-KooPa Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Søsteren min har et merkelig problem. Hun har internett og IP-tlf fra Bluecom/Ventelo eller hva de kaller seg om dagen. Modem: Speedtouch 510i i router-mode IP-adapter: Bluecom's (vet ikke hva det heter, liten nesten rund boks) IP telefonen fungerer som vanlig, men det er ikke mulig å få nett på pc'n. Jeg var der og feilsøkte litt.. får kun pinget routeren, ikke noe på utsiden. Har selvfølgelig prøvd å koble utenom ip-adapter. Har prøvd å bytte kabler. Men så her om dagen, tok jeg med pc'n hennes hjem for å se om det var den det var noe galt med. Kobler den opp her og internett er koblet til. Har sendt mail til Bluecom fordi jeg tror det kan være modemet som på en merkelig måte er defekt. De sier selvfølgelig at det er pc'n det er noe galt med. Skal prøve å gjenopprette fabrikkinnstillinger på modemet neste gang jeg er der. Har prøvd å kjøre wizard'en, men det hjalp ikke. Men er det noen som har noen tips til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Skulle tro at det ikke var riktig kablet, eller at du har mangel på IP-adresser Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kan jo være ruteroppsettet.. Koble vekk ip adaptoren og kjøre ruteren til fabrikkinstilling. Sette denne opp med bruker og passord hvis den ikke er satt opp som default. Koble til pc-en og se om ipadressen stemmer med dhcp -en. Ping en annen pc på nettverket. så ping vg.no Hvis det ikke går kan du prøve å endre dns. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det kan være ipkonflikt. Pass på at det ikke er samme ipområde på router og iptfnadapter. Er det f.eks 192.168.1.xxx fra begge vil det bli trøbbel. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Pc mottar DHCP adresse fra modemet. Har også prøvd 2 forskjellige faste adresser. Har også manuelt satt opp Bluecom's DNS adresser. Alle kabler er byttet ut. IP konflikt har jeg faktisk ikke tenkt på. Vet ikke hva slags ip område det er på ip-tlf adapter, men det skal sjekkes. Glemte forresten å nevne at dette skjedde plutselig. Ene dagen virket det og andre dagen var hun uten nett. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) sjekk firewallinnstillinger (som i: "skru av alle slike ting").. Hvertfall på pcen, husker ikke om modemet har noget slikt. edit: prøv å ping dns'ene dine og.. Endret 14. april 2007 av rikardo Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Det er ikke firewall på pc'n. Firewallen på modemet er det ikke lagt til noen blokkeringer på. Har prøvd å pinge dns serverene. Kom forresten på at når jeg prøver å pinge annet enn lokalt, kommer det opp noe slikt som: 10.0.0.138 (modemets ip) målverten kan ikke nås. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå