cyberpet Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vurderer å kjøpte 2stk 1 GB brikker til en nyere bærbar Fujitsu-Siemens.. Er ikke store forskjellen i pris på PC4200 og PC5300 (DDR2 SO-DIMM) men hva er egnetlig best? Vet at PCen støtter PC5300 (667MHz), men disse har høyere CL på 5, mens PC4200 (533MHz) har CL på 4.. og lavere timings ellers. Hva er i såfall best eller spiller det noen stor rolle? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kan du ikke få tak i PC-5300 med CL4 da? Eller så vet jeg ikke hva som funker best. Kommer vel an på hva du skal bruke den til.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Er en ultraportabel, så skal ikke brukes til spill akkurat... Hovedmålet er at Vista kan flyte så bra som mulig.. Noen andre som har noen formening om hva som er best eller om det i hele tatt blir noen særlig forskjell?? Har sett CL4 på det raskeste minnet til desktop PCer, men ikke til bærbar.. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 har lest en plass at pc5300 ikke var noen vits å ha hvis man ikke skulle overklokke. dette var da bruk i stasjonære pcer. men finn gjerne ut hva laptopen støtter så kjøper du det den klarer Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det er for så vidt riktig at det ikke er noen vits i å kjøpe rask RAM, hvis du ikke skal overklokke. For at du skal trekke noen fordel av raskere RAM, må du gjøre div innstillinger i BIOS - som f.eks. å definere hastigheter og CAS-timings. Dersom du IKKE har tenkt å gjøre det (eller kanskje det ikke går an på din modell) - er det bortkastede penger å kjøpe raskere/dyrere RAM, da disse brikkene vil bli kjørt på en forhåndsdefinert hastighet uansett. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Ok, men etter det jeg vet støtter maskinen min (bærbar) den raskeste type som standard, trenger da ikke gjøre noen endringer i BIOS og har heller ingen planer om å overklokke.. Kanskje jeg formulerte meg litt knotete, men kort sagt er det dette jeg lurer på: Er den såkalt raskeste ram'n (667 MHz) raskest, eller gjør den høyere CL verdien at jeg er tjent med å kjøpe 533 MHz minne istedet? (Prisene er jo stort sett de samme..) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg ser ikke noe i det siste spørsmålet ditt som IKKE allerede er besvart i innlegget mitt. Hastighet har mer å si enn timings, hvis det er det du lurer på... Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ta pc5300 minnet, det har akkuratt samme latency som pc4200 og i tillegg høyere hastighet. pc5300 cas5/667MHz = 7.5ns pc4200 cas4/533MHz = 7.5ns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå