duligot Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 ok Takk for alle svar !! Lenke til kommentar
stedgar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hva med Behringer EP-2500. Påstås at den skal dra godt. Men ikke vet jeg. Den koster jo nesten ingen ting. Rundt 3500,-. Jeg holder på å utvide partyanlegget mitt og har bestilt en slik en. Samler litt etterhver. Vet ikke hva slags høyttalere jeg skal ha. 215 hadde sikkert vært heftig. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hva med Behringer EP-2500. Påstås at den skal dra godt. Men ikke vet jeg. Den koster jo nesten ingen ting. Rundt 3500,-. Jeg holder på å utvide partyanlegget mitt og har bestilt en slik en. Samler litt etterhver. Vet ikke hva slags høyttalere jeg skal ha. 215 hadde sikkert vært heftig. 8460233[/snapback] Du må si fra hvis det er noe å anbefale skal komfirmeres om en uke så får litt penger men skal først kjøpe en Daelim Daystar så må nok spare litt ja . Hvis det er noen andre ambefalinger så må dere si det pliz skal bruke 8-9 k på forsterker Endret 28. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
stedgar Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Da har jeg kjøpt Behringer EP2500. Som jeg nevnte visste jeg ikke hva slags høyttaler jeg skulle kjøpe. Men så kom jeg over noen godt innspilte Cerwin Vega DC-15. Imidlertid fikk jeg ganske klar beskjed om at disse ikke skulle inn i huset. De er derfor plassert i garasjen (50m2) sammen med forsterkeren og en liten mixer. Bruker mobilen som lydkilde. Synes den spiller bra både på lavt volum og når jeg drar på. Det spiller alvorlig høyt og uanstrengt. Eneste minus er den klassiske buldrebassen som dukker opp i CV'ene på en del låter. Nå har disse gamle DC-15 gått en del runder, så de er nok litt slappe. Kan dessverre ikke spille høyt og nyte lenge om gangen, for da kommer antakelig politiet. Men jeg har en kamerat med tilgang til et grendehus..... Der blir det garantert mye lyd en vakker dag. Mye lyd for en billig penge ble det i hvert fall: ca. 3600 for forsterkeren, 2700 for høyttalere og 200 for høyttalerkabler. Totalt kroner 6500,- for 1000 Watt!!! Lenke til kommentar
duligot Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Grats du får kose deg med god lyd i sommer tror jeg også får problemer når jeg skal dra i hus cls 215 Lenke til kommentar
Exilim Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Er mer eller mindre ny innenfor dette med høytalere og slikt, og lurer litt på hvorfor noen har anbefalt en 8 ohms forsterker til 4 ohms elementer ? Kan som sagt veldig, veldig lite, og spør for å få svar:) Lenke til kommentar
stedgar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Antakelig har man ment at dersom du går ned med impedansen på høyttalerene får du mer effekt. Hvis en forsterker er oppgitt til å gi 2x100Watt i 8 Ohms høyttalere, vil den teoretisk gi 2x200Watt i 4 Ohms høyttalere. Formelen er P=U2/R. Effekten er spenningen forsterkelen klarer å levere i andre, delt på impedansen i høyttaleren. Derfor får du dobbelt så mye effekt ved å halvere høyttalerimpedansen. Mens du får 4 ganger så mye effekt ved å brokoble (dobbelt spenning). Alt avhenger så klart av om forsterkeren klarer å levere nok strøm og spenning. Jo mere effekt du trekker ut av en forsterker, jo lavere blir spenningen på strømforskyningen. Formlene forutsetter at strømforskyningen er helt stiv, og at du ikke får mye spenningsfall over utgangstransistorene. I praksis vi det si at en forsterker som gir 2x100Watt i 8 Ohm, antakelig gir 2x160Watt i 4 Ohm. Lenke til kommentar
ajb Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har Cerwin-Vega CLS-215 Høyttalere, kjøpe meg en CV A2,6 a-serie effektforsterker i dag og det spillte veldig bra. Funka helt fint i en times tid, men så var det på tide å dempe lyden litt og ¨hvile¨ørene Deretter spillte jeg på lavt volum i en 5minuters tid, gikk vist den ene diskanten, det var jo veldig surt. Men jeg var fornøyd så lenge det varte.. Lenke til kommentar
stedgar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Huff. kjedelig. Men da har du spilt vanvittig høyt. Kankje skrudd opp diskanten litt mye? Men har ikke cls'en elektronisk sikring på diskanten? Jeg klarte kunststykket å sprenge en diskant igår på mine DC-15 jeg også. Hadde fest på jobben som tok av litt kan man si. Har EP2500 som dra DC'ene. Så har jeg mixer og mikrofoner og greier og plutselig fikk jeg en vanvittig feedback som tok den ene diskanten. Noen som vet hva ny diskant koster, eller om det finnes noen andre bedre alternativer for en billig penge? Endret 25. mai 2007 av stedgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå