Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noe vits i å prøve gratis slankemidler?

VikinGz

Anbefalte innlegg

Bare lurte... det kommer slike blad som norges magasinet o.l dumpende ned i postkassa i tide og utide...

De har som regel masse gratis slankemidler (altså piller som hjelper på med forbrenning etc)

Det er som regel prøve piller for ca 1mnd, er d verdt å prøve? eller?

det er jo gratis ;P hehe...

Og viss du samler alle i bladet har du plutslig ett årsforbruk :p hehe.. har tenkt på å prøve noen av de pillene som er gratis, også melde meg ut slik at jeg ikke får mere... også kanskje prøve en annen type igjen...

Eller er det helt bortkasta?

Er som regel omega3 o.l i slike piller :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs på hva slags piller, men det meste er rett og slett dritt. For å slanke deg, og holde deg slank (!) så kreves det en livsstilsendring. Det behøver ikke å være så hardt, men å gå tilbake til colaen og bløtkaka ødelegger for enhver slankekur.

Anbefaler deg å ta tranen din for Omega3, ta ei multivitamin/mineral-pille om du ikke får i deg nok gjennom kosten, og legge om kostholdet gradvis. Mindre sukker, mindre mettet fett er hovedessensen. Prøv å basere maten på ting som:

# Du liker (!)

# Inneholder trege karbohydrater, proteiner og sunt fett.

Lenke til kommentar

Når det gjelder mat med sunt fett, så kan jeg anbefale Vita Hjertegod produktene. Vita hjertegod grovbrød er et ekstremt sunt brød, bare sunne planteoljer i det, ingenting av det usunne fettet er brukt i disse brødene, bare bitte litt. Lindbergs fullkornbrød er også et ekstremt sunt brød, men dyrt. Vita hjertegod leverpostei er en fin erstatning for vanlig leverpostei fordi det er bare planteoljer i den leverposteien. Må du absolutt ha majones kan du også kjøpe vita hjertegod majones, men jeg ville droppet den majonesen uansett hvilken majones det var. Man trenger ikke majones. Så kan du forsåvidt også bytte smør til vita hjertegod lett. Men vita pro aktiv er det aller beste smøret jeg vet om, men det er også dyrt. Gjør det til en vane å ha paprike, tomater (spesielt tomater er viktig) og agurk på brødskiva. Gjør det også til en vane å bruke broccoli ved middagen, masse broccoli, helst dampkokt for da bevarer du maten bedre.

Andre pålegg å anbefale er makrell i tomat. Hvis du er frelst på ost, så kan jeg trygt anbefale Vita Hjertegod gulost, den inneholder ikke det usunne fettet, men som de andre produktene, inneholder det planteoljer. Når du skjærer med høvelen i den osten er det som å skjære i smør pga planteoljen som er brukt, den er god også, men som forventet koster den bortimot 50 kr. Brunost er fy, den er altfor fet og usunn.

Jeg anbefaler skummet melk, det eneste forskjellen mellom skummet melk og hel melk er fettinnholdet. Du får akkurat samme mengder kalsium, karbohydrater og proteiner. Det mettede fettet i helmelk trenger du ikke. En finere erstatning for melk er kultura med a og d bakterier for tarmfloraen. Ekstremt bra. Eller du kan velge Biola (sørg for at du velger biola med blåbær, blåbær er veldig bra å få i seg).

Når det gjelder middag, så er kyllingfilet helt greit. Alle typer fet fisk er godt og bør fylle relativt mange dager i uka. Du bør styre unna ferdig pizzaer fordi bunnen i dem er ren loff og er karbohydratbomber deluxe.

Hvis du absolutt må ha godteri på lørdager, så se etter en type sjokolade som er uten sukker, dem selges i hvit, lyseblå og mørkebrun innpakning, tre forskjellige typer, husker ikke navnet. Men aller helst kutter du ut godtene.

Hvis du vil ha brus er det jo heller ikke dumt å velge noe sukkerfri brus. Syrebelegget er ikke noe særlig fornuftig mot tannhelsa og heller ikke for ånden og heller ikke for blodsukkeret som igjen påvirker fettlagringen i kroppen. Vi blir syke av for mye sukker, vi er ikke skapt for det. Vikingene hadde ikke livsstilssykdommer slik vi har, for dem spiste ikke det vi spiser i dag, med unntak av kjøtt og fisk. Så du trenger ikke få dårlig samvittighet hvis du blir "fanatisk" i andre sine øyne. Jeg skal inrømme at jeg er selv litt fanatisk, men jeg ser positivt på det.

Lenke til kommentar
Den vitenskapelige dokumentasjonen på den slank-

ende effekten av efedrin er fortsatt mangelfull.

Studiene som er gjennomført viser at denne effek-

ten av efedrin alene er svært liten sammenlignet

med fysisk aktivitet og sunt kosthold. Årsaken til at

noen går ned i vekt er i hovedsak reduksjon av tret-

thets- og smertefølelse. Dette fører til at man orker

å trene mer og trenger mindre søvn. Den eventuelle

vektreduksjonen skyldes altså i hovedsak økt

aktivitetsnivå.

Når brukere slutter med efedrin vil vektreduksjo-

nen opphøre, og mange opplever å gå tilbake til

opprinnelig vektnivå.

Lenke til kommentar
CLA comes in two isomers: the c9,t11 isomer (rumenic acid) which appears responsible for improving muscle growth,[citation needed] and the t10,c12 isomer which primarily prevents lipogenesis (storage of fat in adipose tissue). Most supplements sold in stores contain a 50/50 mix of both isomers.
Man stopper altså lagring av fett, så mer fett er tilgjengelig til å brenne av til enhver tid.

Many studies on CLA in humans show a tendency for reduced body fat[3], particularly abdominal fat, changes in serum total lipids and decreased whole body glucose uptake. The maximum reduction in body fat mass was achieved with a 3.4 g daily dose[4].
Joda, kanskje en liten vektreduksjon.. Ut fra det øverste sitatet virker det sannsynlig at det virker best i samhandling med et godt kosthold og mosjon.

Men... Her kommer de negative effektene (er det verdt det? Hvor vanskelig er det å slanke seg på den "riktige" måten egentlig?):

There are concerns that the use of CLA may actually cause insulin resistance, leading to an increased risk for developing diabetes.[5]. [2]

A recent study (2006) conducted in mice by the US Department of Agriculture gives account of some highly concerning effects of CLA: it can dramatically induce essential fatty acid redistribution (DHA and AA) in various organ tissues. The same study raises the concern that it might pose significant risks, especially regarding cardiovascular health and inflammatory diseases. DHA content in heart tissue for instance was found to be reduced by no less than 25% by certain CLA isomers, while spleen DHA increased 6-fold and spleen AA was reduced to only 5% of its normal levels in that tissue. [3]. Another study (2005) of CLA supplementation of hatching chicks showed high mortality and low hatchability rate among the CLA-supplemented groups, and also a decrease in brain DHA levels of CLA-incubated chicks. [4]

Lenke til kommentar

Å tru at det skal gå ann å slanke seg på piller uten å endre på kosthold og aktivitetsnivå er som å tru at man blir mye større å sterkere bare ved hjelp av protein og kreatin. Man må jobbe for det! Uansett kor gode piller skal vere så må man ta problemet med roten! Ta tak i det som har fororsaket eit problem.

Lenke til kommentar

Man må fremdeles jobbe for resultatene, noe TN også er klar over:

Det finnes imidlertid ingen magisk pille som vil gjøre at du automatisk vil gå ned i vekt selv om du sitter i sofaen hele dagen og spiser masse usunn mat, så fremdeles kreves det av alle sammen som vil ha merkbare og varige resultater, at de gjør omfattende endringer i livsstil og kostvaner. For å redusere kroppsvekt må du danne et kaloriunderskudd, som vil si at du forbrenner mer kalorier via aktivitet enn du inntar i kalorier fra maten du spiser. Da kan du enten spise mindre mat, øke aktivitetsnivået, eller for de beste resultatene – både spise mindre og mer fornuftig samtidig som du følger et korrekt treningsprogram. (...)

For deg som allerede følger en fornuftig diett og treningsprogram, vil ThermoSyne kunneforsterke effekten av disse, samt gjøre det langt enklere å oppnå resultatene du er ute etter.

"Langt enklere" (siste setning) er nok en overdrivelse, men det kan virke behjelpelig. Man finner noen antioksidanter i thermosyne som er kjekke å ha, men jeg har ikke kjennskap til alle stoffene thermosyne inneholder så jeg tør ikke å anbefale det ukritisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...