Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

240 wannabecome turbo


Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt ny her og trenger litt hjelp! Har en hvit 240 GL -91 modell :love: , som er i originalstand. Har veldig lyst til å gi den det lille ekstra :w00t: Er derfor på smådesperat leting etter 240turbo felgene (15toms)! :dribble: Fikk høre om en bra svensk side, men har jo glemt av den... Lurte derfor på om det er noen som har tips? De felgene er jo dritvanskelige å få tak i her til lands... vil og ha tak i ny grill (rutenett) og bakspoiler (den som var på touringmodellen). Hvis noen har fine nesten nye lister og tips om kul front er det heller ikke å forakte! :thumbup:

Margrete

post-127195-1176467293_thumb.jpg

Endret av MargreteNSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Felger kan du spørre rundt om på bilforumet.no, legg inn en annonse på Ønsket Kjøpt..

lister er litt kjipt, jeg går ut ifra du vil ha svarte? Leit på skroten, det er alltids noen, men de er vanskelige å finne. Volvo selger dem nye, men det er litt dyrt.

 

Spoiler du nevner, touring? Aldri hørt om den men, 240 kom med 2 (3 egentlig) spoilere, ene var en sånn svart skumgummibit bakpå lokket, ikke særlig kul.

Andre var jo da grp. a spoilern, som selvfølgelig ikke passer på din, men det har du skjønt allerede :)

Tredje er den som Zemeckis hadde, nyeste og siste orginale 240-spoilern. Den er mildt avrunda.

(Bilde: http://zyrex.org/gallery/Volvo/244s/zemeck...4rear.jpg.html)

 

Den finner du feks på bcb.no, eller se på blocket.se som nevnt, utrolig fin side for volvodeler.

 

Grillen som jeg nevnte, er egentlig ikke mulig å få som snutegrill, som du har, bare av flatnose, den typen jeg har. Men det er mulig å modde inn, om du har ferdigehtene :)

 

Og kul front, det er orginal front som du ahr det. Eventuelt gruppe a stuk ;)

 

Bestill deg noen hvite blinkers på www.pedersens-racing.no forresten..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Se der ja. Flere jenter som velger 240. Fornuftig!:) Lett på turboperformenceclub.com, kanskje du finner noen der. Jeg har turbofelger til sommeren:p Lurer på om det skal bli vinterfelger til neste år.

 

Edit: send mail eller ring her:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1454310

 

og spør om det er turbofelger som er til 240 eller 740.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Takker gutta :D dette blir bra!

Har aldri vært no annet enn volvo for meg, 240 er spesiell, begge foreldrene mine hadde hvite og brodern hadde sølvgrå:D brodern er mekaniker for volvo på Bilia så det meste blir vel årna der, men får vel være litt med på morroa jeg og, hehe..!

Sorte lister skal det være ja! Titter litt rundt på svenske sider, er jo ikek så lang fra Ås over!

grp. a spoilern? nop skjønte ikke den... og nei den sorte gummibiten vil vi ikke ha.

prøvde linken din til 3. spoiler, men det funka ikke?

Det som er gjort hittil er KONI dempere, byttet ut noen bremsedeler h.f (kløyp i høst gitt..), ventiler og litt smått, og sist, men ikke minst terninger... Tok ikke lang tid før de var på plass, kjøpte bilen av en gammel gubbe som hadde hatt den fra den var ny. Stått inne hele vintern (gubben var i spania så bilen er neste ikke vinterkjørt :)) fullt opp servicehefte og ja... loveit! Så det er jo litt igjen å gjøre, studielån holder ikke langt, så felger og anlegg er føste pri nå! Noen tips til bra og billig forhandler av anlegg? (nedfellbare høytalere til hattehyllen).

Margrete

post-127195-1176584582_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den spoilern der er Volvo 850R spoilern, akkurat den spoilern jeg vil ha og.

 

www.bcb.no selger en kopi, uten bremselyset, men med feste til bremselyset, så det er en mulighet. Eller så som sagt tidligere, www.blocket.se er en god plass for den spoilern. Den passer utrolig fint på 240 :)

 

 

http://zyrex.org/gallery/Volvo/244s/zemeckis244rear.jpg.html var linken til det bildet jeg mente.. Det er en orginale 240-spoilern.

 

edit: Der fant du bildet ja.

Bildet til venstre: Volvo 850R spoiler

Bildet til høyre: Orginal 240 spoiler

 

Store forskjellen er det vel kanskje ikke.

 

Dette er gruppe a spoilern: 242-030.jpg

 

Høres ut som du har vært heldig i kjøpet av den bilen der ja, heldige deg.

Og fine ting som har blitt gjort allerede, sånn skal det være :)

 

ellers, sleng på flere bilder da, interiør, eksteriør, og post litt info om den..

Motor, ekstratutstyr, kilometerstand osv..

 

edit igjen:

840-0 999-854R

BAKSPOILER 854 KOPI AV R GLASSFIBER

 

LEVERES UTEN BREMSELYS,MEN ER KLAR FOR DET.

 

NOK 2500.00

 

 

Og den du kanskje tenkte mest på:

 

840-0 999-244

BAKSPOILER 244 ORIGINAL TYPE 86>>

 

NOK 1981.00

 

Ingen bilder, men de ser ut som de to som er i posten din over her.

(Dette er fra webshoppen til bcb.no)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Blir nok den originale på meg ja :D

Har lyst til å holde meg til så mye "originalt" som mulig. Km: rundet 190 000km :cry: i Bjørgo- krysset i Valdres i påsken, kan ta litt fler bilder i morgen:D hmmm... kanksje ta en støvsuging først? men den er passe strøken baki, beste kommentaren jeg har fått var no sånt som fy faen den ser jo ny ut jo! hehe... :love:

ekstrautstyr? gamle gubber trenger ikke sånt... men ekstralys og varmeseter trenger de:D har fått putta inn spiller da, ble litt lei kassettspiller! men høyttalerne sliter litt ja hehe...

må bytte ekstralysene forresten, reflektoren på den ene er rusten! ugg...

2,3 litern er det og bruker 0,72 på beste langkjøring :)

Endret av MargreteNSK
Lenke til kommentar

Orginalt er den fine stilen det.. Bare felger og senk, så er det meste gjort. Må få karra meg til senk selv snart :p

 

Du har Koni sier du.. Gule koni? Har du problemet med at fjærene blir lause når du jekker opp bilen? At de ikke er i spenn..

 

190 000, det er ingenting.. Langt ifra innkjørt. Går ut ifra at det er en B230F motor, eller tar jeg feil? M47 kasse.. eller automat siden gamle mannen var gammel kanskje? :p

 

Gleder meg til jeg kommer hjem til bilen, da skal den få en good puss og litt TLC så blir den fin igjen min og. Pluss lakkering i Juni, det vil hjelpe på en god del ;P

 

Supert, jeg venter på bilder i morra ^^

Lenke til kommentar

Det er det ikke nei, det er bra :) M47 it is..

Se der ja, ser jo helt strøken ut på det bildet ja.

Fyre på lesjøfors bare :)

 

Åssen blir det med planer da? Skal se om jeg finner bilde av snutegrill med rutenett.. Eggcrate som det heter på engelsk.

 

edit:

http://i122.photobucket.com/albums/o248/ba.../247grille1.jpg

 

Der har du snutegrillen med rutegrill.

Som sagt, det er ikke orginalt, så det må du mekke selv.

Ta innmaten ut av grillen din, få tak i en flatnose-grill, og setter over. blir sannsynligvis litt modifisering som må til.

Ser mange i USA bruker en 740 rutegrill, men vet ikke om det er fordi det passer best, eller om det er fordi det er en lettere grill for dem å få tak i. men som du ser på bildet over så funker det.

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Det er det ikke nei, det er bra :) M47 it is..

Se der ja, ser jo helt strøken ut på det bildet ja.

Fyre på lesjøfors bare :)

 

Åssen blir det med planer da? Skal se om jeg finner bilde av snutegrill med rutenett.. Eggcrate som det heter på engelsk.

8385741[/snapback]

 

 

Lesjøfors?

planer? om? fiksing?

Lenke til kommentar

åja :blush: blir vel det etterhvert og, men som sagt, på studielån går det litt treigt, første pri blir felger nå... ellers må jeg ha på de gamle sommerdekkene på stålfelgene den står på nå.. (vilikke!!), å få bilen i tipptopp stand, så senke og evt turbo :D

god natt!

Margrete

 

JAJA! Sånn grill vil ha :D alt går bare man vil :D

Endret av MargreteNSK
Lenke til kommentar

hehe.. riktig farge ja! Lite helvete å holde rent, men nå er det ingen bilder som ser bra ut dritmøkkete da...

kule felger er originale turbofelger! pokkern om jeg skal ha hvite felger!! ugg!

:D finnes de i 16" egentlig?

 

Fant et alternativ til nye lister i går da, black crom polish :D testet det ut på -99 modell passat her i går, ble en smule bedre ut enn bra :D men vet ikke hvor pes det er å få på listene mine da, de er jo ganske mye smalere... plutselig sitter jeg med sort bil... :p må bli pensel da...

Margrete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...