Gå til innhold

Windows XP nedlegges neste år.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Januar neste år blir Windows XP nedlagt, og Microsoft vil tvinge brukere til å skifte over til Vista.

8374829[/snapback]

Langt i fra. XP vil fungere i mange år fremover.

Det som skjer er at de slutter å selge OEM-utgaven av XP til private fra årsskiftet.

Sikkerhetsoppdateringer o.l. vil selvfølgelig komme i flere år fremover. Bare se hvor lenge de støttet Win 98.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Jeg lest flere plasser at det sansynlig ikke vil komme SP3 :(

Tidligere sa de at de skulle fikse problemene med Win98, Me også.

Men det gjorde de ikke. Så XP vil få samme feilmelding som Win98 etter hvert om man vil sjekke etter nye oppdateringer.

8375206[/snapback]

Ehem... Gjør leksa di, gutt. Det er ikke sikkert enda. LINKETY

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Fysisk så blir det ikke "lagt ned".

Men om man senere finner flere svakheter med xp, særlig angående sikkerhet og stabilitet, så vil det ikke komme oppgraderinger.

Men Microsoft vil uansett ikke kunne stenge av slik at man ikke kan bruke XP. Har man lisens, så har man lisens.

Lenke til kommentar
Snillekim, er dette noe du har fått beskjed om gjennom en av de spamkjedemailene som mange får på epost veldig ofte?

8380461[/snapback]

Har ikke fått noen kjedemail om slikt nei. Bare om at man kan få gratis mobil, og at messenger blir betaltjeneste og slik :p

Men som sagt, i følge Microsoft, så vil XP bli "gammeldags" i løpet av et år eller lenger. Men hvorfor skifte operativsystem føre man virkelig må?

Lenke til kommentar

Hehe, Snillekim. For det første bør du komme med kilder når du påstår noe slikt noe. Jeg føler meg ganske sikker på at XP vil fortsette i mange år fremover og oppdateringer vil komme. Skolen min hadde f.eks. inntil nylig win 98-pc-er som de koblet opp med eksternt skrivebord mot en server og slikt om jeg husker rett.

Jeg kommer til å bruke XP en stund til, iallfall til jeg får ny PC en gang. OG jeg regner med at MS vil følge opp ialflall av og til med oppdateriner :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Men det gjorde de ikke. Så XP vil få samme feilmelding som Win98 etter hvert om man vil sjekke etter nye oppdateringer.

8375206[/snapback]

Siden der er mange steder det står kan du jo linke til en av de ?

Lenke til kommentar

8375206[/snapback]

Siden der er mange steder det står kan du jo linke til en av de ?

8384139[/snapback]

Har sett flere steder som det har blitt nevnt. Men som sagt etter innlegg litt ovenfor, så har en bruker bekreftet at Microsoft skal komme ut med ny SP.

Jeg ble bare litt skremt om Microsoft prøver å tvinge oss til å skifte til Vista, så lenge den burde vært under beta-testing fremdeles.

Men som sagt, Microsoft har brutt avtaler om oppdatering og fiksing av sikkerhetshull tidligere. Så jeg håper de holder det de sier nå.

Lenke til kommentar

Hei. NEI. XP Blir ikke lagt ned. Og de ryktene du har lest om at det ikke blir SP3 er bare tull. Du får se igjennom Hardware.no sia da serru, så ser du at det du skriver er bare tull. Skal gi deg en link jeg der det står at SP3 kommer til XP.

Det står ikke med store bokstaver at du snakker tull her, men les med liten skrift :p

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...neste_aar/38327

Men er det egentlig som seriøst tror på at XP legges ned da?

Det er jo flere skoler som faktisk kjører Windows 98 og Windows 2000 enda. Disse maskinene er for svake for både Windows XP og Windows Vista.

Nå skal det sies at endel skoler også har gått over til Windows XP og Windows 2003 Server, men det er også veldig mange som kjører Windows 98 og Windows 2000 enda.

So well. XP skal ikke legges ned og det er OEM versjoner som ikke blir solgt med nye maskiner neste år. SP3 kommer i første halvdel/kvartal neste år ALTSÅ 2008. PUNKTUM.

En ting til jeg lurte på: Hva mener du med at XP legges ned? Er det slik at XP slutter å fungere da eller? :p:p:p:p. Isåfall hadde hverken Windows 2000 og Windows 98 fungert nå. Og såvidt jeg ser så sitter jeg med Windows 2000 rett forran meg nå og det fungerer ypperlig :D

Nei les leksa di og ikke minst artiklen så ser du at alt det du har skrevet er TULL.

Neste gang så leser vi igjennom artiklene/tingene som står på nett før vi legger dem ut informasjon.

Lykke til a.

Endret av wil
Lenke til kommentar

XP blir nok lagt ned, i den forstand at MS ikke kommer til å utvikle operativ-systemet lenger. Support blir også avsluttet, men de kommer fortsatt til å publisere sikkerhetsopdateringer og rettelser av kritiske feil.

Det har vært snakk om å droppe SP3 for XP, men dette er ikke sikkert enda. Leste en artikkel i en eller annen nettavis, der MS vurderte å droppe SP, men heller komme med en bunke oppdateringer.

Men det betyr ikke at man ikke kan bruke XP lenger. For faen, på jobben bruker vi jo NT4 fortsatt :D Er jo sikkert også mange som fortsatt bruker Win98.

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...