Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ulovlig med tilgift på gratis produkt?

daramarak

Anbefalte innlegg

Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier?

Er det noen med jusutdanning som kan svare på dette?

Endret av daramarak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier?

8374100[/snapback]

Forutsatt at det ikke kan anses for å være pyramidespill eller pyramidelignende omsetning, så har jeg vanskelig for å se at det du beskriver er ulovlig. Men jeg er ikke spesialist på området, så kanskje det er lurt å undersøke hos lotteritilsynet?

Lenke til kommentar

8374100[/snapback]

Mmmmh Opera fungerer på samme måte, uten at det er noe problem? Dvs. gratis programvare sponset av reklamebannere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...