daramarak Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier? Er det noen med jusutdanning som kan svare på dette? Endret 13. april 2007 av daramarak Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg har ingen grunnlag for å kunne si noe om den juridiske biten. Men sats på å gjør programvaren best mulig slik at flere vil bruke det, det tror jeg vil gi deg større utbytte enn å betale andre for å bruke programmet ditt. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier? Er det noen med jusutdanning som kan svare på dette? 8374100[/snapback] Forutsatt at det ikke kan anses for å være pyramidespill eller pyramidelignende omsetning, så har jeg vanskelig for å se at det du beskriver er ulovlig. Men jeg er ikke spesialist på området, så kanskje det er lurt å undersøke hos lotteritilsynet? Lenke til kommentar
agalate Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg har utviklet en programvareløsning som genererer penger via sponsorer mens programvaren er 100% gratis for folk. Er det da ulovlig å tilby penger for å bruke/verve andre. Evt tilby mulighet til å vinne pengepremier? Er det noen med jusutdanning som kan svare på dette? 8374100[/snapback] Mmmmh Opera fungerer på samme måte, uten at det er noe problem? Dvs. gratis programvare sponset av reklamebannere. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Premiering for å verve er da ikke tilgift? Tviler også sterkt på at penger kan regnes som tilgift. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Når det gjelder premier o.l., så er vel pengepremier med tilfeldig vinner (lotteri) forbudt, jfr lotteriloven. Endret 14. april 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå