Gå til innhold

Minne til bærbar, PC4200 eller PC5300?

cyberpet

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpte 2stk 1 GB brikker til en nyere bærbar Fujitsu-Siemens.. Er ikke store forskjellen i pris på PC4200 og PC5300 (DDR2 SO-DIMM) men hva er egnetlig best?

Vet at PCen støtter PC5300 (667MHz), men disse har høyere CL på 5, mens PC4200 (533MHz) har CL på 4.. og lavere timings ellers.

Hva er i såfall best eller spiller det noen stor rolle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en ultraportabel, så skal ikke brukes til spill akkurat... Hovedmålet er at Vista kan flyte så bra som mulig..

Noen andre som har noen formening om hva som er best eller om det i hele tatt blir noen særlig forskjell?? Har sett CL4 på det raskeste minnet til desktop PCer, men ikke til bærbar..

Lenke til kommentar

Det er for så vidt riktig at det ikke er noen vits i å kjøpe rask RAM, hvis du ikke skal overklokke. For at du skal trekke noen fordel av raskere RAM, må du gjøre div innstillinger i BIOS - som f.eks. å definere hastigheter og CAS-timings. Dersom du IKKE har tenkt å gjøre det (eller kanskje det ikke går an på din modell) - er det bortkastede penger å kjøpe raskere/dyrere RAM, da disse brikkene vil bli kjørt på en forhåndsdefinert hastighet uansett.

Lenke til kommentar

Ok, men etter det jeg vet støtter maskinen min (bærbar) den raskeste type som standard, trenger da ikke gjøre noen endringer i BIOS og har heller ingen planer om å overklokke..

Kanskje jeg formulerte meg litt knotete, men kort sagt er det dette jeg lurer på: Er den såkalt raskeste ram'n (667 MHz) raskest, eller gjør den høyere CL verdien at jeg er tjent med å kjøpe 533 MHz minne istedet? (Prisene er jo stort sett de samme..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...