sanel-vucko Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 kjøpte maskinen i deler bygde opp pc-en selv og alt funka greit, instalere win2k og jobbet pr timer på den. etter at jeg restarta maskinen så fikk jeg meldingen at det er error med A media detect og hørte noe lyder som kommer fra PC-en. etter det prøvde jeg restarte maskinen en gang til så dukker nye meldingen opp at jeg må "insert sysrtem disk" har prøvd å komme inni biosen så da jeg skule se på hva som er eventult feil så krasja hele biosen og jeg måtte enda en gang restarte maskinen og får det samme feil meldingen. Nå klarer jeg ikke å komme inni i biosen lenge. klarer heller ikke boote fra cd eller disketen. Prøvde å sette en annen disket stajosn og får samme type feil bruker amd Xp 1 hovedkort800 + , 256 mb ddr ram, asus a7v8x hovedkort Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Pc'n får ikke kontakt med HD'n (?) Har du flere HD'r ? Sjekk IDE-kabler Master/Slave Mulig det er skjedd noe med HD'n også eller bare MBR Er det MBR'n så kan du starte med en oppstartsdiskett og skrive c: fdisk /mbr (hvis jeg ikke husker feil) så blir det opprettet en ny (Master Boot Record) Edit : Etter å faktisk ha lest hva du skrev ser jeg at du ikke får bootet med hverken cd/floppy heller... Napp ut cd/floppy og prøv kun med HD eller omvendt... Hvis ikke noe av det fungerer så er det muligens defekt hovedkort (?) Edit 2 : Du har ikke overklokket vel ? I så fall - klokk ned ! _________________ P4 [email protected] Asus P4B533-V 512MB Corsair XMS3500CL2 Crucial 9700Pro Netopia Guide v1.1 [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-12-18 23:33 ] Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 ja, men jeg klarer ikke å boote fra både cd-en eller disket kjenner du, så derfor for ikke jeg å skrive noe som helst ? Kanskje at IDE kabelen bør skiftes ? Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 glemt å si at jeg har kun en hardisk segate 60 gb Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Siden du har både en HD og en cd-rom så har du sikkert 2 IDE-kabler også ? Begge kan vel ikke være defekte......... Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 er det noen andre tips som kan hjelpe meg å løse opp problemet ? Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 er det noen andre tips som kan hjelpe meg å løse opp problemet ? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 23:20, skrev sanel-vucko:> instalere win2k og jobbet pr timer på den. etter at jeg restarta maskinen så fikk jeg meldingen at det er error med A media detect og hørte noe lyder som kommer fra PC-en. etter det prøvde jeg restarte maskinen en gang til så dukker nye meldingen opp at jeg må "insert sysrtem disk" < Kjøpte ny harddisk for kort tid siden - la inn Windows + noen drivere, slo av maskina. Neste dag starta opp, hørtes noen klikke-lyder, og en melding omtrent som din dukka opp. Returnerte harddisken, den var ødelagt og fikk ny - hvis dette gjelder din også, så er det bedre om dette skjer mens det er garanti, og før en har lagret viktige data uten backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå