samma hvor mye "støy" det er i lydbildet. Endret 13. april 2007 av Glint Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Selv kaller de det "ambient drone metal". Stiller meg bak den jeg. 8377468[/snapback] Jeg også. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Selv kaller de det "ambient drone metal". 8377468[/snapback] Synes de har endel noise elementer jeg, men ambient er det ingen tvil om. Merzbow - Minus Zero. Ganske ulikt Sunn O))) edit: Når jeg hører det, så er det vel for så vidt noe ulikt TAP også. Endret 13. april 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Ikke bare hør, men føl i tillegg! 8377239[/snapback] Noe jeg ikke vet om jeg klarer til denne type musikk, men dersom det skal få meg til å føle meg uvel, så gjør de en riktig god jobb. Men jeg skjønner ikke hva som er poenget. Alle sangene høres like ut og ingenting har sammenheng eller rytme (dette stemmer kanskje ikke, men ut i fra det jeg har hørt) Men hva er forskjellen på Noise og Drone etc...? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Merzbow - Minus Zero. Ganske ulikt Sunn O))) 8377499[/snapback] Kanskje fordi Sunn O))) er Drone, og Merzbow er noise? Hmm... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Merzbow - Minus Zero. Ganske ulikt Sunn O))) 8377499[/snapback] Kanskje fordi Sunn O))) er Drone, og Merzbow er noise? Hmm... 8377555[/snapback] Jeg skrev det fordi du brukte Sunn O))) som eksempel på noise. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg skrev det fordi du brukte Sunn O))) som eksempel på noise. 8377564[/snapback] Fordi jeg trudde han bare mente noise som i "bråkete" musikk, ikke som sjanger, og da brukte jeg Sunn som eksempel. Som du ser litt opp veit jo han ikke helt forskjellen på noise og drone, så no harm done trur jeg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Fordi jeg trudde han bare mente noise som i "bråkete" musikk, ikke som sjanger, og da brukte jeg Sunn som eksempel. Som du ser litt opp veit jo han ikke helt forskjellen på noise og drone, så no harm done trur jeg 8377629[/snapback] Ah, skjønner. Men sant nok, tror ikke de fleste helt vet at noise faktisk er noise. Altså støy. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Men hva er forskjellen på Noise og Drone etc...? 8377510[/snapback] Drone er når en tone, akkord etc. blir gjentatt og gjentatt, eller kontinuerlig spilt gjennom et helt musikkstykke. Du hører droner i f.eks. sekkepiper, sitarer og flere andre asiatiske instrumenter. Noise handler mer om hvit støy og "umusikalske" lyder, ofte ikke engang satt i system (Metal Machine Music). Prøv å forestill deg en definisjon på musikk. Du vil nok finne noise i den rake motsetningen av den definisjonen.......elns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå