tanglo Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hei. Jeg har ett lite problem. På jobben, har vi hver vår pc, men jeg har hatt litt problemer med att andre brukere har brukt min pc uten min tillatelse. Vi kjører windows 2000 professional på alle pc'er, og pc'ene står i et domene-netverk. Brukerkontoene ligger sentralt på serveren. Så nå lurer jeg på om det finnes noen mulighet for å stenge, slik at kun min domenebruker, administrator og domeneadministrator har tillatelse til å logge på min arbeidsstasjon? Brukeren min har administratorrettigheter lokalt på maskinen, men ikke i domenet. Har fått tillatelse av nettverksansvarlig til å sette disse restriksjonene hvis det går an. MVH Stian Røsberg Tangen [email protected] [ Denne Melding var redigert av: TanGlo på 2002-12-18 23:20 ] Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Har du prøvd å låse arbeidsstasjonen når du forlater den? Trykk control+alt+del og velg Lock Workstation. Da må du skrive inn username/password for å åpne stasjonen. Ingen programmer avsluttes eller noe slikt, du må bare skrive inn brukernavn/passord før du kan bruke arbeidsstasjonen igjen. Bruker dette på skolen og funker fint. Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 prøv dette [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon] (Default) REG_SZ (value not set) AutoAdminLogon REG_SZ "1" DefaultUserName REG_SZ "jbloggs" DefaultPassword REG_SZ "blog123" DefaultDomainName REG_SZ "BLOGLAND" etterpå lager du en snarvei som du legger i oppstartmappa som automatisk låser maskinen: Right click a blank space on the desktop, select new, shortcut. Copy and Paste this line: "rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation" in the program location box. Click next and create a name for your shortcut, click finish. Note: You can bypass this function by holding down the SHIFT key during the boot or logoff process. det kan unngås med dette: System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon] Value Name: IgnoreShiftOverride Data Type: REG_SZ (String Value) Value Data: (1 = Ignore Shift) Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 ps. jeg glemte denne Normally when a Windows machine is configured to automatically logon to a specified account users can bypass this and enter alternate account information. This tweak forces the machine to auto logon and to ignore any bypass attempts. System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon] Value Name: ForceAutoLogon Data Type: REG_SZ (String Value) Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled er heller ikke sikker på om "AutoAdminLogon" skal stå på 1 eller 0.... det er bare å prøve Lenke til kommentar
tanglo Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Er fullt klar over denne funksjonen. Men jeg vil ikke at noen skal kunne logge på min maskin med andre enn min brukerprofil. Hvis jeg låser maskina, så kan de bare restarte arbeidsstasjonen. Stian Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 om du har automatisk pålogging (med ditt navn) og automatisk lock workstation, så kommer ikke andre brukere noe lenger med å restarte pc'en Lenke til kommentar
tanglo Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Nei Selvfølgelig.. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå