duligot Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Skal kjøpe meg Kit GX-15 MKII og Kit GXS-15 MKII skal kjøpe 2 stykk sub. lurer da på hvordan forsterker som kan drive disse ganske bra . eventuelt om jeg skulle bygge en forsterker i subbene? sub makseffekt 600 watt x 2 vanlige makseffekt 700 watt x2 Impedanse 4 Ohm http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...030%20&cart_id= http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...032%20&cart_id= Endret 18. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 kansje jeg er gledes dreper men dette har jeg erfart selv. Jeg hadde tenkt å kjøpe akkurat det samme som deg, men jeg fikk komentarer som: "MGR suger!" og " cerwin vega er bedre en MGR" o.s.v. Men jeg var dum nokk til å kjøpe mgr og jeg satt de i de gamle radionette kassene mine. Det første som sjedda var at jeg klarte å sprikke diskanten sitt feste, da dette var lagd av plastik, og senere klarte jeg å lage huill på kantopphenget, samt svi litt av huden med lodde pennen..l (300 grader++ er ikke spesielt bra for huden) I starten likte jeg det sånn halvveis siden det hadde "god" bass og mye diskant. men da de var ferdig innspilt så spilte det rett og slett dårlig. men senere satt jeg på en bass test og etter 2min så kjente jeg i midten på bassene ( den pluggen så er vanlig at uerfarne trykker inn). og jeg kjente rett og slett varme, og og bassene skal ha en maks effekt på 200w tror jeg og de fikk 30w RMS men 1% forvrengnign maks. altså mgr funker til 1 ting: rumperistere til hjemmekino! så vær litt smart og kjøp litt bedre en mgr. ikke gjør den samme feilen som jeg gjorde. viss du ikke bryr deg mye om detaljert og "vakker" lyd så ville jeg sitt på Proson og de nye GenEXXa modellene. Jeg kjøpte GenEXXA mira for kun 440kr på pcutstyr og de spilte fra 2x8" basser fra mgr med 4x 6,5" mellomtone/bass. det sier litt om hvor dårlig MGR virkelig er. desuten har den høyttaleren det samme kabinettet som QLN qubic 6 som koster 2.000kr på hificenter. bilder: www.minhifi.no/dj-vega Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Skal kjøpe meg Kit GX-15 MKII og Kit GXS-15 MKII skal kjøpe 2 stykk sub. lurer da på hvordan forsterker som kan drive disse ganske bra . eventuelt om jeg skulle bygge en forsterker i subbene? sub makseffekt 600 watt x 2 vanlige makseffekt 700 watt x2 Impedanse 4 Ohm http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...030%20&cart_id= http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...032%20&cart_id= 8375311[/snapback] Kjøp deg et par Cerwin Vega høyttalere heller, spiller MGR tilbake til steinalderen. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) en anbefaling til forsterker til CERWIN-VEGA CLS-215 helst ikke mer enn 5000 men må kunne spille maks efekt ? trenger vel ikke en ekstra sub da ? Endret 18. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
duligot Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) holder det med en NAD C372 Integrert forsterker =? eller burde jeg kjøpe CERWIN-VEGA A-serie Effektforsterker ?? vil helst at den skal kunne ta de opp til maks http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...rker_2x170W.htm Endret 19. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 holder det med en NAD C372 Integrert forsterker =?eller burde jeg kjøpe CERWIN-VEGA A-serie Effektforsterker ?? vil helst at den skal kunne ta de opp til maks 8421470[/snapback] Grøss og gru, de på max kan ikke være særlig vakkert. Kjøp noe billig PA hvis du bare er kraft du er ute etter, passer til image på høyttalerene også... Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Tenker du skal ha disse høyttalerene på rommet ditt? Vil nok ikke overleve lenge å spille de på maks når man sitter på et typisk soverom. NAD C372 produserer nok lyd på de der da dette er skikkelig watt Lenke til kommentar
duligot Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 (endret) skal ha de på rommet mitt ja men skal også bruke de på fest , lan , hytta stor låve. og pappa skal ha de til noen ute arrangementer (sier han) , men NAD C372 holder ?? har du en pa å anbefale? hva er alt jeg vil trenge til høytalerene?? alt Endret 1. mai 2007 av duligot Lenke til kommentar
duligot Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 (endret) hva gjør man når man spiller inn en høyttaler?? Endret 20. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 NAD C372 klarer vel ikke å presse de høyttalerne maksimalt? Må nok til med PA på CLS 215, er noen sultne beist det der. En kamerat av meg måtte ty til en effektforsterker på 22 kg for å fore de skikkelig. Husker ikke hvor mange watt den var på, men var no kraftige saker. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 (endret) NAD C372 klarer vel ikke å presse de høyttalerne maksimalt? Må nok til med PA på CLS 215, er noen sultne beist det der. En kamerat av meg måtte ty til en effektforsterker på 22 kg for å fore de skikkelig. Husker ikke hvor mange watt den var på, men var no kraftige saker. 8432850[/snapback] har du en pa forsterker å anbefale da?? burde jeg kjøpe en efekt forsterker?? Endret 20. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du har jo disse Cerwin Vega A Series effektforsterkerne på hifiklubben, ser lovende ut de. Den kraftigste av de skulle funke fint sammen med CLS 215, to av de, brokobla er ikke å forakte heller da, hehe, men blir litt kostbart kanskje. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 da holder det med bare den sterkeste i a serien da trenger jeg ikke noe mer?? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hehe snakk om å være lurt trill rundt A seiern leverer nok godt med kraft ja Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) viss penge boka tillater det vill jeg anbefale 2x nad 272 til bassene og nad 373 til mellomtone og diskant, det bør være nokk. EDIT: Innleg nummer 40 Endret 22. april 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
duligot Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) kan bruke 7000 på forsterker har jeg funnet ut. Burde jeg kjøpe den største i a serien da? foresten takk for alle svar er hifi sia veldig treig eller er det bare hos meg ? er det bedere å kjøpe 2 272 og 1 373 enn å kjøpe den største i a serien? Endret 21. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg tror nå lyden vil bli en del bedre med NAD komboen enn med CV, men de gir begge nok kraft til at du kan spille folk svak i beina BTW, hifiklubbens sider funker helt fint her. Så ligger nok hos deg det problemet. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Jeg tror nå lyden vil bli en del bedre med NAD komboen enn med CV, men de gir begge nok kraft til at du kan spille folk svak i beina BTW, hifiklubbens sider funker helt fint her. Så ligger nok hos deg det problemet. 8439263[/snapback] ok men tror det blir for dyrt med 3 nad forsterkere foresten har dere en ambefaling til noe som koster 7-8k som kan bli bedere en cv-a sereie kan ikke betale mer enn 8k for forsterker men kom med ambefalinger Endret 21. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 skal du ha noe som er kraftigere og bedre en cv ampene vil jeg anbefale en brukt carver PT-2400. dette er råe forsterkere i følge de som har de. Specs: 1x3000 W RMS (4Ù) 1x2400 W RMS (8Ù) 2x1500 W RMS (2Ù) 2x1200 W RMS (4Ù) 2x750 W RMS (8Ù) Bilde av innsiden: http://avforum.no/minhjemmekino/users/wmor...2008e91ea14.JPG så jeg vill anbefale en slik da har du full kontroll + litt til så let litt på finn.no og diverse brukt markeder og så finner du en som er i god stand og er billig men nad oppsette jeg skrev i forrige post har du fjernkontroll til men det har du ikke med carveren men det gjør ikke åså mye med mindre du vil ta på musikken fra senga ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå