lars4012 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort, prosessor++ På de nyeste hovedkortene er det få PCI sloter. Jeg lurer derfor på om det egentlig er nødvendig med et eget lydkort eller om det innebygde lydkortet i hovedkortet (ABIT AB9 PRO, P965, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 9xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16" er tilstrekkelig? Jeg bruker PCen en del til spilling og litt musikk, men er ikke ekstremt kresen på lyden. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 I det siste har kvaliteten på innebygde lydkort bedret seg betraktelig i forhold til for bare 3-4 år siden, så i de fleste tilfeller klarer man seg nok med det innebygde ja. Skal du koble til et bedre stereoanlegg til PCen, så vil jeg anbefale et dedikert lydkort for å få mest ut av høyttalerne, siden dedikerte lydkort fortsatt er en god del bedre enn innebygde. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 I det siste har kvaliteten på innebygde lydkort bedret seg betraktelig i forhold til for bare 3-4 år siden, så i de fleste tilfeller klarer man seg nok med det innebygde ja. Skal du koble til et bedre stereoanlegg til PCen, så vil jeg anbefale et dedikert lydkort for å få mest ut av høyttalerne, siden dedikerte lydkort fortsatt er en god del bedre enn innebygde. 8376094[/snapback] OG dedikerte lydkort gjerne har litt fler funksjoner og ikke minst mange av de kommer med digitale utganger, som gir surround og bedre lyd gjennom en kabel. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Stemmer det, har blitt vanligere med digital utgang på integrerte lydkort i det siste da, men de har fortsatt mye å ta igjen før de er på høyde med dedikerte lydkort. Endret 13. april 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg bruker det innebygde lydkortet på mitt hovedkort (Abit AN8 SLi),AC97 Realtek og jeg synes det fungerer bra. Det skal nevnes at jeg ikke er spesielt kresen på lyd... Jeg har koblet det opp til stereoanlegget mitt og lyden er helt grei. Så du kan med sikkerhet bruke det som er på kortet ditt siden du ikke er kresen på lyd..... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det er fortsatt en del situasjoner hvor et dedikert lydkort er på sin plass. I f.eks. Linux/UNIX har jeg hatt dårlige erfaringer med integrerte lydkort, da det integrerte lydkortet jeg brukte kun taklet en lydkilde av gangen. Skulle spille et spill og samtidig høre min yndlingsmusikk, og dette var ikke mulig med det integrerte lydkortet. Satte inn et Audigy 2 lydkort, og dette var enkleste sak av verden. Skal jeg sette opp en multimediaboks, er et dedikert lydkort en selvsagt ting. Bruker i tillegg et ganske bra stereoanlegg (se profil) og da må lydkortet stå i stil (så godt det lar seg gjøre). Lenke til kommentar
lars4012 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Takker for alle svar :-) Det koster jo ikke all verden med et OK lydkort og det virker som det kanskje er en god investering. Da bruker jeg et par ekstra hundrelapper på et lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå