FCW Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kanskje teit spørsmål, men... StuePC'en står inntil en av fronthøyttalerne (type gulvstående, svær) Kan det være skadelig for harddisken....mtp magnetisk påvirkning e.l. Merker i allefall ingenting, ødelagte filer eller sånt. FC Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Nei, det er ikke noe fare for magnetiskpåvirkning med mindre du har en magnetfelt i størrelsesorden som et middels smelteverk. Det skal enormt kraftige magnetiske felt til for å påvirke disken. Magnetfelt avtar med kvadratet av avstanden, så for at det skulle utgjøre noen risiko må du omtrent putte magneten fra høytaleren inne i disken. Jeg har sett at noen har vært bekymret for vibrasjoner, men da må du spille nokså høyt, og en fronthøyttaler gir neppe nok vibrasjoner til å skade disken. Endret 13. april 2007 av Pengu Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvis det er et basselement som river skikkelig i denne høyttaleren, vil jeg anse vibrasjoner som et større problem. Men er dog ikke helt sikker på dette, noen som kan litt mer enn meg her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå