Kimern33 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei. Jeg er interessert i å bli lærer for å undervise på vidregående skoler. De faga jeg vil undervise i er samfunnsfag, tysk og KRL. Da lurer jeg rett og slett hvordan jeg skal legge opp utdanninga for at jeg skal få til dette. Lurer på om jeg kan gjøre det på denne måten: 1. Ta et års-studium i samfunnsfag 2. Ta et års-studium i tysk 3. Ta et års-studium i KRL 4. Ta et års-studium i PPU (Praktisk-pedagogisk utdanning) Vil dette kvalifisere til å undervise i disse fagene på den vidregående skole? Uansett om dette går eller ikke, gi gjerne eksempler på hvordan jeg i i tillegg/ellers kan gjøre det. Takk for alle svar Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det enkleste er å ta 5 eller 4 år på Lærerutdanningen på et universitet. Ett eksempel på dette er Lektor- og Adjunktprogrammet ved Universitetet i Oslo: http://www.uio.no/studier/program/lektor/ Der velger du de fagene du vil ha mens du studerer, samtidig som PPU er bakt inn i studiet Lenke til kommentar
Kimern33 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Det ser ikke ut som det er veldig lett å kombinere de faga jeg vil ha i den utdanninga. Det så ut som en veldig god måte å bygge opp en lærerutdanning på, men det hjelper lite hvis jeg ikke får de faga jeg vil ha til å passe. Vil ikke forslaget som jeg satt opp i første post kvalifisere til å undervise i den vidregående skole? Dessuten strekker ikke poengene mine til for å komme inn på denne utdanninga uansett Endret 13. april 2007 av Kimern33 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Om du er villig til å flytte på deg for å investere i utdanning kan du jo vurdere de andre universitetene og høyskolene her i landet. Endret 13. april 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå